Jeg er ved at starte et enkeltmandsfirma op. Jeg er nået et pænt stykke af vejen. Ting jeg stort set er færdige med:
Ting jeg mangler at få svar på:
Jeg har mange flere spørgsmål, men starter med disse, så det ikke bliver for langtrukkent ![]() |
Ansætte medarbejdere? Registrering af firma nu?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1

Og hvis du holder dig under 50.000 om året i indtjening, behøver du jo ikke momsregistreres. Men kontakt heller skat vedr. de spørgsmål – de er meget flinke til at besvare alle spørgsmål, du måtte have. www.skat.dk KH: Bettina |
Men så skal jeg jo finde ud af hvad det kræver hvis jeg skal bruge freelancere og hvordan indgår man så aftaler? Og ang. det med den årlige omsætning og det med 50.000kr, så er jeg godt klar over det med at man så ikke behøver at registrere sig. Men jeg er jo ikke sikker, hvad nu hvis jeg omsætter for 500.000kr, så er det vel et problem jeg ikke har registreret firmaet. Men ja.. jeg ville nu hellere høre det fra en Amino, der havde noget erfaring på området, men så må jeg jo bare kontakte Skat! Jeg skriver svaret herinde når jeg modtager det. Så I andre kan se det ![]() |
Muligvis laver I en kontrakt for samarbejdet, men det kan du let aftale med freelanceren. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Så jeg behøver altså ikke oprette et firma?? Og hvornår er det en fordel at være freelancer og hvornår er det fordel at være et firma? |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Dato: 09-10-2006 11:42:22 Forfatter: sandfær-andersen Et enkeltmandsfirma kan vel ikke ansætte folk. Men det lyder også mere til, du skulle få et god netværk og bruge freelancere til de opgaver, du har. Og hvis du holder dig under 50.000 om året i indtjening, behøver du jo ikke momsregistreres. Men kontakt heller skat vedr. de spørgsmål – de er meget flinke til at besvare alle spørgsmål, du måtte have. www.skat.dk KH: Bettina Hej Betina, Hvorfor skulle en enkeltmandsvirksomhed ikke kunne ansætte folk? Selve begrebet enkeltmandsfirma, betyder at ejerskabet af virksomheden er hos en enkelt person, samt at denne hæfter for alt. Modsat f.eks. et ApS der også kan ejes af een person, men hvor den ansvarlige kapital er minimum 125K eller et A/S der også kan ejes af een person men hvor den ansvarlige kapital er minimum 500K. Hvis man som ejer af en enkeltmandsvirksomhed gerne vil ansætte folk, skal man registreres hos skattevæsenet som arbejdsgiver - simpelt. Med venlig hilsen Lars C |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)