Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilopkald - Aarghh, Jeg bliver snart SINDSYG !!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

På mange mobiltelefoner kan man blokere numre, det har jeg gjort med et lignende tilfælde :)

Ideen er god nok - men min ældre Nokia kan ikke lave en total blokering af nummeret. Jeg kan ikke undgå at hun får fat i min telefonsvarer og lægger en længere samtale med sig selv på den. Jeg vil gætte på at det er helt ude ved Telenor (tidligere Sonofon) at der skal laves en filtrering hvis hun ikke skal have fat i telefonsvaren.

Men ja, det kunne være at jeg skulle prøve at finde ud af hvor hun bor. Men derfra at skulle til at finde ud af hvem der er pårørende m.m. lyder som noget der godt kan gå hen og blive noget af et omfattende projekt.

/Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:56

Jeg kan tydeligt forestille mig hvor belastende det må være i længden. Samtidig er det ret synd for den her gamle dame at hun aldrig får fat i de rigtige mennesker. 
Du må bare hive fat i telenor og fortælle dem om situationen, så tror jeg sagtens de kan klare en fuld blokering.  

En alternativ løsning kunne være, at du næste gange hun ringer, fortæller hende at Inge og Michael ringer hende op om 2 minutter, hvis hun ligger sin telefon ned i toilettet og skyller ud. Så er den kontaktliste da væk. 

Du kunne også prøve at spille med på at du er Michael og spørg hende om hun kan huske hvor du bor og hvad dit efternavn er. Hvis hun så siger f.eks. Pandrup og Jensen, så ringer du til oplysningen, får nummeret på Inge og Michael Jensen i Pandrup, kontakter dem og beder dem tage over Smile

Held og lykke!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:22

Opret hendes nummer i din telefon og tildel den ringetonen "ingen tone" ?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:02

At sætte mobilen til at ringe uden lyd på det pågældende nummer hjælper - men ikke helt, i og med at hun fylder min svarer op samtaler med sig selv. Og når der er besked på min svarer så bibber min telefon selvfølgelig med en SMS fra svareren.

MEN, nu har jeg snakket med Telenor og deres supporter måtte, imens vedkommende gjorde et halvmislykket forsøg på at holde latteren tilbage, fortælle at der desværre ikke var nogen teknisk løsning. Den eneste direkte løsning ville være at skifte nummer, da jeg aldrig ville kunne forhindre et specifikt nummer i at lægge beskeder på svareren.....

/Jesper

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:16

Den løsning jeg nævnte tidligere i tråden vil give hende en optaget tone. Dermed vil hun ikke få fat i din telesvarer.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 16:47

Jesper Norbøll:

At sætte mobilen til at ringe uden lyd på det pågældende nummer hjælper - men ikke helt, i og med at hun fylder min svarer op samtaler med sig selv. Og når der er besked på min svarer så bibber min telefon selvfølgelig med en SMS fra svareren.

MEN, nu har jeg snakket med Telenor og deres supporter måtte, imens vedkommende gjorde et halvmislykket forsøg på at holde latteren tilbage, fortælle at der desværre ikke var nogen teknisk løsning. Den eneste direkte løsning ville være at skifte nummer, da jeg aldrig ville kunne forhindre et specifikt nummer i at lægge beskeder på svareren.....

/Jesper

Hej Jesper.

Jeg tror jeg er en af de eneste der virkelig ved hvad det vil sige at folk får forkert nummer. Jeg har et nummer der ligger meget tæt op af Sonofons / Telenors Telefonsvare nummer. Deres er 40 680 600 og da de lavede deres svarer om til dette nummer, fik jeg over 300 forkerte opkald om dagen. Jeg kontaktede deres kunde service og fik beskeden vi kan intet gøre ved det. Måske du skulle lade være med at svare telefonen hvis ikke du kender nummeretIndifferent øh flot det er mit firma nummer. Så desværre skal du ikke regne med meget hjælp der.Crying

Forsøgte så at fortælle på min telefonsvarer at virksomheden havde fået nyt nummer, og henviste selvfølgelig dertil. Så var der kun 50 der ringede og sagde, min telefonsvarer siger jeg skal ringe på dette her nummerAngry

Jeg har passet telefon for et bryggeri og et utal af håndværkere, fordi de havde stillet deres nummer om til mit, og tro mig var i den grad ved at blive mere end bare godt pisse sur.

Jeg er endt op med at skifte mit nummer, og venter nu kun på hævnens time. Jeg har i snit 30 til 80 forkerte opkald stadigvæk. Så når nummeret er blevet hemligt efter det er overflyttet til TDC vil de der ringer forkert høre følgende.

Velkommen til nørrebro banden, du har nu støttet vores kamp med staten og politet med kr. 500. ønsker du at donnere yderliggere beder vi dig ringe op igen. til oplysning kan vi kun modtage 1000 kr. om dagen pr. mobilnummer. Vi takker mange gange for støtten til vores kamp. Bemærk at såfremt dit opkald er en fejl, bedes du inden 5 minutter kontakte kundeservice hos Telenor for at forhindre at beløbet trækkes over din mobilregning. forestil dig lige nogle glade kunder deres total ubruglige kundeservice vil modtage.Wink

Få adressen til den rare dame. og køb en kage og brug så den time på at forklare, eller ændre det inkodede nummer. og er det noget hun bare taster, så flå dit første siffer af hendes telefon. Alternativt kan du sende mig dit mobilnummer i en pm, så kan jeg viderstille mit gamle nummer til dig i en uges tid. så ender det med at du vil elske når den søde gamle dame ringer. 

Kenn

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:16

Sådan skal den kringles!!! Cool

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 21:43

Ha, ha, det er da underholdene læsning. Føler nu med dig.

Ideen med at få lusket Inge og Michaels adresse ud af damen er nok en god ide og hvis de så kunne hjælpe.
Ellers kunne en anden løsning være, hvis du finder ud af, hvilken kommune hun bor i og så kontakter hjemmeplejen eller hvad det hedder. Eftersom der er noget der tyder på, damen er senil, så er der helt sikkert nogen der kender hende i plejesystemet. Uanset om hun er hjemmeboende eller befinder sig på et plejehjem, så vil dem der passer hende, måske kunne hjælpe dig, hvis en telefon skal stilles anderledes. Værre er det dog, hvis nummeret er i hendes hjerne.

Roder selv med lidt af det samme. Har en nabo der også er senil dement og 10 gange om dagen er hun overbevist om, at der er noget galt med hendes dør. Så alt mellem 10 min. og 1/2 time bliver den knaldet op og i, idet hun tror den ikke er lukket ordentligt.  Det er sammenlagt flere timer hver dag og nat. Skal selv snart have fat i hjemmeplejen, så jeg kan få ro på min døgnrytme igen.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 00:14

Jeg plejer at henvise folk til dette nummer: 70 24 12 07

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 00:31

Hehe det er go' humor :)

Se mere på http://www.umagestudio.dk