Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Certificering og SEO?

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er SEO jo ikke raketvidenskab. Jeg ved at der er mange der vil mene at SEO er på det niveau. Men som nævnt andetsteds her, så handler det jo om resultater og tillid.

Kan man blive certificeret iværksætter?

Kan man blive certificeret hjerneforsker?

Kan man blive certificeret investor?

Kan man blive certificeret pizzabager?

Og hvis man kunne få certificeringer på noget af ovenstående, ville man så være bedre? Ville du spise pizzaen med størrer velbehag hvis pizzaen var bagt af en certificeret pizzabager? Ville du hellere få en investor i dit firma der er certificeret?

handler det ikke om at hvis pizzaen smager godt og er lavet sobert så kommer kunderne og køen vokser?

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:13

Frank Hellerup Madsen:

Men IBC i Kolding har netop fundet på en uddannelse, hvor man kan blive "Eksamineret SEO Professional" på baggrund af et ni-dages kursus. Den er vist spritny, så det er uvist, om den kan bruges til noget.

Jeg har faktisk ringet og hørt til den i dag, men hende der vidste noget var til frokost og ringede ikke tilbage. Jeg prøver nok igen imorgen Smile

Jeg vil bl.a. gerne vide hvem underviserne er og hvad de har af kompetencer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 06:27

Jacob Leander Christensen:

Mikkel deMib Svendsen:

Har du lagt mærke til at de slet ikke skriver hvem der underviser på denne "uddannelse"? :)

Det er så vidt jeg ved Karsten Nygaard der underviser på IBC's 9 dages kursus.

Jeg nægter at tro på, at Karsten vil undervise i 9 dage til de priser, IBC kan tilbyde. Som Mikkel også nævner, har IBC været ude at forhøre sig hos flere af os og fået et pænt nej tak.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Jacob Leander Christensen:

Mikkel deMib Svendsen:

Har du lagt mærke til at de slet ikke skriver hvem der underviser på denne "uddannelse"? :)

Det er så vidt jeg ved Karsten Nygaard der underviser på IBC's 9 dages kursus.

Jeg nægter at tro på, at Karsten vil undervise i 9 dage til de priser, IBC kan tilbyde. Som Mikkel også nævner, har IBC været ude at forhøre sig hos flere af os og fået et pænt nej tak.

Nu har en matematiklærer på gymnasiet jo heller ikke opfundet matematikken, så kunne det tænkes at IBC har købt en stak af Jeres bøger til undervisningsbrug?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:28

Nicolaj:
Nu har en matematiklærer på gymnasiet jo heller ikke opfundet matematikken, så kunne det tænkes at IBC har købt en stak af Jeres bøger til undervisningsbrug?

Jeg kan blot svare for mig selv: Nej, de har ikke købt en stak bøger af mig

Og selv hvis de så faktisk havde købt en bog til hver elev, er det altså langt fra nok til at tilbyde en certificering eller uddannelse i faget.

Du får heller ikke et job som matematiklærer på gymnasiet blot fordi du har indkøbt en tyk matematikbog, som du siger du vil undervise efter. Og det ville være helt useriøst, hvis du slog en professionel uddannelse som matematiker op alene på baggrund af at du har købt en enkelt bog. Så din sammenligning holder på ingen måde.

Og for at vende tilbage til trådstarters spørgsmål, så vil en "certificering" i SEO branchen, der ikke er fagligt tungt og solidt nok funderet i hvert fald ikke bidrage til noget godt.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 14:15

Thomas Rosenstand:

Det var mig der var misinformeret, mener bare vi (på Web Marketing Manager kurset) fik af vide at det var ham der underviste på dette forløb, men han har som i andre siger, også sagt nej - så spændende hvem underviseren bliver!?

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Nicolaj:

Jeg kan blot svare for mig selv: Nej, de har ikke købt en stak bøger af mig

Og selv hvis de så faktisk havde købt en bog til hver elev, er det altså langt fra nok til at tilbyde en certificering eller uddannelse i faget.

Du får heller ikke et job som matematiklærer på gymnasiet blot fordi du har indkøbt en tyk matematikbog, som du siger du vil undervise efter. Og det ville være helt useriøst, hvis du slog en professionel uddannelse som matematiker op alene på baggrund af at du har købt en enkelt bog. Så din sammenligning holder på ingen måde.

En gymnasielærer er jo oftest universitetsuddannet, men de elever han/hun uddanner får jo "kun" en gymnasiel uddannelse. Så jo, jeg mener sagtens at man kan lave en SEO uddannelse via 3-4 lærebøger. Man kan dog ikke kalde sig SEO ekspert efterfølgende, men man har da taget en grunduddannelse i SEO. Det er vil lidt ligesom at man ikke bliver professor ved at tage 3 år på gymnasiet, men det er da et skridt på vejen Smile

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det er meget farligt at smide en titel på en person der har taget et kursus på 9 dage. Der er rigtig mange der vil tro at det er en "godkendelse" af personen, selvom at denne person umuligt kan have været igennem alle de faldgrupper der er indenfor SEO og derfor kan skade sine kunder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:35

Man bliver jo heller ikke programmør ved at tage uddannelsen som webintegrator, men man lærer dog at programmere. Det er vel lidt det samme her, de burde bare kalde det et grundkursus istedet for "Eksamineret SEO Pro."

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 23:08

Jeg kan bekræfte at jeg har sagt nej tak til at undervise på seo professionel ... selv om jeg var smigret over tilbuddet :)

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)