Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Online spil (ikke gambling) - hvordan starter vi?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lykke

Velkommen til med et nyt projekt.

Det første du vil finde ud af inden for dette fine forretningsområde er at det er lidt uden for normalen, herunder også overlevelses raten for den type virksomhed. At lede efter seriøse investorer i Danmark til uprøvede spil koncepter, er i manges tilfælde spild af tid. Når i har spil konceptet klar syntes jeg i skal begynde at lede efter investorer i London, der sidder en del med meget fin succes'er fra andre spil, herunder også en vilje i ikke finder i DK, Glem alt om vækstfonden, deres overlevelses rate for firmaer inde for dette segment er direkte elendige.Dog har de noget som måske kan hjælpe jer og det er kom-igang-lån.

Der findes mange sindsygt dygtige fag folk (gamedesignere, kodere, animatorer, levelbuildere ect ect.) Det er straks svære at finde folk, der kan gennemskue at lave penge på disse lækre produkter, men i kan jo altid komme i kontakt med dem der laver spil på dreamgames.dk

Den sidste detalje, som jeg kan sige med sikkerhed (been there done that) er i kommer til at spilde en masse tid med folk, der har gode intentioner, men keine seriøs erfaring inden for området. Herfor syntes jeg i skal skære igennem og pas på jeres tid. Jeres gode energi kan hurtigt blive drænet hvis i får de forkerte folk ind i jeres mind group. I skal ikke være bange for at gå til udlandet hvis i mener det seriøst, hvis i ikke gør, så stop nu mens legen er god ;)

At bruge de forskellige engines er også ret vigtigt valg, for prisen er mellem 0 kr og op til mange millioner, alt efter licens, features og lignende.

Held og lykke med projektet :) og det kan lykkedes, men i kommer til at kæmpe for det

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:41

Spil kan være svært at "deles om" med investere. Så, hvorfor ikke oprette et A/S de 500.000 får alligevel hurtigt ben at gå på og det er lettere at dele økonomisk.

Selvfølgelig kræver det at i har gennemtænkte budgetter og udførlige planer/strategier som dækker ud over kodelinjerne.

Som andre, vil jeg foreslå, at i har et koncept at fremvise - helst sammen med nogle test resultater. Og herefter allierer jer med virksomheder eller personer som dækker områder hvor i finder "udfordringer".

En ting jeg er uenig i, med ovenstående forslag, er at i søger udenlands. Dansk spiludvikling har et godt image, men det er "dem" der har medvind her i landet først, som når længst i udlandet.

Jeg ved ikke om i har brug for en hånd, men skriv en besked hvis der er noget jeg kan gøre for jer.

Dennis

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 79
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 10:47

Hej Brian

Tak for de vise ord :)

Ja, vi har fundet ud af, at der er nogle som tiltrækkes stærkt af kreative energier - og dem har vi masser af! Og vi er også klar over, at det kan være svært at gennemskue folks intentioner! Vi vil være meget opmærksomme på dette, tak :)

Vi kender 'game verdenen' således, at vi har mange rigtig gode kontakter worldwide gennem de spil, vi spiller i dag. Mange af dem har selv tidligere investeret og vi er 100% overbevist om, at vi har deres fulde support, når spillet nærmer sig en realitet. Det er heller ikke nogen hemmelighed, at vi har drøftet konceptet og idéen med nogle af de 'tunge drenge' indenfor de RCE spil, vi er tilknyttede - og de er meget positive.

Men, som du siger, det gælder om at finde investorerne, som er villige til og tør satse på en god ide før den bringer penge ind. Personligt havde jeg ikke noget imod, at der stod 'Danmark' på spillet - på den anden side bevæger vi os allerede nu rundt i lande som US, Australien og England - og sprog & location er absolut ikke en hindring for os (min mand er Hollænder og taler flydende engelsk&tysk ligesom vores sprog sammen foregår på engelsk både i skrift og tale).

Lige nu er vores plan:

1) Finde ud af vores juridiske rettigheder og finde en advokat, som har forstand på spil rettigheder og regler - ikke blot i EU men worldwide (siden spillet skal være tilgængeligt, spilbart og lovligt for hele verden. Der er særlige bestemmelser, når man kører med Real Cash Economy)

2) Finde ud af, hvilke typer vi har brug for for at lave en let model af spillet - vi har brug for mere end en programmør, som kan et basis engine program (min mand leger selv rundt i Real engine i øjeblikket for at se, hvilke muligheder der er). Som nogle nævnte, vil det være en god ide at prøve med nogle studerende - men i min verden ville det være bedst med fagfolk som brænder for det og som ville elske at satse ved at være med på noget nyt helt fra start og forhåbentligt have så stor succes, at det giver en fuldtidsstilling i det lange løb :) Men man skal starte et sted - erfaring betyder ikke alt - det skal være personer, vi føler vi kan med og som vil give noget af dem selv.

3) Finde ud af, hvad alt dette kræver økonomisk. Det er meget svært for os uden en skrabet model af spillet, at vise noget frem til eventuelle investorer. Vi kan vise en handlingsplan - jeg kan lave nogle skitser osv. - men det der virker, er noget konkret.

4) vedholde det gode humør og optimismen og troen på, at vores ide er stærk og holdbar nok til at kunne gennemføres :) Det betyder meget, at man selv tror på det - og det gør vi!

Tilmeldt 20. Dec 09
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 10:51

Hej Dennis :)
Ja, som sagt før har jeg bestemt heller ikke noget imod, hvis der står *Danmark* på spillet. Det ville jeg faktisk bare være stolt af. Når vi taler om udenlandske investorer er det mere i form af shares - som er et helt kapitel for sig selv - og donations + en ide vi har til, hvordan investorerne kan få deres navn i selve spillet (advertising i bytte for 'hjælp'). Alternativt tænkte vi på nogle meget store virksomheder i DK - som også fungere på verdensplan, som måske kunne have en interesse i at 'låne' os en koder til gengæld for at få deres navn på spillet.

Der er sikkert mange muligheder, udfordringen for os er at finde ud af, hvad der er tilladt.

En ting er sikkert - det er meget spændende Wink

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 11:05

Hej Lykke

Tidspunktet for finde nogle af de semi tunge folk inden for branchen er ret god, side 3/4 af de største spil virksomheder er gået på røven det sidste års tid..

Jeg syntes også du skal tage fat i ITEK under DI, de havde et sublimt godt kursus i oplevelses industrien sidste år, der var rigtigt mange gode kontakter.

Med hensyn til at tjene penge på konceptet er der de basale så som abonnementer, men jeg syntes evt. du skulle prøve at snakke med Ida Brinck Lund, som også er ret aktiv i den branche.. Hun skrev sin udfordrings opgave ved oplevelses kurset i at lave flere indtjeningskilder på samme produkter/brand.

Hvis i har kontakter til de tunge drenge i branchen igennem jeres aktiviteter :), syntes at i skulle komme ud over stepperne og få lavet en development plan og så se om de kunne hjælpe jer ind til nogle af de investorer der allerede er i branchen, firmaet kan sagtens ligge i DK, selvom i har udenlandske investorer.

Hvis i er låst med forarbejdet til spillet har blandt andre Andre Lamothe skrevet en del gode bøger, kan erhverves på amazon.co.uk eller for den utålmodige ligger de også i pdf på et svensk site som konstant slåsser med IFPI. Jeg kender også flere folk der har kontakten til de rette investorer, men som sagt spilder de ej heller tiden, så derfor skal i være forberedt inden i begynder dialogen.

Da i nok render med ideen om et spil med bruger massen ala wow eller mere og belastning i den retning, skal i ikke stille jer til tåls med elendigt kodet engines via billige folk i Asien.

Tilmeldt 20. Dec 09
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 11:20

Hej Brian :)
Det er nogle rigtig gode ideer du her kommer med - og noget at gå i gang med! Vi vil kigge nærmere på de forskellige forslag!

Mht. til 'tunge drenge' - så er de ikke tunge i forbindelse med producering af spil - men rent kapitalt er de tunge, fordi de har ikke noget imod at investere (f.x. taler vi om rigtig mange penge, som er investeret i de spil, vi spiller - hvor vores spil ide endda vil fremvise en højere grad af indtjeningssucces baseret på investering/ejerskab og afkast inde i spillet end det de hidtil har opnået).

Vi overvejer også at spørge i vores spil-omgangskreds om folks programmeringsevner. Der er utroligt mange garvede folk, som spiller online spil - fordi de nu engang interesserer sig for dette - så det ville være dumt af os ikke at bruge dette netværk. Men jeg må ærligt indrømme det er svært at komme i gang og finde ud af, hvem man så reelt kan stole på og hvem man ikke kan stole på. Men det gælder selvfølgelig uanset, hvem man kommer i kontakt med :)

Jeg har det som du - jeg mener heller ikke vi skal stille os til tåls med en billig engine (men cryengine ligger lige uden for vores reach pt er jeg bange for hahahah) - og vi er heller ikke interesseret i, at vores spil skal ligne brugerfladen i WoW eller LOTRO! Personligt ønsker jeg heller ikke et spil som ligner SL eller Perfect World :) Vi ønsker et spil med meget mere personlighed end dette - ligesom vores spil ikke er quest baseret som sådan - du kan have nogle forventninger til, hvilke mål, du ønsker at sætte dig - men hvordan man opnår de forskellige mål kan være indiviuelt! Netop det individuelle er noget, som der vil blive arbejdet meget på.

Vi arbejder også med 'player-involved' game development. Vi har et ønske om at oprette et forum af udvalgte spillere, som ønsker at bidrage (igen kommer spørgsmålet om lovligt at sælge shares ind) - og dermed kan have en grad af medbestemmelse i spillet ... men altså, alle disse tanker arbejdes der på :)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 11:51

Hej Lykke

"

Mht. til 'tunge drenge' - så er de ikke tunge i forbindelse med producering af spil - men rent kapitalt er de tunge, fordi de har ikke noget imod at investere (f.x. taler vi om rigtig mange penge, som er investeret i de spil, vi spiller - hvor vores spil ide endda vil fremvise en højere grad af indtjeningssucces baseret på investering/ejerskab og afkast inde i spillet end det de hidtil har opnået)."

Tja så kan jeg kun sige.. kan i skaffe kapitalen, kan i finde de folk i mangler på dreamgames.dk, kan fortælle dig at mange sidder og leder efter kapital som har evnerne og meget få det omvendte ;) så vurder selv hvilken en situation du sidder i hvis det er.

Overvej også at finde en direktør til jeres selvskab, og gerne en benhård tal knuser med hang til digital underholdning. Grunden til at jeg siger det er at de ofte er gode til at skære igennem, hvis projektet begynder at løbe ud i sandet, hvor de kreatives hjerteblod forhindre dem i at gøre projektet færdigt, for man kan jo altid lige putte lidt mere i spillet ;)

håber du kan komme videre

Tilmeldt 20. Dec 09
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 13:09

Det kan du tro! Jeg sætter stor pris på al den hjælp og tip, jeg har fået so far!

Jeg er klar over, at det er en hård nød at knække. Vores spørgsmål er lidt, hvor går vi hen først! Jeg vil mene til advokaten - det koster selvfølgelig også, men jeg mener det er det værd, så man ikke senere står i en situation, man ikke ønsker sig.

Det med direktøren må jeg indrømme, jeg slet ikke har overvejet. Jeg ser mig selv og min mand som ejere og havde et eller andet sted forestillet mig, at vi styrer toget - men måske har du ret. Det er i hvert fald noget, jeg synes vi skal drøfte.

Lykke :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)