Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan blokerer man for World of Warcraft på sit hjemmenetværk ?

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

John Nielsen, Nielco IT :
Prøv at forstå hvad der er, hun siger..

Hendes søn er afhængig af at spille det spil.
Hvis det var afhængihed af alkohol, stoffer, online spil om penge, ville du så også kalde en mors forsøg på at hjælpe sin søn for en falliterklæring?

Sikke en kæphøj attitude. Hun forsøger jo ikke at hjælpe ham. Hun forsøger at straffe ham. Ville du kunne afvænne en stofmisbruger ved udelukkende at afskære vedkommende fra at ryge i hjemmet? Siden du er så klog, burde det vel være et let spørgsmål at svare på. Udover det, hvem har så spillet diagnosen? Moren bruger måske ikke computeren så meget, sønnen bruger den rigtig meget - hvorfor man sagtens kan udlede, at han er afhængig, selvom han faktisk ikke er det. Jeg tror ikke han ville få abstinenser, hvis moren sendte ham 4 uger til Alaska. 

Moren aner intet om hvad World of Warcraft er, hvad det går ud på, og hvilke kompetencer - specielt sprogligt - man udvikler, når man spiller. Det eneste hun konstaterer er, at han sidder meget foran computeren - FORKERT - og han burde være mere sammen med vennerne, dyrke sin idræt og skole - RIGTIGT. Første løsning bør for moren være at give udtryk for sin holdning overfor sin søn og se, om han ikke selv savner vennerne, sporten og skolen. Hvis han ikke gør det, så mener jeg man bør prøve alt mulig andet, før man skærer hans adgang til nettet.

Hvad med censur i øvrigt - har I indtryk af det virker? Nej. Hvorfor? SYMPTOMBEHANDLING. Tag fat om roden istedet!

Jeg er nød til at sige det lige ud, og lad nu vær med at tage det personligt, men hvor mange børn har du siden, du har så meget "forstand" på børne opdragelse, eller har du læst psykologi på A niveau? 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:50

Det med hans sport kan man nok ikke gøre så meget ved. For 6 år siden da jeg var 16 mistede jeg også lysten til at dyrke min sport fuldstændig. Jeg var dengang cykelrytter i ungdomsklassen, og var tit på ture med det jysk/fynske distriktshold. Jeg kom et par år senere tilbage igen, men stoppede efter et år fordi jeg ikke længere var en af de "gode". Pointen i det jeg siger, er at hvis han ikke har lyst til at dyrke sin sport mere, så er der ikke noget at gøre. Han skal nok starte igen hvis gnisten ikke er helt slukket. Jeg fandt mig til gengæld en anden sportsgren, boksning, som jeg nu brænder ligeså meget for.

Hvad angår skole er det en mere alvorlig sag, og jeg mener ikke selv at jeg er fornuftig nok til at kunne svare på det spørgsmål. Jeg var heller ikke selv en af guds bedste børn i skolen...

Men jeg mener ikke at det skulle være nødvendigt at slukke helt for det. - Det er lidt ligesom en narkoman som ikke har nogen som helst anden bekendtskab i sit liv end dem han tager stofferne sammen med. En narkoman får ikke et bedre liv hvis man tager stofferne fra ham, uden at han har nogle han stoler på og kan lide at være sammen med. Han vil bare savne det fællesskab der er omkring stofferne, og på sammen måde vil din søn ha' det hvis du slukker fuldstændig for adgangen til spillet. Det tror jeg ikke at der kommer noget godt ud af...

Det blev en lang smøre, men håber at jeg fik fremvist mit synspunkt på sagen Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 14:53

snc:
Jeg tror altså ikke du ved, hvordan WOW kan ændre en persons personlighed og ødelægge eens liv - det er lidt ligesom narkomani, man kan pludselig ikke trænge igennem til personen længere, eller de lyver, taler een efter munden og giver een 100% ret i problemet, mens de kun tænker på deres næste wow fix!

Jeg har selv spillet World of Warcraft siden spillet udkom i 2004. Jeg kom gennem gymnasiet med 60% fravær. Tro mig - jeg kender langt mere til det univers, end de fleste andre herinde. Jeg kender også alt til mine venners forældres forsøg på at afskærme dem fra spillet. Tilsvarende kender jeg til de metoder, deres børn udviklede, for at føre deres forældre bag lyset, så de kunne spille.

snc:
Prøv at tjekke på feks Youtube under WOW addicts - der er deciderede re-hab klinikker i USA idag for WOW addicts.

Ja, og i Kina sender de unge mennesker, som er afhængige af at spille computer, i arbejdslejr. Her bliver de tævet og tæsket indtil de ikke længere afhængige. I USA findes der klinikker for alle desperate forældre, som ikke selv magter at konfrontere og løse problemet. 

snc:
Og selvfølgelig ændrer man sig, når man bliver ældre og får andre interesser, men ikke fra den ene dag til den anden, hvor både skole, sport, personlig hygiejne, gamle venner, familie bliver droppet totalt og der er kun fokus på WOW. Og meget meget skræmmende når man ellers har haft en nær og tæt kontakt og kunne tale om alt med sit barn, og pludselig er han en helt anden person. Så jo, jeg vil ihvertfald gøre alt for at få ham ud af det "misbrug" - også selvom det betyder at adgangen til spillet skal lukkes. Men tak for inputtet.

Selv tak. Når alt kommer til alt er det her en diskussion om holdning og opdragelsesstil, fremfor et spørgsmål om rigtigt eller forkert. Det er vigtigt for mig at understrege.

Jeg forstår godt din frustration men tro mig, det går over. Før eller siden vågner han selv op og savner alle de ting, du nævner. Men du kan ikke tvinge ham til at interesse sig for nogle bestemte ting, eller være på en bestemt måde - f.eks. som han var før. Det avler kun mere lort. Jeg er af den klare opfattelse, at du skal snakke med ham. Ikke i hjemmet, men udenfor rammerne, så computeren ikke er en mulighed. F.eks. på en skiferie, eller en weekendtur til Fanø. Ofte har drengen selv kapacitet til at finde ud af, hvor meget han spilder sin tid, når man blot, på en ordentlig måde, åbner hans øjne.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 14:55

Morten:
Jeg er nød til at sige det lige ud, og lad nu vær med at tage det personligt, men hvor mange børn har du siden, du har så meget "forstand" på børne opdragelse, eller har du læst psykologi på A niveau? 

Du er ikke nødt til at sige noget som helst. Med det sagt, så vil jeg ikke spilde mere tid på dit forsøg på at undergrave fundamentet for mine synspunkter. Det er under bæltestedet og uværdigt i forhold til den gode debat, vi ellers har her i tråden.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 14:57

BZR:

Morten:

Du er ikke nødt til at sige noget som helst. Med det sagt, så vil jeg ikke spilde mere tid på dit forsøg på at undergrave fundamentet for mine synspunkter. Det er under bæltestedet og uværdigt i forhold til den gode debat, vi ellers har her i tråden.

Heyhey, så tror jeg lige vi skal slappe lidt af. Så vidt jeg kan se er ikke mig der ødelægger den gode debat lige nu :)

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 14:58

BZR, du fremkommer med dine synspunkter, og jeg fremkommer med mine, det kan jeg så vidt ikke se noget galt i.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BZR:

Sikke en kæphøj attitude. Hun forsøger jo ikke at hjælpe ham. Hun forsøger at straffe ham. Ville du kunne afvænne en stofmisbruger ved udelukkende at afskære vedkommende fra at ryge i hjemmet? Siden du er så klog, burde det vel være et let spørgsmål at svare på. Udover det, hvem har så spillet diagnosen? Moren bruger måske ikke computeren så meget, sønnen bruger den rigtig meget - hvorfor man sagtens kan udlede, at han er afhængig, selvom han faktisk ikke er det. Jeg tror ikke han ville få abstinenser, hvis moren sendte ham 4 uger til Alaska. 

Moren aner intet om hvad World of Warcraft er, hvad det går ud på, og hvilke kompetencer - specielt sprogligt - man udvikler, når man spiller. Det eneste hun konstaterer er, at han sidder meget foran computeren - FORKERT - og han burde være mere sammen med vennerne, dyrke sin idræt og skole - RIGTIGT. Første løsning bør for moren være at give udtryk for sin holdning overfor sin søn og se, om han ikke selv savner vennerne, sporten og skolen. Hvis han ikke gør det, så mener jeg man bør prøve alt mulig andet, før man skærer hans adgang til nettet.

Hvad med censur i øvrigt - har I indtryk af det virker? Nej. Hvorfor? SYMPTOMBEHANDLING. Tag fat om roden istedet!

BZR:

Jeg vil anbefale dig at skrue en anelse ned for charmen..
Dette er et debatforum, hvor vi i den her tråd forsøger at hjælpe en bruger, som har henvendt sig med et seriøst problem.
Et problem vi alle forsøger at hjælpe hende med, udfra de forudsætninger og erfaringer vi hver især har.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 15:00

Morten:
Bzr, så det du forslår er at barnet får lov til at spille det han vil, for som jeg kan forstå det på Pernille er det svært og nå igennem til drengen, og når han har ødelagt skole osv. og selv føler for at stoppe, så skal han først gøre det der?

Jeg foreslår at hans spilleri bliver bragt til et naturligt ophold. Det er en falliterklæring at tro, at han lige pludselig vil interesse sig for sporten, skolen og venner igen, bare fordi han ikke kan spille WoW. Tværtimod holder jeg på, at han vil erstatte den ene afhængighed med en anden.

Morten:
Jeg synes dette er en falliterklæring. Du er nød til at gå ind og være stram før at det virker (vil jeg  tro). Da jeg var 14 år, var jeg fuldstændig ligeglad med hvad mine forældre sagde til mig. (Det fortalte måske mere om mig), så jeg tror ikke det hjælper og gå ind og tage dialogen op, det holder måske ja en uges tid også sidder man der igen.

Der er forskel på at være stram og konsekvent, og så på at være decideret diktatorisk. Din holdning er din holdning, og den vil jeg ikke gøre mere ved. Som jeg også siger til Pernille er det et holdningsspørgsmål i sidste ende.

Jeg tror at dialogen, parret med andre konsekvenser end lige at slukke helt for spillet, holder længere. Det er en panikløsning at lave begrænsninger i routeren. 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 15:03

Dette er et debatforum, hvor vi i den her tråd forsøger at hjælpe en bruger, som har henvendt sig med et seriøst problem.
Et problem vi alle forsøger at hjælpe hende med, udfra de forudsætninger og erfaringer vi hver især har.

Dine forudsætninger tvinger dig ikke til at fortælle mig, at jeg skal 'prøve at forstå', hvad der bliver skrevet. At du lige pludselig føler en trang til at pudse glorien kan jeg ikke bruge til så meget, når du tidligere har udvist dårlig debatstil. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:11

BZR:

Dine forudsætninger tvinger dig ikke til at fortælle mig, at jeg skal 'prøve at forstå', hvad der bliver skrevet. At du lige pludselig føler en trang til at pudse glorien kan jeg ikke bruge til så meget, når du tidligere har udvist dårlig debatstil. 

At du er uenig i mine synspunkter gør vel ikke min debatstil dårligere?
At jeg har sympati for trådstarters problem og tilbyder hende at hjælpe med at ændre i hendes routers indstillinger er efter min mening ikke dårlig debatstil.
Men hvis det er din opfattelse, har du jo ret til at have den.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)