Hej Lykke Velkommen til med et nyt projekt. Det første du vil finde ud af inden for dette fine forretningsområde er at det er lidt uden for normalen, herunder også overlevelses raten for den type virksomhed. At lede efter seriøse investorer i Danmark til uprøvede spil koncepter, er i manges tilfælde spild af tid. Når i har spil konceptet klar syntes jeg i skal begynde at lede efter investorer i London, der sidder en del med meget fin succes'er fra andre spil, herunder også en vilje i ikke finder i DK, Glem alt om vækstfonden, deres overlevelses rate for firmaer inde for dette segment er direkte elendige.Dog har de noget som måske kan hjælpe jer og det er kom-igang-lån. Der findes mange sindsygt dygtige fag folk (gamedesignere, kodere, animatorer, levelbuildere ect ect.) Det er straks svære at finde folk, der kan gennemskue at lave penge på disse lækre produkter, men i kan jo altid komme i kontakt med dem der laver spil på dreamgames.dk Den sidste detalje, som jeg kan sige med sikkerhed (been there done that) er i kommer til at spilde en masse tid med folk, der har gode intentioner, men keine seriøs erfaring inden for området. Herfor syntes jeg i skal skære igennem og pas på jeres tid. Jeres gode energi kan hurtigt blive drænet hvis i får de forkerte folk ind i jeres mind group. I skal ikke være bange for at gå til udlandet hvis i mener det seriøst, hvis i ikke gør, så stop nu mens legen er god ;) At bruge de forskellige engines er også ret vigtigt valg, for prisen er mellem 0 kr og op til mange millioner, alt efter licens, features og lignende.
Held og lykke med projektet :) og det kan lykkedes, men i kommer til at kæmpe for det |
Spil kan være svært at "deles om" med investere. Så, hvorfor ikke oprette et A/S de 500.000 får alligevel hurtigt ben at gå på og det er lettere at dele økonomisk.
Selvfølgelig kræver det at i har gennemtænkte budgetter og udførlige planer/strategier som dækker ud over kodelinjerne.
Som andre, vil jeg foreslå, at i har et koncept at fremvise - helst sammen med nogle test resultater. Og herefter allierer jer med virksomheder eller personer som dækker områder hvor i finder "udfordringer".
En ting jeg er uenig i, med ovenstående forslag, er at i søger udenlands. Dansk spiludvikling har et godt image, men det er "dem" der har medvind her i landet først, som når længst i udlandet.
Jeg ved ikke om i har brug for en hånd, men skriv en besked hvis der er noget jeg kan gøre for jer.
Dennis