Viral marketing er noget af den billigste form for marketing man kan lave. Min ven Morten Lund som har Bullguard, laver små film som folk sender videre til hinanden. De bliver set flere millioner gange hver. Da jeg var i Lycos, lavede vi et lille spil kaldet Kodyl Prygl eller Fight Club på engelsk. På 2 år fik vi 8 millioner reg brugere, der blev spillet 250 millioner spil og vi omsatte små 20 millioner kroner på selve spillet + alle de reg. Lycos brugere. Jeg vil gerne gå detaljer hvis nogen er interesseret og det vil være super hvis andre også kunne bidrager. Læs mere om viral marketing her: http://www.wilsonweb.com/wmt5/viral-principles.htm Se et eksempel på det af de gamle firmaer i brancher her: http://www.theviralfactory.com Og jeg kan anbefale bogen Unleashing the Idea Virus Af Seth Godin som kan købes her: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/074322065X/martinthorbor-21/202-1821355-7405443 Dbh Martin |
Hej Martin
Jeg synes det lyder til at være et rigtigt spændende emne, og jeg vil meget gerne høre mere om dette. Det lyder jo til at være en god form for markedsføring. Hvis man kan komme med noget utraditionelt er det jo altid rart.
mvh
Jacob