Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vinduespudserne, og det "sorte arbejde"

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Her er et "lille" surt opstød:
Jeg er som i nok kan gætte jer til vinduepudser, og er næsten lige startet så jeg bruger meget tid på at uddele en masse flyers og reklame. Jeg har ikke fået så mange kunder endnu, men det er også kun en sidebeskæftigelse. Nok om det...!

Når der så ringer kunder og beder om tilbud, så giver jeg dem selvfølgelig en god pris for at lokke dem, MEEEEN så møder jeg en del gange "Det er godt nok dyrt, jeg plejer at give 100kr".
Men det kan simpelhen ikke hænge sammen for nolge mennesker at levere en vinduespolering for 100kr. Selvom jeg fortæller dem pænt hvordan priserne hænger sammen så føler jeg ikke altid at de tror på det jeg siger. Der skal jo betales skat af det hele, og en timeløn til 50 kr. i timen går jeg ikke med til. HAHA...!

Nogle der har stød på samme ting, behøver jo ikke være ang. vinduespolering. Og hvordan forklare i det..?
Selvfølgelig er det ikke mange jeg oplever det med.

Hilsen Kenneth Popp
KPuds - Vinduespolering

K

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:39

Her i bette Bramming, kan jeg med mit lille hus og 7 vinduer, få dem pudset til 100 kr. pr. gang. Det tager vel vindues pudseren cirka 10 min, så min ikke hans timeløn ender en del højere end 50 kr. i timen.

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:40

Hej Kenneth

Lad dem der ikke vil betale prisen gå og giv dem der synes det er rimelige priser du har få en god service.

Jeg bliver ofte kontakte af nogle der vil leje jukebox og som spørg hvad jeg kan klare det til. Når jeg så oplyser min pris (kr. 1850) får jeg beskeden:

Ja men jeg kan få den for kr. 1.200/1.500, hvor til jeg bare kan sige at så synes jeg at de skal leje den der. Det er jo helt klar personer der har en enkelt maskine der lejes ud sort og det kan/vil jeg ikke konkurrere med.

I mit tilfælde oplyser jeg at en del af forskellen i prisen skyldes at jeg har forsikring, samt jeg har en ekstra maskine hvis der skulle smutte en forstærker under vejs.

Jeg får ofte de udlejninger alligevel

Mvh.

Thomas

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:44

Hej Kenneth

Jeg har også fået flere afslag på mine tilbud på vinduespudsning og ejendomsservice i københavn og de andre rengøringsområder vi dækker. Og jeg fornemmer også at det er prisen der skiller. Jeg går 10 % ned i pris fra nu af, og så kan jeg ikke gå mere ned.

Men altså folk er blevet hysteriske pga finanskrisen. Ligesom når folk hamstrer gær, fordi der udsigt til en orkan. Irrationelt.

Når folk finder ud af at de nok skal overleve, skal de nok komme tilbage.

Desuden er min branche, efter hvad jeg erfarer, overrendt af lykkeridere for tiden som underbyder helt vildt. Men ja de finder snart ud af at der findes omkostninger.

Jeg forudså for ca 1 år siden at det her år ville blive svært at få kunder i. Til gengæld tror jeg at de næste par år bliver kæmpestore. En masse firmaer går konkurs, da de ikke har afstemt udgifter og indtægter og ingen erfaring har og folk finder ud af , at ja der er stadig lidt krise, men der skal stadig gøres rent.

Hvad du vil gøre ved det, må du selv finde ud af :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:45

Boysen:

Her i bette Bramming, kan jeg med mit lille hus og 7 vinduer, få dem pudset til 100 kr. pr. gang. Det tager vel vindues pudseren cirka 10 min, så min ikke hans timeløn ender en del højere end 50 kr. i timen.

Jo hvis han kan gå fra sted til std, kan han have en rigtig god timeløn, men han skal nok også bruge nogle matrialer, bil, revisor,forsikringer,brændstof. Betale moms. Der til kommer transporttid som også skal dækkes ind.

Thomas

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:45

Somme tider er det nok ikke helt i overensstemmelse med sandheden, det som folk oplyser. Meget ofte ender de jo med at købe løsningen, selvom de lige har sagt at de kan få den til 2/3-dele af prisen et andet sted. Man undres jo lidt, ikk? Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 20:47

Desværre er du nok havnet i en branche som er mere en lommepenge branche end en rigtig levevej. Tager du en pris af 100 kr. er de 20 moms 40 kr. i skat og så skal du enten køre på knallert eller cykle for at kunne holde 50kr. i timen. eller bare være vild med at pudse vinduer.. Så desværre er du i en unfair konkurence der.

Tror måske du skal få noget rengøring med så du kan tilbyde noget mere end naboens knægt. Men kan sagnes se det er sur r.. at kæmpe med hobby folket.

Men Held og lykke med projektet..

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 20:49

Det er snakkes om er ikke noget der kan ordnes på 10min, det er opgaver på omkring 30min. som så bliver udført for 100kr som de siger. Jeg lader mig ikke lokke, og står fast på mine priser, men giver andre super gode rabatter som man kan få glæde af. Så det er op til 20%...§

K

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:51

Hej Kenneth

Det skal du ikke lade dig slå ud af :-)

Jeg har prøvet nøjagtig det samme. Og jeg griner bare af kunderne og ligger røret på. Dagen efter er der en ny kunde der ringer. Der er mange vinduer i DK.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 20:54

Kenn Olsen:

Desværre er du nok havnet i en branche som er mere en lommepenge branche end en rigtig levevej. Tager du en pris af 100 kr. er de 20 moms 40 kr. i skat og så skal du enten køre på knallert eller cykle for at kunne holde 50kr. i timen. eller bare være vild med at pudse vinduer.. Så desværre er du i en unfair konkurence der.

Tror måske du skal få noget rengøring med så du kan tilbyde noget mere end naboens knægt. Men kan sagnes se det er sur r.. at kæmpe med hobby folket.

Men Held og lykke med projektet..

Jeg er også begyndt at rense tagrender, rengøring af vinduesrammer (f.ek. for nikotin), jeg overvejer også trappevask, da min far har gjort dette i mange, mange år, så han kan give gode råd og tips.

K

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)