Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil revolutionere webbranchen (Skyd på vores ide)

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære med Aminoer

Jeg blev egentligt lidt inspireret af indlægget om Verdens Første 3D Handelsby. Indlægget handler om nogle iværksættere der har lavet en 3D handelsby, fortæller om det på Amino. Og så får en masse kritik noget sagligt, noget mindre sagligt.

Så tænkte jeg på, at det egentligt er en rigtigt god øvelse, inden man møder den rigtige dommer, nemlig markedet. Jeg er også sikker på, at lige meget om det lykkedes Dansk NetDetail at overbevise skeptikerne eller ej, ja så er de bedre rustet til markedet nu, end før deres indlæg.

I den lille biks, jeg selv er medejer af går vi også og bakser med en beskeden tanke om at revolutionere webbranchen. Ikke så meget, selve oplevelsen, men mere den måde websites bliver skabt på.

I dag når der udarbejdes et professionelt website, er arbejdsgangen typisk, at en designer udarbejder et layout i Photoshop, herefter programmerer en webprogrammør sitet færdigt i et content management /webshop system såsom Wordpress, Joomla, Magento etc.

Men vi har lavet et værktøj, der sætter professionelle designere i stand til, at lave hele websitet, uden at skulle skrive en linie kode, kende til html/css eller involverer en webudvikler. En af de lidt smarte features som dog ikke er helt færdig, er en integration direkte til Photoshop, så designeren kan redigerer sin Photoshop-fil, klikke på en knap i Photoshop, og wupti så er ændringerne overført til sitet.

Dette gør at for rigtigt mange webprojekter, bliver webprogrammører, html opskæringstjenester etc. Gjort overflødige. Det er vores håb, at dette vil gøre at der når der laves websites fokuseres mere på kommunikation og salg, i stedet for teknik.

I dag har en lille håndfuld designere, som har lært at bruge vores system, i den nuværende beta tilstand. Her er nogle af de sites, de har lavet:

Vores udfordring er nu, at gøre systemet så brugervenligt at man som designere, kan tage det i brug uden vores undervisning. Vi har spurgt en god del designere til råds, og er nu relativt sikre på at vi har styr på det!

Rent kommercielt forestiller vi os, en prissætning, der er konkurrence dygtig med Open Source løsninger. Så den bliver sat efter hvad professional hosting af f.eks. Joomla og Magento koster. Vi går efter det internationale marked for små og mellemstore virksomheder.

Så hvad siger I, er ideen god? Er der noget vi har overset?

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender til problematikken - hvis I virkelig kan lave det der, så er det ***** genialt.

EDIT:
Sad lige og brugte et par minutter mere... HVIS i kan lave det trik, så har i fat i noget af det helt rigtige, nemlig en gammel torn i øjet på hele udviklingen af software. Det sker kun alt for tit, at udvikler, designer og kravene ikke stemmer overens, eller der er opstået misforståelser. Hvis det i har lavet virker, så er det over 50% (min vurdering) af problemerne i denne fase i kan fjerne. Eller omsat til dansk - jeres projekt vil kunne sælges til fx Microsoft for mindst 8 cifre og lur mig om det ikke også kunne blive til 9 eller 10 cifre. Der er næsten uendeligt potentiale her og mange har forsøgt sig med lignende projekter, men ingen af dem er lykkedes (ordentligt).

 

Lov mig, at jeg/vi må få mere at vide.

 

Dennis

Fra København N
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lundsby,

Min umiddelbare tanke er at hvis du fjerner front- og backend udvikleren, mangler man et ret essentielt element i de fleste hjemmeside produktioner. Udvikleren skal så erstattes af et stykke software. Det kan vel godt lade sig gøre ved simple produktioner, men det skal ikke blive særligt avanceret på frontenden og specielt ikke backenden før end jeg tror at der opstår begrænsninger.

Jeres håb om at der vil blive mere fokus på kommunikation og salg forstår jeg ikke. Er det fordi at der bliver ressourcer til overs som normalt ville gå til en webudvikler?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Jeg kan foreslå dig at kigge Tangora Software over skulderen, de har nemlig lavet det for år tilbage :O)
Derimod skal websites bygges i deres online editor.

Hvorend at din idé er rigtig, rigtig spændende, så tror jeg i skal stille skarpt på jeres segment, de fleste grafikere rører ikke andet arbejde end designet, selvom de er skarpe til at slice det, og kode det op i HTML & CSS.

Min erfaring er også, at hvis du har en rigtig skarp HTML & CSS udvikler, ja, så er grafikerens tid brugt bedre end et andet sted - udvikleren æder designet på ingen tid.

Men hvis du siger at det vil tage kortere tid at opsætte et 100% custom design i jeres system, kontra at designeren leverer dette i PSD - så har du helt sikkert fat i et godt koncept, hvis dette ikke er tilfældet har du stadig en god idé, især for dem som vil lege selv, og gøre det hele selv.

Held og lykke.

Mvh. Henrik 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

sålænge det kan arbejde sammen med illustrator så tror jeg man er på den rigtige vej psd er jo bare billedebehandlings program og kan vel klares med en bro til illustrator :-) syntes det lyder super.. hvad gør i med seo delen? nå måske er det her den revolutionære del kommer ind -i ændre på google :-) - altså det som i vil lave er en avanceret udagve af dreamweaver kombineret med illustrator/photoshop eller har jeg misforstået tråden for hårdt hehe

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig tanke er hvordan I planlægger at håndtere "dynamik" i websites, hvilket bliver mere og mere udbredt og normalt i form af dropdownmenuer, avancerede animerede brugerflader i som "accordions", drag'n'drop, animerede lightbokse, livesøgning-elementer osv?

Som jeg ser det er det ganske fint at kunne tage et statistik photoshop dokument/billede og omforme det til et nogenlunde fornuftigt statisk website og det fungerer langt hen af vejen med de eksempler i henviser til. Men jeg savner noget dynamik og bevægelse på de rigtige steder. Ikke flair og lir, men dynamik i forbindelse med brugeroplevelsen. Som f.eks:

Navigationsstrukturen og popup'en her:
http://www.panic.com/coda/

Baggrundens tilpasning når man resizer vinduet som man ser her:
http://www.silverbackapp.com/

Eller for at bruge et eksempel fra min egen verden Big Smile  (menu, popup ved kontakt, referencer m.v.):
http://www.gmta.info/

Har i nogen planer om hvordan i vil gøre det muligt for en designer at genskabe den slags interaktion igennem jeres "program" eller hvordan i nu generere jeres kode? :-)

Dernæst næste spørgsmål. Hvis man som designer alligevel skal investere i photoshop, så er der ikke langt til at investere i hele adobe's webudviklingsplatform (dreamweaver osv). Hvad bringer I til bordet som den suite af applikationer ikke allerede løser? 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:


Sad lige og brugte et par minutter mere... HVIS i kan lave det trik, så har i fat i noget af det helt rigtige, nemlig en gammel torn i øjet på hele udviklingen af software. Det sker kun alt for tit, at udvikler, designer og kravene ikke stemmer overens, eller der er opstået misforståelser. Hvis det i har lavet virker, så er det over 50% (min vurdering) af problemerne i denne fase i kan fjerne. Eller omsat til dansk - jeres projekt vil kunne sælges til fx Microsoft for mindst 8 cifre og lur mig om det ikke også kunne blive til 9 eller 10 cifre. Der er næsten uendeligt potentiale her og mange har forsøgt sig med lignende projekter, men ingen af dem er lykkedes (ordentligt).

 

Lov mig, at jeg/vi må få mere at vide.

Tusind tak, vi mener også selv at potentialet er meget stort! Jeg skal nok løbende, postet opdateringer her på Amino. Når vi for vores internationale site klar kommer det til at ligge på www.CloudSprout.com

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder lidt som en webshop man lejer der er bygget på forskellige templates der kan rettes til, men det er ikke specielt revolutionerende, uk2.net udlejer bla. færdige webshops der kan designes, for £9 pr.md med alt den styring man har brug for og lidt til!

men måske er jeres helt anderledes, men det lyder lidt for godt til at være sandt, men jeg kan jo prøve en demo :-)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjawnie

bjawnie:

Min umiddelbare tanke er at hvis du fjerner front- og backend udvikleren, mangler man et ret essentielt element i de fleste hjemmeside produktioner. Udvikleren skal så erstattes af et stykke software. Det kan vel godt lade sig gøre ved simple produktioner, men det skal ikke blive særligt avanceret på frontenden og specielt ikke backenden før end jeg tror at der opstår begrænsninger.

Prøv f.eks. at checke http://www.colorclub.net, så kan du se hvor avancerede sites man kan bygge med teknologien allerede idag. Og det er ikke fordi at sitet på nogen måde skubber systemet til sine grænser.

bjawnie:
Jeres håb om at der vil blive mere fokus på kommunikation og salg forstår jeg ikke. Er det fordi at der bliver ressourcer til overs som normalt ville gå til en webudvikler?

Det er meget nemt, idag har webprogrammøren i uhensigtmæssigt meget magt, i hjemmeside produktion. Og vi må helt ærligt indrømme at kommunikation og salg ikke er en del af vores uddannelse.Mens det gælder for flere af de kreative fag. Faktisk er jeg rigtigt ærgelig over at det at lave websites i højere grad, handler om content management systemer, istedet for indhold (Det er bare forkert).

 

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg har kigget en del på Tangora, desværre har jeg aldrig prøvet en demo-version, så hvis du har adgang til en så vil jeg utroligt gerne låne et login. Ud fra hvad jeg kan se, virker deres system lækkert.

Jeg har prøvet Ziteman, som har været på det samme spor, vel omkring 2000. Her testede jeg, det på en designer jeg kender, som kunne bruge vores system, men havde mindre held med det andet. Men der var rigtigt mange fornufitige ting i deres system.

Henrik P.:
Hvorend at din idé er rigtig, rigtig spændende, så tror jeg i skal stille skarpt på jeres segment, de fleste grafikere rører ikke andet arbejde end designet, selvom de er skarpe til at slice det, og kode det op i HTML & CSS.

Vi har snakket med en del  (over 30 vil jeg tro), langt den overvejende del af dem, vil rigtigt gerne havde det fulde æstestiske ansvar for løsningen, så udsigten til at de kan hurtigt og nemt kan drag-n-droppe sig til et komplet website er det rigtigt begejsterede for.

Henrik P.:
Men hvis du siger at det vil tage kortere tid at opsætte et 100% custom design i jeres system, kontra at designeren leverer dette i PSD - så har du helt sikkert fat i et godt koncept, hvis dette ikke er tilfældet har du stadig en god idé, især for dem som vil lege selv, og gøre det hele selv.

Det ser vi allerede idag! og det er endda markant hurtigere! Samtidigt er der faktisk, nogle af dem, der er begyndt at lave en del designændringer direkte i vores program.

Henrik P.:
Held og lykke.

Tak, for det! Selvom vores ide og udvikling, skulle vise sig at være god, skal der nok stadig en del held til at realisere potentialet.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)