Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viral Marketing

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Britt,

jeg tror egentligt Viral Marketing kan bedst sammenlignes med virus, hvilket jo nok ikke er helt tilfældig. Konceptet helt simplificeret består i at lave noget marketing folk synes er så sjovt/fedt/cool/kitch at de sender det videre til alle deres venner, som sender det videre til deres venner osv osv.

Faktisk behøver det ikke at være særligt avanceret. Det kan være et simpelt sjovt billede hvor der udover en sjov situation på billedet også er en reklame for dit firma i en eller anden form. Du har sikkert set det mange gange - bare uden lige at rent faktisk bemærke at det rent faktisk var en reklame.

Man kan så vælge at putte mere arbejde i det som det blev gjort med Kodyl Prygl og Quiz Show. Vi puttede mekanismer ind i disse spil der gjorde at folk fik lyst til at sprede kendskaben til spillet - og derfor kendskaben til vores produkt. Jeg husker en t-shirt Martin forærede os engang hvor der stod følgende på den: "Viral marketing doesn''t work - tell everyone you know". Det er essensen i viral marketing lige der.

Ofte er viral marketing i en form af humor, da det er ret nemt at gå til og noget nemmere at planlægge. Men faktisk kan ting også opstå som viral marketing hvis folk synes en ting bare er så supercool at man bare må fortælle sine venner om det.

Viral marketing er et ret stort emne at give sig i kast med, men samtidigt utroligt spændene. Der er skrevet en hel del gode bøger om emnet - så der er nok at give sig i kast med. Det farligste er bare at man opdager hvor meget af det der rent faktisk findes i vores hverdag nu.

~Allan Noer

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Faldt over dette korte manifest om Word-of-mouth, Viral marketing og Buzz Marketing på Changethis.com (http://www.changethis.com/pdf/7.01.WordOfMouth.pdf).

Pointen med manifestet er, at viral- og buzz marketing måske nok fanger folks opmærksomhed, men ikke nødvendigvis får folk til at købe produktet og hurtigt glemmes igen. Word-of-mouth derimod er det mest effektive redskab, da det får folk til at blive ved med at tale om produktet.

Her er forfatterens definitioner af de forskellige begreber:

WORD OF MOUTH is the most powerful medium on the planet. Itʼs the actual sharing of an opinion about a product or service between two or more consumers. Itʼs what happens when people become natural brand advocates. Itʼs the holy grail of marketers, CEOs and entrepreneurs, as it can make or break a product. The key to its success: itʼs honest and natural.

VIRAL MARKETING is an attempt to deliver a marketing message that spreads quickly and exponentially among consumers. Today, this often comes in the form of an email message or video. Contrary to alarmistsʼ fear, viral isnʼt evil. It snʼt dishonest or unnatural. At its best, it is word of mouth enabled, and at its worst, itʼs just another interruptive marketing message.

BUZZ MARKETING is an event or activity that generates publicity, excitement, and information to the consumer. Itʼs usually something that combines a wacky, jaw-dropping event or experience with pure branding, like tattooing your orehead (or your ass, as a NYC health club recently did). If buzz is done right, people will write about it, so it essentially becomes a great PR vehicle.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ingen... absolut ingen tvivl om at virus-marketing, viral-marketing og hidden-marketing er fremtiden - da vi jo som bekendt bliver bombarderet med reklameindtryk hver dag, og efterhånden som vi udvikler immunitet overfor den pencilin der skal hjælpe os af med forkølelse og halsbetændelse, udvikler vi også immunitet overfor traditionelle reklamekanaler...

Der var for noget tid siden et indput i 60minutes om hidden-marketing - hvor de blandt andet gennemgik følgende 2 koncepter;

1. Da Ericsson skulle markedsføre deres nye kameratelefon sendte de 100 skuespillere fra skuespillerskolen i New York ud på en betalt opgave. De henholdsvis 50 kvinder og 50 mænd skulle agere kærestepar i gaderne, og få forbipasserende til at tage et billede af dem... Hermed faldt parrene (der jo var betalt af Ericsson for deres arbejde) i snak med pågældende og fik på den måde "markedsført" den nye smarte telefon - uden på noget tidspunkt at røbe deres baggrund!!

2. Et computerfirma lancerede en ny type joystick til skydespil, og placerede igen spilleglade nørder og nørdinder (ganske kønne endda ) på caféer, biblioteker og andre relevante offentlige steder. Her sad de og legede med deres nye legetøj, og der gik ikke 5 minutter før folk stimlede sammen omkring personen - der nu lystigt og på et personligt plan kunne fortælle om produktet, anvise nærmeste forhandler osv. - igen vidste folk INTET om identiteten, og at de netop var blevet udsat for et af fremtidens reklamefremstød!

For bedre at kunne forholde sig til en helt aktuel sag - kast da et blik på Opel''s kampagne der blev skudt igang her i weekenden. Konceptet er ganske simpelt og ligetil; 250 personer i Danmark får i løbet af de næste uger chancen for at ansøge som Opel Selected Driver, og få stillet en Opel til rådighed i en hel måned - med chancen for at vinde den. Konkurrencemoment : Dokumentér flest prøvekørsler af bilen til venner, bekendte, familie, kolleger osv. - og vind bilen. Resten giver vel sig selv uden nærmere forklaring !!
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt min gamle 10min viral, som blev en temlig stor succes..

Den er ikke helt stueren - men den virkede ;)

http://www.hollaender.dk/test/rack.swf?name=Thorborg

Den virker desværre kun i internet-explorer
(du kan selv rette navne i url''en)

/ Hollænder
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/21/2005 3:03:49 PM Forfatter: Hollaender Jeg faldt min gamle 10min viral, som blev en temlig stor succes.. Den er ikke helt stueren - men den virkede ;) http://www.hollaender.dk/test/rack.swf?name=Thorborg Den virker desværre kun i internet-explorer (du kan selv rette navne i url''en) / Hollænder

Hollænder, den er jo et mesterværk. Ualmindeligt nydeligt arbejde. Ja man kan vel nærmest kalde det fængslende


Dbh Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik sådan fætter på mailen. Er det også slags viral eller?


Date: Tue, 17 May 2005 20:18:49 +0200
>
>Trying this just for grins....
>
>
>
>This is spooky
>
>
>
>OK guys, this truly is freaky, the
>
>
>
>phone literally rang as soon as I read
>
>
>
>the last word of this email!!!!!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>I am taking the bait -
>
>
>
>what do I have to lose right?
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>Hope it works!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>Supposedly The Phone Will Ring
>
>
>
>Right After You Do This.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>Just read the little stories and
>
>
>
>think of a wish as you scroll all
>
>
>
>the way to the bottom. There is
>
>
>
>a message there - then make your wish.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>No attachment on this one.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>Stories :
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>I''m 13 years old, and I wished
>
>
>
>that my dad would come home from
>
>
>
>the army, because he''d been having
>
>
>
>problems with his heart and right
>
>
>
>leg. It was 2:53 p.m.When I made
>
>
>
>my wish. At 3:07 p.m.(14 minutes
>
>
>
>later), the doorbell rang, and
>
>
>
>there my Dad was, luggage and all!!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>I''m Katie and I''m 20 and I''ve been
>
>
>
>having trouble in my job and on the
>
>
>
>verge of quitting. I made a simple
>
>
>
>wish that my boss would get a new

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil sige nej, for jeg har i hvert fald ikke lyst til at sende sådan noget videre.
;)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej det er et tåbeligt kædebrev uden nogen større mening.

Dbh Martin
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Er godt klar over at det er et dumt kædebrev, men det bliver vel sendt på samme princip, ikk?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
> Er godt klar over at det er et dumt kædebrev, men det bliver vel sendt på samme princip, ikk?

Nej, det vil jeg bestemt ikke mene. Der er stor forskel på spam og almindelige terror og så viral markedsføring
Side 3 ud af 6 (60 indlæg)