Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årlig indtjening??

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey..
Jeg ejer en hjemmeside, der forhåbentlig går en god fremtid i møde..
Jeg har derfor tænkt lidt på at tilmelde mig en reklameservice som google adwords, og udover det kræve en lille sum penge for nogle af de services jeg yder.

Men mit problem er at jeg aner absolut intet om hvad regler er inden for skat og den slags..
Jeg går ud fra at jeg skal angive på min selvangivelse hvis jeg tjener noget ved siden af min SU og mit arbejde.

Min indtjening vil ikke blive alverden, den ville højest sandsynligt ikke overkskride 10.000 kr på et år.

Såå nogen kloge hoveder her der kan give mig råd og idéer til hvordan jeg skal forholde mig hvis jeg vil tjene en beskeden sum penge på min hjemmeside?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:54
  Sålænge du regner med en indtjening på 10.000 kr. om året, så er det ikke det store du skal gøre - du behøver f.eks. ikke at blive momsregistreret.

Du skal selvfølgelig stadig lave en faktura til kunden hvergang du sælger noget (ydelser/varer eller lignende). Da du ikke er momsregistreret, må du ikke skrive momsfakturaen.

Så hvis du sælger en ydelse til 200 kr., så skal du lave en faktura på 200 kr. totalt - ikke noget med at skrive "med moms".

Selve regnskabet er også relativt simpelt. Du skal blot være opmærksom på at du uanset hvad skal leve op til de lovmæssige krav omkring hvorledes regnskab, faktura m.m. skal udarbejdes - det er dog ikke rocket sience og du kan få størstedelen af alle de info du har brug for herinde.

Når du laver det som tillæg til din SU, så tæller det som B-indkomst. Det er ensbetydende med at du skal betale 60% i skat. Ergo: Du skal gemme 60 kr. for hver 100 kr. du tjener. Når året er gået skal du sørge for at indbetale de penge du har lagt til side til skattevæsnet. De har et specielt kontonummer som man blot sætter pengene ind på og skriver sit cpr-nummer på som indbetaler - derved har du indbetalt din restskat. Når du skal udfylde din selvangivelse, så skal du anmode om en udviddet selvangivelse. Denne udfyldes på fuldstændig samme måde som du ville have udfyldt den normale selvangivelse - dog skal du på den modstående side, som omhandler virksomheder m.m. skrive det som du har tjent under punktet "Overskud af virksomhed".

Det er faktisk det hele

Hvis du vil gøre det lidt mere avanceret, så er der nogle flere muligheder - bl.a. vil du kunne trække eventuelle udgifter fra, som er direkte relateret til din indtjening i virksomheden. Det vil f.eks. være udgifter til hosting af din hjemmeside. Disse udgifter har du fradrag for - det vil sige at du kan betale disse FØR du trækker 60% i skat fra og giver de resterende 40% til dig selv.

Jeg håber ovenstående har kastet lidt lys over sagen - Det var sådan jeg startede for snart hundrede år og en madpakke siden Det holdt i 2 måneder - så blev jeg momsregistreret - så stiftede jeg et ApS - og så gik det ellers derud af. Og jeg lærer stadig nyt omkring regnskabsmæssige ting man kan gøre. Det sidste nye jeg har lært er alt det med momsundragelse, afskrivninger og beskatning i forbindelse med at jeg købte en firmabil til min virksomhed.

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 21:22
Ok det lyder enkelt...
Hvad hvis man har et fritidsjob udover sin SU? For jeg har jo sådan set begge skattekort ude.. Det ene hos SU og det andet hos mit arbejde.. skal man så betale mere i skat? eller er det stadig det samme?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:14

Det er stadig det samme - 60% - uanset om du har 1 eller 8 arbejdssteder som supplerer din SU.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 22:19

Nice :)

Det er da klar værd at overveje, når man lever af en trist SU + et meget sæsonpræget fritidsjob :)
Takker for hjælpen
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:48

Husk lige at check hvad du må tjene ved siden af din SU - Det er ret surt pludselig at skulle til at betale SU tilbage fordi man har overskredet grænsen.

/Jesper
www.mediamouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 12:16
Jep det har jeg styr på :)
Og jeg har nok overskud på et år til at kunne tjene lidt ekstra, så længe beløbet ikke er større..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:27

mener grænsen for hvad man må tjene er 72.000 rundt regnet.(ret mig hvis den er ændret eller jeg tager fejl )

Informationen var mest hvis andre sidder og læser med i tråden :)
Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 17:00

70500 for at give det præcise tal :) Men det er stadig afhændig af dine forældres indkomst, så hvis du er en af de heldige der har ret til ekstra SU, pga forældrenes indkomst, så har du også ret til at tjene et højere beløb ved siden af :)

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 00:19
Opsætningen er vel bare skattekort på din SU og bikort på de andre arbejdspladser. Du kan så køre virksomhedsskatteordning på din virksomhed for at den ikke skal have indflydelse på regnskabet. Så er det også besparelser på skatten hvis du beholder pengene i virksomheden..

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)