Jeg er nød til at sige det lige ud, og lad nu vær med at tage det personligt, men hvor mange børn har du siden, du har så meget "forstand" på børne opdragelse, eller har du læst psykologi på A niveau? |
Det med hans sport kan man nok ikke gøre så meget ved. For 6 år siden da jeg var 16 mistede jeg også lysten til at dyrke min sport fuldstændig. Jeg var dengang cykelrytter i ungdomsklassen, og var tit på ture med det jysk/fynske distriktshold. Jeg kom et par år senere tilbage igen, men stoppede efter et år fordi jeg ikke længere var en af de "gode". Pointen i det jeg siger, er at hvis han ikke har lyst til at dyrke sin sport mere, så er der ikke noget at gøre. Han skal nok starte igen hvis gnisten ikke er helt slukket. Jeg fandt mig til gengæld en anden sportsgren, boksning, som jeg nu brænder ligeså meget for.
Hvad angår skole er det en mere alvorlig sag, og jeg mener ikke selv at jeg er fornuftig nok til at kunne svare på det spørgsmål. Jeg var heller ikke selv en af guds bedste børn i skolen...
Men jeg mener ikke at det skulle være nødvendigt at slukke helt for det. - Det er lidt ligesom en narkoman som ikke har nogen som helst anden bekendtskab i sit liv end dem han tager stofferne sammen med. En narkoman får ikke et bedre liv hvis man tager stofferne fra ham, uden at han har nogle han stoler på og kan lide at være sammen med. Han vil bare savne det fællesskab der er omkring stofferne, og på sammen måde vil din søn ha' det hvis du slukker fuldstændig for adgangen til spillet. Det tror jeg ikke at der kommer noget godt ud af...
Det blev en lang smøre, men håber at jeg fik fremvist mit synspunkt på sagen