Hej alle i kloge hoveder, som sidder derude. Jeg er en ung fyr på 20 år, som har fået den geniale idé at prøve at starte et importfirma.
Jeg har været en tur i USA, og er faldet over nogle varer, som kunne være en mulig varer at importere.
Da jeg starter på bar bund, søger jeg lidt hjælp til hvordan det hele skal foregå.
Jeg har kigget rundt her på siden, men har ikke fundet den side der heder "import for dummies".
Jeg er med på at jeg skal registreres som selvstændig hos told og skat, og derefter registres som importør.
Men når jeg nu har fået aftalen i hus, hvad gør jeg så.
De sender varerne til den adresse vi har aftalt.
Men inden den kommer frem, så skal jeg jo lige sikre mig at jeg overhovedet må importere varen (det ved jeg nu at jeg godt må), så skal jeg vel også betale noget skat, og noget fragt osv.
Men hvad ligger der i: osv??
Jeg håber der sidder en derude, og kan fortælle mig hvordan man gør, helt fra bunden. en slags "Import for dummies"
Mvh Esben |
"Import for Dummies" kan fås hos din lokale Told & Skat -region 

Nu ved jeg ikke hvordan de er i det område som du hører under, men i Hillerød som jeg hører under, der er de faktisk utroligt hjælpsomme - det er de mest imponerende ting man kan få dem til at undersøge for én, hvis de ikke allerede ved det.
Da vi skulle til at levere vare til kunder i henholdsvis Norge og Sverige, skulle vi jo pludselig til at forholde os til et hav af forskellige regler, da Norge ikke er med i EU og Sverige er med. Jeg ringede op til Told & Skat og fortalte dem om hvad vi var ved at rode os ud i og at jeg gerne ville have et møde med dem. Da jeg så kom derop et par dage efter, så havde de simpelthen fundet alt frem hvad vi skulle forholde os til i vores specifikke tilfælde. Jeg fik derefter en grundig gennemgang sammen med dem, hvor de gik hvert område igennem med eksempler - igen relateret til det min virksomhed beskæftiger sig med. De var super flinke og sagde selv, at de meget hellere ville have at man netop kom og bad om hjælp, da de så vidste at der var styr over tingene - i stedet for at de kommer på besøg og finde ud af at man har brug for hjælp.
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk