Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjerne højre klik på billeder..

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Mikkel. Jeg bruger iøvrigt jævnligt højreklik til enten at bookmark''e et site, eller hvis jeg vil printe en side ud. Det vil jeg ikke kunne (ihvertfald ikke så let) hvis er højreklik-blocker på sitet.

Desuden så kan alle billeder stjæles med Print Screen knappen....

mvh Carsten
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 12:52
NU var det også en kunde der spurgte på det og ikke mig selv der vil bruge det. Jeg vil selvfølgelig bruge jeres argumenter i forhold til kunden. Jeg er også helt med på at det på ingen måde beskytter billederne og man vil altid kunne nuppe dem på den ene eller anden måde..

Det var egentlig også bare scriptet jeg var interesseret i at få fat i.. Ikke at starte en debat om dette "igen" det har vist været oppe tidligere. Men jeg er bestemt glad for jeres kommetarer og gode argumenter for ikke at bruge funktionen.

Og så bare lige for at bore i det og fortsætte debatten alligevel, så ved alle at man ikke må stjæle i et supermarked. Men de fleste er ikke bevidst om at man ikke bare kan kopiere et billede fra nettet og bruge det i egne produktioner. Det oplever jeg tit i forhold til kunder og opgaver jeg er involveret i. Derfor må jeg tit spørge til hvor de har materiale fra osv.. Og det gælder både trykt og online produktion..

Mange hilsner:/Thomas

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 13:51
Ja brug javascript... tager mig 1 klik for at slå javascript fra og vupti jeg kan nappe billederne...

Den bedste kode hedder noget ala "onclick focus" det er den bedste *imho*

Og det er nemt at save en side og få billederne med ned... smid evt billederne i noget flash (Så er vi nogen der ikke kan se dem) og et vandmærke på?

Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 06:12
Hvordan laver man egentlig det vandmærke?

Kan man egentlig også "vandmærke" sin tekst?

Og hvor nemt er det for andre at fjerne vandmærket hvis man først har kopieret souce code''n med hensigt at kopiere?

Det er irriterende når man ved at nogle (måske) vil stjæle ens ting. Jeg har hørt adskillige sjove historier om folk der stjæler noget, og derefter beskylder de vedkommende, de har hugget fra, for at plagiere dem. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:07
Det er irriterende når man ved at nogle (måske) vil stjæle ens ting. Jeg har hørt adskillige sjove historier om folk der stjæler noget, og derefter beskylder de vedkommende, de har hugget fra, for at plagiere dem

Derfor er det vigtigt du gemmer alt råmaterialet, alle dine billeder i råformat fra fotografen, grafikken i psd format eller lign.
Så har du en chance for at bevise at du er den retmæssige ejer af tingene.

Et vandmærke laves som regel i billedbehandlingsprogrammer såsom Photoshop, men man kan også lave forskellige små droplets, online systemer mm. der tilføjer vandmærker på billederne.

Personligt synes jeg dog det ødelægger billederne, med mindre man placere dem nede i hjørnet og uden for selve objektet, hvilket bare gør det nemt at fjerne igen.

Så istedet for at prøve at beskytte sig i hoved og r*v ville jeg hellere bruge mit krudt på at sikre at du kan bevise hvem der ejer rettighederne til tingene. Så kan du altid sende en advokat efter de usle folk der forsøger at stjæle sig til tingene.

Og sidst men ikke mindst, husk på, når nogle stjæler fra dig er det en form for anerkendelse, da dit arbejde må være så godt at andre ikke kan gøre det efter, hvorved de istedet begynder at stjæle.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:51
Sider med højreklik slået fra har i min browser kun en lidt længere besøgstid end de sider med lyd/larm/musik på, som næsten altid lukkes øjeblikkeligt.

Som de andre også siger: Det kan ikke betale sig at forsøge at beskytte et billede man offentliggør på nettet, det ødelægger bare brugerens oplevelse af siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:15
Dato: 21-10-2006 10:06:50 Forfatter: Martin Tygsen

Så istedet for at prøve at beskytte sig i hoved og r*v ville jeg hellere bruge mit krudt på at sikre at du kan bevise hvem der ejer rettighederne til tingene. Så kan du altid sende en advokat efter de usle folk der forsøger at stjæle sig til tingene.

Og sidst men ikke mindst, husk på, når nogle stjæler fra dig er det en form for anerkendelse, da dit arbejde må være så godt at andre ikke kan gøre det efter, hvorved de istedet begynder at stjæle.

AHA! I see your point.

Mange tak for inputtet.

Nogle råd til hvordan man kan dokumentere ejerskab af "sourcen"?

Venlig hilsen

Louise

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:30
Dato: 21-10-2006 21:14:44
Forfatter: Louise

Nogle råd til hvordan man kan dokumentere ejerskab af ''sourcen''?

Billed- eller andet grafisk materiale er som Martin også nævner, let at sikre, da man jo har råmaterialet = billederne i deres originale opløsninger eller layerfiler af grafik.
Tekster er straks værre, men en måde er, at tage et print af dem og smutte forbi byretten med dem. Her kan man få dem forseglet i en konvolut med dato og ved en evt retsag hvor en copycat nægter at have stjåldet ens tekster, kan man bevise hvor gamle de er... Umiddelbart ret meget arbejder hvis man ofte opdaterer sine tekster, men der er nok ikke så meget andet at gøre hvis man vil være på den sikre side juridisk.
Hvis andre kender en lettere metode til at bevise sine teksters oprindelse, så sig endelig til, for turen i byretten lyder tung i længden...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:17
Personligt mener jeg, at den eneste måde virkelig at beskytte et billed på nettet, uden at man ødelægger oplevelsen, for den besøgende, er at skære billedet i omkring 20-30 stykker, og så sætte dem alle ind på siden, for at danne et.. Ligesom at bruge en mosaik..

Alle de der javascripts der, de  er simpelthen for nemme at gå udenom. Det kræver to hurtige klik, og så er de allerede langt bagude..
Men hvis du skære dine billeder i en masse stykker (ja, jeg ved sku godt det er besværligt, har selv været igennem det!).. Så er det de færeste der gider sidder og hente flere 100 billeder ned, hvis de lige finder et par gode billeder, de syntes skal være deres..

Og jo flere billeder man skære hvert billed i, jo mere besværtligt bliver det for de besøgende, og jo færer gider egentlig at bruge tid på det!..

Personligt mener jeg det er en af de bedste måder.. Man ødelægger ikke oplevelsen for de besøgende, og når der kommer en copycat, så højerklikker han en enkelt gang, og tænker "Yes en idiot, han har slet ikke beskyttet sine ting :p".. Lige indtil han opdager at det altså kun er 2% af billedet han lige har fået hentet ned der !..

Men ja.. Er selvfølgelig også op til webmasteren, hvor meget tid man vil bruge på det :) .. For det er da tidskrævende, hvis man har 30-40 billeder på siden, som man gerne vil beskytte, ja :)..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:20
Dato: 22-10-2006 11:17:06
Forfatter: Fraende Media
Personligt mener jeg, at den eneste måde virkelig at beskytte et billed på nettet, uden at man ødelægger oplevelsen, for den besøgende, er at skære billedet i omkring 20-30 stykker, og så sætte dem alle ind på siden, for at danne et.. Ligesom at bruge en mosaik..

Alle de der javascripts der, de  er simpelthen for nemme at gå udenom. Det kræver to hurtige klik, og så er de allerede langt bagude..
Men hvis du skære dine billeder i en masse stykker (ja, jeg ved sku godt det er besværligt, har selv været igennem det!).. Så er det de færeste der gider sidder og hente flere 100 billeder ned, hvis de lige finder et par gode billeder, de syntes skal være deres..

Og jo flere billeder man skære hvert billed i, jo mere besværtligt bliver det for de besøgende, og jo færer gider egentlig at bruge tid på det!..

Det tager jo stadigvæk ikke mere end nogen få sekunder at tage et screenshot og gemme det - så har man sparet omkring 100 klik...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)