Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma-død hærger Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

"Firma-død hærger Danmark

Fra 2001 til 2003 er Danmark blevet fattigere på virksomheder. Målt på nettotal mistede landet 2.000 firmaer i den periode. Det viser en helt ny opgørelse fra Danmarks Statistik.

Tilbage i 2001 fødtes 30.000 nye mens hele 32.000 virksomheder ophørte med at eksistere - og samme nedadgående tendens gjorde sig gældende i de efterfølgende to år.

Og noget tyder da også på, at det er blevet sværere at overleve som virksomhed - i hvert fald hvis man er en nystartet af slagsen. Kun 70 procent af alle de 2001-nystartede var stadig i live året efter. Endnu et år senere var der reelt kun 59 procent tilbage.

Firmaer inden for finansiering og forretningsservice tegner sig for en tilvækst, mens alle andre forretningsområder er gået tilbage i antal virksomheder. "
 

Hvad er det udtryk for? At 70% af dem der starter virksomhed kommer på andre tanker efter et år, eller at det simpelthen er for svært at starte som selvstændig, som er meget oppe i tiden, at mene.. Jeg tror selv på en blanding af den første mulighed og af, at nogle måske har satset for stort og "uklogt" til at starte med..
 
Er det noget nogen vil debattere..?
 
 
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal nok passe på med at fortolke sådanne overfladiske statistikker alt for meget. Jeg vil mene at det kræver væsentligt flere detaljer at vurdere om resultatet er godt eller skidt.

Hvis nu jeg f.eks. åbner 3 selskaber - do to går konkurs, og det sidste ender med 200 ansatte og en god økonomi. Er det så dårligt? I ovenstående statistik ville det i hvert fald se ud somom kun 33% af virksomhederne klarede sig. Med andre ord, det er vigtigere at se på indholdet end antallet af virksomheder der startes, overlever eller lukker.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 
Jeg vil give dig helt ret.
 
Det er som at lave journalistisk opsigtsvækkende nyhed, der siger, at kun 99,999% vinder nogetsomhelst i lotto, og at det af den grund er helt galt med lotto..
 
Måske skulle man fokusere mere på hvilke succes-kriterier der er for hvilkensomhelst virksomhed, og på hvordan "overlevende" virksomheder har klaret skærene.
 
Det handler jo om hvilket fokus man har (kloge ord herfra )

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

> ... "99,999% vinder nogetsomhelst i lotto ..."

Jeg må da vist til at få spillet lidt Lotto hvis de tal passer

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Løber afsted ned for at købe en lotto kupon, nu kan jeg da næsten kun vinde

Nå til emnet, jeg synes lidt ligesom Mikkel det er svært at vurdere.
 
Men en af grundene kan vel være at der har været så utrolig meget fokus på iværksætteri, og at alle bare skulle starte deres eget firma op. Og her tror jeg mange dør i starten, da mange ikke har det det kræver.
 
Men hvad ved jeg om det
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld! :D Jeg mente jo 0,001%.. Sorry, jeg tænkte vist lidt "bagvendt"

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror mange små virksomheder dør af administrativt bøvl med diverse myndigheder. Det kan let blive til en bremseklods for en lille virksomhed, at skulle kontroleres for det ene og det andet. Jeg har selv brugt så meget tid på det at jeg nogle gange har overvejet at finde på noget andet lave. Men inderst inde elsker jeg det jeg laver...men der er dog græsner;)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig, hvis ens incitament og idé dør pga. at man ikke kan finde ud af at administrere sin virksomhed - og man ikke prøver på at finde ud af hvordan man gør på en god måde - så er det klart, så går man ned! Banal logik.

At T&S så godt kunne gøre et større nummer ud af at gøre folk opmærksomme på hvad de nu skal være opmærksomme på, på en pædagoisk og forståelig måde, er en anden ting.. T&S er for mig at se iøvrigt nogle ekvibralente idioter til at formidle sine budskaber, hvis jeg må være så fri.. Men det bør ikke afholde folk fra VIRKELIGT at have lyst til at have sit eget firma..
 
"Uhyrene" har faktisk et telefonnummer man kan ringe til og spørge, hvis man er i tvivl...
 
 
 

 

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå David,fficeffice" />

Det er faktisk 2 ting som haft et STORT hånd i den her statistik.

 

Internet 1.0 Bubble

 

Wallace's Law siger at "burden of capital forces the bar so high, a company can never achive profitabliltiy based on initial investment." Alle som var sent til festen (og det var mange) fik ikke lov til at ride toget...de var kørte ned.

 

11-9-2001 (eller 9/11 som Amerikaner siger)

 

Flytrafik var i krise. Forbruget faldt, fordi folk bliver usikre på fremtiden og begyndte at spare mere op. Flere bliver arbejdsløse og en global økonomisk krise banket på døren

 

Men...som Martin siger...så er bubblen her igen. Web 2.0.  Siger hvad du vil om Skype, men Ebay betalte cirka 250 DKr per bruger (for en firma med omsætning af cirka 40 million).  Det er et stort "burden af capital" at Skype skal vokse til.  Og det er bare en, hvad med Baidu.com's IPO, det kan set den til 6 milliard.  

 

Statistik fra 2004 til 2006 vil ser hammer godt ud!

 

/Andy

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik selv et kontor omkring d. 9/11 - og kunne snildt mærke, at der var sket noget i efterspørgeslen.. Det kunne derfor ikke hænge sammen økonomisk for mig, at have et kontor..  Men det var jo dengang..

Hvad forhindrer dig idag i at få en ærlig god ide og i at realisere den? Udover du evt. ikke selv vil kunne finde ud af det..?
 
Med god vilje: skråt dine statistikker godt op.
 
Folk der VIL være selvstændige bliver det også med tiden hvis de tør sætte deres egen magelighed og sikkerhed overstyrs.. Jeg er det stadigvæk på 5. år, med og uden nederlag.
 
Iøvrigt har jeg ikke den store sympati for folk der vil lave et "jeg-sælger-det-gode-liv" på internettet.. At folk laver dårlige forretninger på nettet, skal ikke forklares ved, at der engang i nogle måneder var et krak.
 
De 70% der var til at starte med, har utvivlsomt bare været dårlige til at have deres egen virksomhed. Jeg kan ikke se nogen anden "undskyldning".
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)