Ideen er god nok - men min ældre Nokia kan ikke lave en total blokering af nummeret. Jeg kan ikke undgå at hun får fat i min telefonsvarer og lægger en længere samtale med sig selv på den. Jeg vil gætte på at det er helt ude ved Telenor (tidligere Sonofon) at der skal laves en filtrering hvis hun ikke skal have fat i telefonsvaren. Men ja, det kunne være at jeg skulle prøve at finde ud af hvor hun bor. Men derfra at skulle til at finde ud af hvem der er pårørende m.m. lyder som noget der godt kan gå hen og blive noget af et omfattende projekt. /Jesper |
Jeg kan tydeligt forestille mig hvor belastende det må være i længden. Samtidig er det ret synd for den her gamle dame at hun aldrig får fat i de rigtige mennesker.
Du må bare hive fat i telenor og fortælle dem om situationen, så tror jeg sagtens de kan klare en fuld blokering.
En alternativ løsning kunne være, at du næste gange hun ringer, fortæller hende at Inge og Michael ringer hende op om 2 minutter, hvis hun ligger sin telefon ned i toilettet og skyller ud. Så er den kontaktliste da væk.
Du kunne også prøve at spille med på at du er Michael og spørg hende om hun kan huske hvor du bor og hvad dit efternavn er. Hvis hun så siger f.eks. Pandrup og Jensen, så ringer du til oplysningen, får nummeret på Inge og Michael Jensen i Pandrup, kontakter dem og beder dem tage over
Held og lykke!