Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af salg - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg kører en mindre virksomhed og har endnu ikke momsregistreret mig da jeg først vil prøve det af.

Hvor fikser jeg den med skatten af mine indtjeninger? Er det bare at regne sammen på det og så bare oplyse summen når selvangivelsen kommer, eller skal det indberettes løbende så jeg ikke får at skattesmæk lige pludselig?

Er der nogle tips til hvordan man fører regnskab osv?

Jeg forventer en årlig indkomst på lidt under 50.000 så jeg går ikke ud fra at der er nogen grund til at momsregistrere sig?

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 21:31

Hej Mikael

Mikael Hostrup:
Hvor fikser jeg den med skatten af mine indtjeninger? Er det bare at regne sammen på det og så bare oplyse summen når selvangivelsen kommer, eller skal det indberettes løbende så jeg ikke får at skattesmæk lige pludselig?

Du skal føre et regnskab, som du afleverer sammen med selvangivelsen. Her kan du f.eks. bruge Saldi

Når du har indtægter, sætter du det halve til side til skat. Når året er gået foretager du en frivillig indbetaling til skat, af de penge du har sat til side. Det er sandsynligvis for meget, men dem får du tilbage med renter, som er bedre end det du får i banken.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Skrevet kl. 21:48

Hvordan forgår denne indbetaling? Indbetaler man dem uopfordret til en konto eller oplyser man dem i en blanket i forbindelse med selvangivelsen?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:55

Hej

ang. momsregistrering, så er det din OMSÆTNING der bestemmer om du skal momsregistres og IKKE dit overskud.

Hvis din omsætning overstiger 50.000 kr. over en 12 måneders periode (altså ikke nødvendigvis kalender år), så SKAL du momsregistreres.

Omsætning = Dit samlede salg.

Mvh.

Benjamin

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Skrevet kl. 22:32

Kan jeg godt vente til jeg når de 50.000 og så momsregistrere mig og sige at jeg gerne vil betale moms af det jeg har tjent siden jeg startede, eller skal jeg være registreret inden jeg har tjent den første krone?

mvh Mikael

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 23:25

Mikael Hostrup:
Hvordan forgår denne indbetaling? Indbetaler man dem uopfordret til en konto eller oplyser man dem i en blanket i forbindelse med selvangivelsen?

Se: http://www.amino.dk/forums/t/24962.aspx

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 04:36

Hej

Det nemmeste er at være momsreg. fra starten.

Men du kan godt vente til du når/er ved at nå 50.000 i omsætning. men ved at vente vil du normalt også miste muligheden for at trække momsen fra på de køb du har foretaget før datoen for momsregistrering. og da du jo normalt vil have en del køb af vare og inventar mm. i opstartsfasen vil det være surt at miste muligheden for at slippe for at betale moms delen af disse.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:00

Rude:
Du skal føre et regnskab, som du afleverer sammen med selvangivelsen.

Regnskabet skal kun undsendes hvis SKAT beder om det.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:17

Rude:

Når du har indtægter, sætter du det halve til side til skat. Når året er gået foretager du en frivillig indbetaling til skat, af de penge du har sat til side. Det er sandsynligvis for meget, men dem får du tilbage med renter, som er bedre end det du får i banken.

Hvor meget der skal sættes til side afhænger jo i høj grad af hvad virksomheden har af udgifter. Hvis prisen for at "opspare" i form af for meget indbetalt skat er optagelse af banklån bliver det pludselig en meget dyr forretning. Bemærk iøvrigt også de nye regler om dynamisk renteberegning ved betaling efter indkomståret.. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Hej!

Ja...det må naturlogvis være resultatet og ikke indtægterne, der skal focuseres på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)