Hej med jer! Min mand og jeg arbejder på et spil-koncept til et online spil. Vi har begge mange års spil-erfaring på bagen, hvilket har hjulpet os mht. idé, tanker og historien bag det spil, vi ønsker at lave. Vi er ved at klarlægge hele historien bag spillet, opbygning, spiltypen (MMORGP RCE) - og spiltypen i sig selv betyder sikkert, at vi rent juridisk skal forholde os anderledes end ellers. Der er meget research arbejde i vores spil, da det indeholder en del historie og geografi. Det er bare sådan, at vi har alle idéerne (og selvfølgelig ved vi med sikkerhed, at det vil blive en success) - men vi mangler resten. Min mand, som arbejder i IT branchen, er ved at kigge på forskellige typer spil engines. Og det er selvfølgelig en start, men vi er godt klar over, at vi ikke kan producere spillet selv. Facts er: 1) Vi har brug for investorer / donations. Men hvordan er reglerne? Kan man udbyde shares i en virksomhed - til et spil, som endnu ikke er opført (ja undskyld hvis det lyder dumt, men som sagt er vi nørder i IT forstand og kender ikke meget til alle de juridiske, bundne regler i DK/EU) 2) Vi har brug for, at alt juridisk er i orden før vi går i gang (jvf ovenstående) 3) Hvor går vi hen med en handlingsplan - online spil er vel et kapitel i sig selv, når det kommer til virksomheder. Det er ikke nemt på forhånd at sige, at der vil være x-brugere som lægger x-kroner - for tingene hænger på en eller anden måde sammen. Vi kan komme op med opbygning, koncept, ønsker om engine, prisen for at opstarte - men der kan dårligt komme kroner i kassen, før spillet udbydes på markedet, medmindre der er nogle, som bevidst ønsker at investere i spil? Går man bare i banken og siger : Vi har en knald god spil-ide? 4) Vi har brug for erfarne spil kodere - som har lyst til at være med i dette indigo projekt på noget, som kan blive rigtig stort. Kan man udbyde shares i et spil som løn, før spillet er oppe og køre? :) 5) Vi brænder for idéen, men sætter ikke bare alle sejl til og smider ikke alt overbords, så længe vi ikke ved, hvordan vi står og går. Vi har begge fuldtidsjobs, som vi også vil passe osv. Jeg fandt dette forum og tænkte, at der måske er nogen derude som har stået i samme situation som os, kender denne branche (som vi godt ved, er utrolig svær - men vi kæmper gerne) og kan guide os lidt henad, hvor vi skal begynde. Tak :) |
Hej
Kunne i ik tænke jer at programere ´noget andet end lige spil?
Vh preben