Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ebøger er fremtiden

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra humlebæk 443
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebøger er fremtiden, men hvordan udnytter man det til at lave en fornuftig forretning. det er mit problem, jeg har tænkt på ganske simpelt at handle med alle ebøger på markedet, men det er allerede et marked med meget konkurrence, selvom der ikke er ret mange ebøger på markedet.

Jeg har også tænkt på at udgive ebøger, lidt ligesom myll.dk, og det tænker jeg stadig over, jeg ved bare ikke om man kan tjene penge på det marked.

hvad synes i derude? Jeg kunne bruge lidt feedback?

TAK!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:31

Papirbøger vil altid findes, og have en stor del af markedet. Der er noget specielt ved en papirbog, som et PDF dokument eller andet ik kan erstatte. Det er lidt ligesom en grammofon og pladeafspiller. Der har salget sat rekord de sidste 4 år i træk.

Og Ebøger er vel næppe den helt reele fremtid. Læs nedenstående, det er fremtiden!

http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=14725

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:33

Hmm Ebøger?

Nu skal man jo passe frygtelig på ikke at skrue for meget ned for visionerne, for jeg husker, hvilken dårlig fremtid man for 10 år siden spåede sms'er og se nu!  Nå, men jeg mener, helt personligt, ikke at ebøger generelt set har de helt store chancer endnu. Det er svært for mig at vurdere hvordan det bliver om 5 eller 10 år, men lige nu er der simpelthen ikke teknologi på markedet der gør dette ret interessant. Pt er du bundet til en pc, stationær eller bærbar eller en Iphone i den anden ende. Ingen af delene er ret fede i en strandstol eller på ryggen i en seng holdende krampagtigt foran dig.  Undersøgelser viser desværre også, at de fleste mennesker godt kan lide at have bøger.  Folk kan godt lide følelsen og vægten af en bog.  Om dette nogensinde bliver anderledes ved jeg ikke.  Jeg tror, igen personligt, at dem der pt er draget mod e-bøger primært er yngre mennesker som i 99 ud af 100 tilfælde alligevel blot får en piratkopi! :-)

Håber du kan bruge dette til noget :-)

Ohm

Fra humlebæk 443
Tilmeldt 28. Aug 08
Skrevet kl. 23:59

Hvis man kigger på USA og endda Sverige, så er de meget fremme med hensyn til ebøger, og salget af ebøger er allerede nået et milliard beløb.

så jeg er næsten sikker på at det vil få succes i Danmark, men man kan vel aldrig være helt sikker.

Så hvis i ikke kan hjælpe mig med hvad jeg spurgte om, så kan i måske sige mig hvad i mener der er fremtiden, inden for hvilken som helst branche?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:01

Selvfølgelig vil ebøger vinde frem, men tror mere det bliver i elektronisk for, som den fra Amazon, Google osv...

Men markedet for normale bøger vil ik forsvinde, da mange gerne vil have oplevelsen og charmen ved at læse en fysisk bog.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:13

Hvis I ikke kender e-book readeren Kindle, så se her

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra humlebæk 443
Tilmeldt 28. Aug 08
Skrevet kl. 00:42

vi kender den godt,

kig her: www.ebooks.com, amerikansk site, med gigantisk omsætning. du tror ikke det er et marked?

selvfølgelig vil der stadig være salg i almindelige bøger, men salget vil falde, eftersom ebøger vinder frem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 01:06

Jeg er faktisk også enig. Jeg synes også der er en positiv fremtid for ebøger. Det er jo et oplagt medie for dem som ønsker at udgive en bog hurtigt og nemt i stedet for at kontakte forlag.

Selvfølgelig vil det også skabe et marked for flere mindregode bøger men omvendt er det fedt med et marked med en masse bøger til småpengen eller gratis lightversioner.

Derudover er det nemt at linke til andre steder i ebogen. Det er fx smart hvis man læser en bog om at designe hjemmesider. Så kan det være at ebogen har anbefalet et par hjemmeside som har et flot design eller noget:)

Dog er det også rigtigt at gammeldags bøger stadigvæk vil have en fremtid da det kan være bedre at sidde i en lænestol med en dejlig tung bog:)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 01:23

Vi kan jo bare se på avismarkedet, hvor papiroplagene falder og falder, imens et voksende antal læser dem online i stedet for. At aviserne så ikke har fundet en fornuftig måde at tjene penge på online-medierne - det er så en helt anden sag.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:05

Hej Esben91 og i andre

Jeg tror ikke, at e-bøger ER fremtiden, men jeg tror, at de er en DEL af fremtiden.

Jeg var til Bogforum, og der var det helt tydeligt, at det stadigvæk er den "gamle" bog, der trækker, men også at der er mange nye tiltag, der vinder frem.

Selv synes jeg, at Momo Lydbog er noget af det mest interessante. Det er professionelle skuespillere, der under instruktion, oplæser en bog. Det tilføjer en rigtig fed dimension af gode stemmer og indføling til det skrevne ord. Prøv at tjekke det ud (www.momolydbog.dk)

Men det er også helt klart, at e-bøgerne vinder frem. De har jo nogle helt andre muligheder. Jeg var selv meget overrasket, da jeg i weekenden første gang så en rigtig e-bogslæser. Jeg troede, at det villle være som at se på en lille computerskærm, men det er noget helt andet og meget venligt mod øjnene. Problemet er, at de modeller, jeg så, koster fra 1500 og opefter, og det tror jeg får mange til at tænke sig om en ekstra gang.

En anden udfordring for e-bøger er, at nu kan alle blive forfattere. Det er jo på den ene side fedt, da det gør alle mere lige, men det er også ufedt, fordi det helt sikkert gør, at markedet bliver overlæsset med hamrende dårlige bøger, som mindsker tilliden til e-bøger generelt. Jeg har selv downloaded nogle, som fik mig til at tænke - ja, det var så én, der fik trykket på "lav pdf", inden vedkommende selv læste det igennem.

Der er jo en grund til, at forlag skal have en god del af kagen med traditionelle bøger - de investerer meget viden og grundig gennemgang af det skrevne, så læseren i højere grad er garanteret en god oplevelse. Hvis man er en respekteret autoritet på et område, såsom Thorborg, DeMib og Rosenstand, så er det selvføgelig noget andet, men de har jo også brugt mange år på at opnå deres fortjente respekt, som også er garantien for et værdifuldt indhold.

Så hvis du skulle fange min interesse som et e-bogsforlag, så skal jeg vide, at forfatterne har fået noget sparring og at respekterede personer har anbefalet bogen. Jeg kunne ikke finde på at købe en bog af en forfatter, jeg ikke kender, uden sparring, uden anmeldelser og uden mulighed for lige at bladre lidt i den først. (Det er jo så her light-versionerne kommer til deres ret.). Men det betyder også, at et nyt forlag gerne skulle demonstrere en vis viden om bøger og ikke bare lysten til at tjene hurtige penge. (Det går jeg også udfra, at man har, hvis man starter et forlag, men det skal jo gerne fremgå af siden).

Det ovenstående er selvfølgelig præget af, at jeg selv har været i mange overvejelser om en bog, jeg har skrevet. Jeg kunne sagtens udgive den som e-bog nu, men er kommet frem til, at jeg gerne vil have den udgivet på et forlag og trykt i papir. Faktisk kan det være, at jeg får endeligt svar fra dem i dag :-) Men jeg vil gerne slutte med det, jeg startede med. E-bøger er ikke fremtiden, men de er en del af fremtiden.

Held og lykke med det - uanset hvad du gør.

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)