Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil revolutionere webbranchen (Skyd på vores ide)

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Henrik Sylvester Pedersen:

Okay den fik du hurtigt skudt ned :)

Men så vil jeg da bare sige at det lyder lovende, selvom jeg dog stadig tvivler en del på det...

Jeg er glad du synes at det lyder lovende, samtidigt med at jeg også forstår din skepsis! Du må endelig sige til, hvis du kan få øje på flere konkrete udfordringer og trusler, jo hurtigere vi bliver opmærksomme på dem, jo bedre kan rustet vil vi være.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Højbak:
Lyder som et spændende projekt. God vind!

Tak, altid dejligt med positiv respons. Super!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:
For at vende lidt tilbage til SEO-delen, har jeg kigget thecolorclub.net igennem på html-niveau og på en tilfældig side finder jeg det første stykke tekstindhold i linie400+ - det er i hvert tilfælde ikke Googlevenligt.

Kan godt se hvad du mener, det ser ud til at ColorClub er sat op, med en drop-down menu, selvom der kun vises en menubjælke, det vil sætte deres indhold noget højere op.

Men det er helt klart rigtigt at markupen fylder mere end den behøver (Selvom den typisk på ColorClub er på under 40k). Hvis man kigger den igennem ses det, at grunden til markup'ens størrelse, primært er fordi de forskellige "identifiers", id'er klassenavne m.m. er utroligt lange. Selve strukturen skulle være relativt okay, vi har været meget bevidste om at bruge div'er, li'er etc. Vi har egentligt længe der ville erstatte de forskellige id'er med en central nummer strimmel. Så det vil f.eks. erstatte et id som "StringContextElement_268808e6cab148f59a49ac3dd1d88099_498d4b0614eb49c89f4d31d63b8f58ff" med "s1". Derudover er der også brug for lidt oprydning, men alt-i-alt burde det ikke tage os lang tid.

Jeg prøvede for sjov skyld at Google på et link på siden, og var enddog meget venlig mod thecolorclub jeg søgte på termen "Anti hate crime" og satte udtrykke i gåseøjne som vist her, dermed burde det nemt kunne ranke højt, da det er en ankertekst på thecolorclub.

cpufan:

Efter at have rodet Googlesiderne igennem -  i hvert tilfælde de første 11 sider igennem med forslag -, var der ikke dukket et resultat op fra thecolorclub endnu.

Så der er den tilsyneladende heller ikke SEO-venlig.


At konkluderer at løsningen ikke er SEO-venlig, fordi den ikke ranker på "Anti hate crime", har jeg svært ved at følge rent fagligt. For det første fordi ColorClub ikke har nogen specielle ønsker om at ranke på det, men også fordi jeg ikke rigtigt synes at der er argumenteret for at konkurrencen på den sætningen, er så lille at det bare burde ranke der. Umiddelbart findes der jo over 3 mil. resultater på sætning.

Alt i alt tror jeg faktisk, vi klare os okay, på SEO-fronten, specielt når vi får en central nummer strimmel. Jeg ville mere at vores markup er relativt tæt på pæn.

cpufan:
Men jeg er klar over, at I der står overfor en stor udfordring - og du bad jo selv om at "blive skudt på"

Det er også super fedt med kritik, hvis du har nogle konkrete forslag til hvad vi kan gøre bedre, mere end det vi allerede har tænkt os, så må du meget gerne skrive det! Jeg føler mig rimeligt sikker på at vi kan nå frem til en løsning, der er mere seo-venlig end det meste af det html der skrives der i forvejen til slutkunde målgruppen.

cpufan:
Når det er sagt, vil jeres produkt jo nok kunne sælges til nogle niche-emner, men med mindre der tages særlige hensyn til dynamisk indhold (web 2.0) og SEO-venligt indhold som kan rykke siderne frem på de gode pladser, vil det kun være til firmaer uden særlige krav til en hjemmeside andet end et visitkort på nettet, som de selv kan kigge på, og skrive adressen på deres visitkort.

Jeg tror lidt, du har misforstået nogle af mine svar, systemet er bestemt ikke lavet til kun at blive solgt til en lille niche. Slutkunde målgruppen er generelt virksomheder med mellem 0-50 ansatte, og dem er der altså nogle stykker af, på vores klode. Det er heller ikke fordi, at de kunder der bruger løsningen idag, har specielt simple eller små krav. Snarere tværtimod.

Den måde vi har udviklet systemet på, er i samarbejde, med kunder fra målgruppen, det er igennem deres krav og ønsker, vi har bygget systemet. Dertil kommer at vores erfaringer mange andet fra mine over 10 år i branchen. Ialt har vi omkring 30-40 sites, der enten er sat i produktion eller er hastigt på vej. Og undervejs er der indgået meget få kompromiser.

 

 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

dælen nissemig, mit ½time lange indlæg forsvandt som dug for solenCrying

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:
dælen nissemig, mit ½time lange indlæg forsvandt som dug for solenCrying

Øv, kunne jeg lokke dig til, at skrive det igen! Det har utroligt stor værdi for os, hvis du kan komme med nogle måder vi kan optimerer vores html på.
Det er ultra vigtigt, at vores sites er ligeså SEO-venlige, som dem der laves af webudviklere, på de forskellige cms'er.

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby.

Nu er der efterhånden kommet ikke så få kommentare til din interessante post om Jeres nye CMS, og jeg orker ikke at læse dem alle igennem. Så tilgiv mig hvis jeg begiver mig ind på områder som allerede har været dækket.

Jeres nye CMS lyder særdeles interessant. Det er specielt systemets evne til at tilpasse materiale fra PhotoShop, der lyder mest interessant og unikt. Som du ved arbejder jeg selv med et Content Management System, og her ser jeg netop manglende templates som en svaghed, da mange vurderer et CMS' duelighed på mængden af tilgængelige plug-ins og templates. Du eleminerer ikke sidstnævnte, men gør opgaven væsentligt nemmere. Det tror jeg vil tiltale rigtig mange.

I din kommentar til posten om Sitemagic CMS, kom du ind på test-driven udvikling. Du kunne selv overveje denne tilgang - måske snare i retning af Proof-Of-Concepts. Jeg har nemlig svært ved at se, at man kan skabe en komplet web-løsning alene vha. et tegneprogram (groft sagt), da de fleste har særlige ønsker til funktionalitet, som, om ikke andet, vil kræve justering i funktionaliteten til standard-modulerne. Men hvis man rent faktisk kan nøjes med standard-funktionaliteten (som må være tilfældet i de demoer du linker til), så står du med et stærkt produkt.

Du kunne også overveje at fokusere mere på applikationens evne til at omdanne grafik til templates. Mange grafikere ville nok gerne punge ud for en applikation, der kan omforme grafik til funktionelle templates til diverse CMS-systemer. Jeg kender flere grafikere, der betaler sig fra den opgave.

Umiddelbart lyder dit produkt for unikt til, at du skal tage OpenSource-venlige priser for det. Hvis du beviser produktets værd (jeg ville meget gerne se en video), så tror jeg folk indser de besparelser der kan opnås med det, som retfærdiggør en højere salgspris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Tusind tak, for din feedback.

Jimmy Thomsen:

Jeres nye CMS lyder særdeles interessant. Det er specielt systemets evne til at tilpasse materiale fra PhotoShop, der lyder mest interessant og unikt. Som du ved arbejder jeg selv med et Content Management System, og her ser jeg netop manglende templates som en svaghed, da mange vurderer et CMS' duelighed på mængden af tilgængelige plug-ins og templates. Du eleminerer ikke sidstnævnte, men gør opgaven væsentligt nemmere. Det tror jeg vil tiltale rigtig mange.

Jeg er helt enig, gode templates er kritiske for succes. Det vi mangler mest pt. er præcist det, nogle gode kom-i-gang sites, som letter indlæringskurven.

Jimmy Thomsen:
I din kommentar til posten om Sitemagic CMS, kom du ind på test-driven udvikling. Du kunne selv overveje denne tilgang - måske snare i retning af Proof-Of-Concepts. Jeg har nemlig svært ved at se, at man kan skabe en komplet web-løsning alene vha. et tegneprogram (groft sagt), da de fleste har særlige ønsker til funktionalitet, som, om ikke andet, vil kræve justering i funktionaliteten til standard-modulerne. Men hvis man rent faktisk kan nøjes med standard-funktionaliteten (som må være tilfældet i de demoer du linker til), så står du med et stærkt produkt.

Det man kan bygge med vores system pt. er selve datamodellen(taxonomien) og layoutet. Derudover er der også indbygget en række features f.eks. handel og tilmelding til nyhedsbrev, og her vil helt klart komme flere. Jeg checker ofte referencer lister for forskellige bureauer, der leverer løsninger til små- og mellemstore virksomheder. Og umiddelbart er det mit indtryk, at værktøjet kan klare en rigtigt fornuftig mængde af de sites der bliver leveret idag.

Der hvor begrænsningen er i vores produkt, er at man ikke pt. kan implementerer skræddersyet forretningslogik endnu.
Rent strategisk er vores ide først og fremmest at gå efter at lave et godt produkt for designerne. Og bagefter lave en version, der appellere til udviklerne.
Vi har allerede kørt proof-of-concept på det meste omkring udviklingsmodellen, og er selv begyndt at bruge den.
Vores fokus for udviklingsmodellen har i højgrad været sprog- og platform uafhængighed, så man vil kunne programmere udvidelser til CloudSprout, hvad enten man bruger .Net, pHp, Ruby-on-Rails etc. På den lange bane, tror jeg at test-dreven udvikling, er så stort et fænomen, at man ikke kan ignorere det når man laver noget til udviklere, så vi kommer nok også man nogle features specielt til test dreven udvikling, men det ligger en del ud i fremtiden.

Jimmy Thomsen:


Du kunne også overveje at fokusere mere på applikationens evne til at omdanne grafik til templates. Mange grafikere ville nok gerne punge ud for en applikation, der kan omforme grafik til funktionelle templates til diverse CMS-systemer. Jeg kender flere grafikere, der betaler sig fra den opgave

Det er som nævnt helt klart, der vi satser i første omgang.

Jimmy Thomsen:
Umiddelbart lyder dit produkt for unikt til, at du skal tage OpenSource-venlige priser for det. Hvis du beviser produktets værd (jeg ville meget gerne se en video), så tror jeg folk indser de besparelser der kan opnås med det, som retfærdiggør en højere salgspris.

Jeg er glad for du synes at produktet kan bære en højere pris! Det tror jeg egentligt også, ideen bag prissætningen og det at lave en gratis version, er at få en rigtigt rigtigt stor udbredelse. Hvilket er nødvendig for vores overlevelse på længere sigt.
Vi er meget inspireret af Open Source succeser, som Joomla og Magento, der på meget kort tid har fået enorm udbredelse. F.eks. havde Magento mindre end et år, efter deres første release oplevet 1.000.000 downloads. Det efter min vurdering, sket dels software er iorden, men faktisk primært fordi selve softwaren, har været gratis. Og det kunne være rigtigt spændende hvis vi kun genskabe samme effekt med en Software-as-a-service løsning.

Du må endelig skrive tilbage, hvis du har flere kommentarer eller spørgsmål.

 

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)