Hej.. Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder noget script/kode der kan lave den funktion så man ikke kan højre klikke på billeder og nuppe dem.. Ved godt at man kan lave sreendumps osv.. Men kunne egentlig godt tænke mig lige at gører brug af denne funktion alligevel.. Mange hilsner:/Thomas |
Fjerne højre klik på billeder..
<script language="JavaScript"> <!-- var message="Sorry, that function is disabled.\nThis Page Copyrighted and\nImages and Text protected!\nALL RIGHTS RESERVED"; function click(e) { if (document.all) { if (event.button == 2) { alert(message); return false; } } if (document.layers) { if (e.which == 3) { alert(message); return false; } } } if (document.layers) { document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); } document.onmousedown=click; // --> </script> |
Er det så nemt..?? ![]() Takker mange gange.. Mange hilsner:/Thomas |
/Johnny |
Man kan jo altid gå op i >vis > kilde i browseren. eller alternativt kan man højre klikke, og inden man slipper knappen på musen trykke enter. :) |
Tænk dig om inden du gør det. Vurder om det virkeligt er værd at genere brugerne. Dem som vil have dine billeder skal nok få dem (det direkte link til dem kan altid findes i kildekoden). De hæderlige brugere generes derimod muligvis hvis deres bevægelsesfrihed er begrænset... Men kan modsat godt følge dig i, at der er en værdi i, at folk som ikke er direkte bevidst om at de er ved at hugge copyrighted materiale, får en remainder om det. Finder det dog stadig mere til gene end gavn. Blot min uforbeholdne holdning ![]() |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Men som sagt andetsteds så får dem som vil have billederne fat i dem. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
|
Tak for svarene.. Det er dog ikke noget jeg vil bruge generelt, men jeg havde en kunde der forespurgte på det og jeg har rådgivet ham omkring det. Både med muligheder til at omgås det og om de begrænsninger det giver.. Men det er også mere som Nicolai siger for at sige til folk at det ikke er et tag selv bord.. Der er mange der ikke er klar over at man ikke bare kan tage billeder og tekst der ligger på nettet. Men jeg vil nu også foreslå de kunder jeg har der arbejder med udvikling af special produkter, maskiner, komponenter o.lign at have et decideret kunde område med login, så konkurrenter ikke kan låne og evt. kopiere sådan rent umiddelbart.. Mange hilsner/Thomas |
Det ville svare til at installere en mekanisme i et supermarked der skreg og råbte af kunderne at de IKKE MÅ STJÆLE hver gang de rør ved varerne. Tror du det ville A) øge salget eller B) reducere salget? Jeg kender godt svaret, og det samme gælder for dit website :) |