Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vinduespudserne, og det "sorte arbejde"

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Olsen:

Tager du en pris af 100 kr. er de 20 moms 40 kr. i skat.....

Kenn, det er nu ikke af omsætningen, men af overskuddet man betaler skat Wink

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:57

Jimi Hove:

Hej Kenneth

Jeg har også fået flere afslag på mine tilbud på vinduespudsning og ejendomsservice i københavn og de andre rengøringsområder vi dækker. Og jeg fornemmer også at det er prisen der skiller. Jeg går 10 % ned i pris fra nu af, og så kan jeg ikke gå mere ned.

Du kunne prøve at hæve prisen, istedet og så give en god intruduktions pris på opgaverne, mod at få længere aftaler.

Jeg ville hellere bruge den pris nedsættese til at ansætte en konsulent der kunne komme ud og skaffe nogle flere kunder.

Hvis du tager en højere pris og yder en tilsvarende service tror jeg du kan klare dig alligevel.

En af min kollegaer har tidligere i år sænket sin pris med ca. 15%, det betyder at han efter mine beregninger skal leje 43% mere ud for at holde det samme resultat. Jeg kan konstatere at han ikke har taget det fra mig, selv om min omsætning i 4 kvartal er en andelse lavere end sidste år, men det går stærkt i øjeblikket så mon ikke den kommer i hus alligevel.

God Vind

Thomas

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:59

Hej Kenneth

Det er en god branche. Og et ærligt stykke arbejde som mange værdsætter. Og du kan en tjene en hel del mere end lommepenge på det. Snak med din far om hvordan det skal gøres. Tjek dine konkurrenter ud, og læs et års tid eller 2 om markedsføring, så er du langt foran mange af konkurrenterne i vores branche. Start med Martin Thorborgs e-pusher light(den kan downloades gratis). Det er så simpelt at alle kan forstå det, og forklarer en del om basis markedsføring. Det godt nok online markedsføring, men kan også bruges offline.

Når du ser resultaterne komme af din markedsføringsviden, bliver du helt opslugt af det. God fornøjelse og hyld din far. En mand der kan klare et ydmygt job som trappevasker er en mand jeg værdsætter. Oprigtigt

Rettelse :

I dit tilfælde ville jeg også anbefale at hæve prisen. Du skal NOK få kunder

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:07

KPuds.dk:

[

Jeg er også begyndt at rense tagrender, rengøring af vinduesrammer (f.ek. for nikotin), jeg overvejer også trappevask, da min far har gjort dette i mange, mange år, så han kan give gode råd og tips.

Du kunne prøve at finde nogle af de kvarter med rigtig mange huse der skyder op og så tilbyde en introduktions pris i 14dag (evt. gratis prøve) og så kunne du se om der ikke kunne komme en del aftale ud af det, det "koster dig kun tid" men så har du kontakt til kunderne.

Thomas

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 21:18

Flemming:

Kenn Olsen:

Tager du en pris af 100 kr. er de 20 moms 40 kr. i skat.....

Kenn, det er nu ikke af omsætningen, men af overskuddet man betaler skat Wink

Ok der var du hurtigYes  Fanger dig en anden gangWink

Til trådstarter.

Nu ved jeg ikke lige hvor du hører til henne ? Men jeg ved da at jeg i mit sommehus savner noget af det du beskriver her. Græsslåning, vindupudsning og ikke mindst en der ind imellem lige kom forbi og tjekkede det. Måske en ide?

Kenn

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:30

Hej

Ejendomsservice branchen inkl underafdelinger er en branche der omsætter for ca 4-5 milliarder om året alene i Storkøbenhavnsområdet inkl Helsingør , Roskilde og Køge. Hvor meget det er på landsplan, må du ikke hænge mig op.

Der findes ikke èn stor spiller på markedet, da ISS, Forenede Rengøring osv satser på andre områder.

Bare lige for at slå fast, at det handler om andet en et sommerhusområde der trænger lidt. Det er MEGA business.

Ejendomsservicebranchen er delt op i en masse mindre firmaer. Rigtig mange er lykkerider, der synes det virker nemt. Men de går hurtigt konkurs, da de bliver utålmodige og sænker priser, eller tjener så mange penge at det går op i har og briller.Og nå nogle få holder ud år efter år.

Rengøringsbranchen er , uden sammenligning, den branche med flest der starter op, men absolut flest der går konkurs efter meget kort tid. Så der er altid friske kunder til dem der har sit navn derude hvor folk kan se det. Altså markedsføring

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 21:48

Jimi Hove:

Hej

bare lige for at slå fast, at det handler om andet en et sommerhusområde der trænger lidt. Det er MEGA business.

WoW der var en der følte sig trådt over tæerne.. Det var slet ikke min mening overhovedet.. Men jeg tror ikke at der er mange der starter op i den brance heller og kan sammenligne sig med iss. Grunden til jeg nævnte det med sommerhuse var en ide til at skaffe sig nogle kunder.

Men uanset hvad du mener ved jeg at jeg ofte får tilbudt rengøring på min firma adresse at i snit 3 firmaer om måneden. Og ærligt så har jeg det lidt ligesom med et firma der kommer og levere skruer og andet tilbehør at der hele tiden dukker nye folk op, at det gider jeg ikke, så heller sige nej tak.

Det gælder for den sags skyld også med rengøring. skulle jeg have fremmede til at rende rundt på mit lager og i mine skuffer...som er nye hvergang. nej tak så heller lidt fnuller i hjørnerne.

Men stort set alle der har sommerhus i det område jeg holder til er selvstændige folk. og det bedste visitkort er nu engang at man har bevist sit værd..for hvad kunne det udvikle sig til. ?

Men blot min indskydelse i tråden, så ingen skal føle sig fornærmet eller trådt på det var ikke min hensigt. million eller milliard eller hvad i omsætning.

Kenn

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:54

Hej Kenn

Smiley først :-)

Jeg følte mig absolut ikke tråd over tæerne. Men tænkte at det nok kunne ses sådan. Well sådan er det tit med ordet på skrift .. uden smileys

Jeg ville bare sige til Kenneth " Tænk stort " Det en KÆMPE branche. Der er kunder OVERALT. Og ikke kun i et sommerhus område, eller i Boysens Hus :-)

Jeg tjekkede lige statistikker på DI`s hjemmeside. Branchen omsætter for ca 11 milliarder om året. Og der i er ikke inkluderet vinduepudsning .

Som han siger i den film : " I see dead people "

Jeg ser kunder og penge overalt.

Men det kræver markedsføring , tålmodighed og når du så tjener penge at man lærer noget om virksomhedsdrift eller outsourcer det administrative.

Så ja det var kun til Kenneth. Der er MASSER af kunder

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 22:01

Jimi Hove:

Hej Kenn

Smiley først :-)

Jeg følte mig absolut ikke tråd over tæerne. Men tænkte at det nok kunne ses sådan. Well sådan er det tit med ordet på skrift .. uden smileys

Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:02

Gruppekram !

Cool

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)