Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig indbetaling af skat hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere læst herinde, at man frivilligt kan indbetale sin skat her sidst på året. Hvordan fungerer det i praksis?

Min virksomhed er nystartet og det er ikke det store beløb jeg skylder i skat, men betales skal det jo.

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om personlig skat, beregner du skatten på tastselv.skat.dk og indbetaler så:

  • Netbank: Du kan vælge indbetalingskort med kortartkode 01 og kontonummer 4000978 eller overførsel til konto, registreringsnummer 3100, kontonummer 4000978. Husk at skrive dit CPR-nummer og indkomstår 2007 i feltet "Meddelelse til modtager". I din skattemappe på TastSelv Borger kan du efter 10. marts 2008 se og eventuelt kopiere din betalingsinformation. Vær opmærksom på, at nogle netbank-løsninger kræver, at du kopierer betalingsinformationen af flere gange.

  • På posthuset, i en bank eller via kuvertservice: Du kan indbetale restskat til SKATs girokonto 4000978, registreringsnummer 3100.
  • Tilmeldt 20. Jul 07
    Indlæg ialt: 14
    Skrevet kl. 21:51
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Lad os nu sige at jeg gennem mit firma skylder skattevæsenet 20.000 kr, for de seneste par måneder, skal jeg så ind i tastselv borger og betale dem eller skal jeg ind i tastselv erhverv? Det er enkeltmandsfirma...

    Fra København K
    Tilmeldt 8. Jan 06
    Indlæg ialt: 3643
    Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:24
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Det er dig personligt, som evt. skylder skattevæsenet noget, men det kan godt være, at du skylder pengene, fordi du har overskud i dit enkeltmandsfirma. Det er tastselv borger, du skal bruge, når der er tale om en personlig skat.

    Tilmeldt 30. Sep 07
    Indlæg ialt: 423
    Skrevet kl. 08:31
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Yes.

     

    Og lidt om tidsfrister:

    1. Hvis du bare lader stå til med indbetaling (altså ikke indbetaler frivilligt), så ender det med at Skat sender dig tre girokort til betaling Sep/Okt/Nov 2008 (for 2007-indkomsten). Det er altså en god lang kredit, men du betaler dyrt for denne kredit i form af en slags rente, så det er dumt. Hvis beløbet er lille, så får du ikke engang girokort, men det indregnes i den skat du betaler løbende i 2009. Men stadig dyrt, stadig dumt.

    2. Hvis du indbetaler senest 1.7., så kommer der ikke noget tillæg på de første 40.000 kr. Skynder du dig med at indsende/indtaste selvangivelsen (du kan godt forberede dig inden den kommer), så har du din årsopgørelse inden 1.7.2008, og så kan du indbetale præcis det rette beløb som frivillig indbetaling inden 1.7. Du slipper for selv at regne skatten ud.

    3. Bliver din restskat over 40.000 kr, så bør du indbetale den del der er over 40.000 senest 31.12. (i praksis senest 28.12.2007 for bankerne holder lukket nytårsaftensdag)

    Det nemmeste havde været hvis du havde fået ændret forskudsopgørelsen da du fandt ud af at du kom til at tjene så meget at du ville få restskat. Men der er nogle få kroner at tjene ved at vente med indbetaling til fristerne nævnt ovenfor. Til gengæld er det en nem men rigtig dyr kredit at få ved at vente med indbetaling til restskatten bliver opkrævet. Så hellere låne pengene i banken.

    Tilmeldt 20. Jul 07
    Indlæg ialt: 14
    Skrevet kl. 19:16
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Jeg har pengene stående i firmaet så betaling er intet problem, jeg vil sådan set bare vide hvordan jeg betaler dem.

    Med hensyn til punkt 2, skal jeg så forstå det sådan at hvis jeg lader vær med at betale skat her i 2007 og den ikke er over 40000 kr., så kan jeg vente og indbetale frivilligt inden den 1. juli 2008 uden at det koster ekstra?

    Tilmeldt 30. Sep 07
    Indlæg ialt: 423
    Skrevet kl. 21:17
    Hvor mange stjerner giver du? :

    RDJ1404:

    Med hensyn til punkt 2, skal jeg så forstå det sådan at hvis jeg lader vær med at betale skat her i 2007 og den ikke er over 40000 kr., så kan jeg vente og indbetale frivilligt inden den 1. juli 2008 uden at det koster ekstra?

    Ja.

    Eller hvis den er på fx 60.000, så indbetal 20.000 inden nytår (husk - banken har lukket 31.12.) og resten inden 1.7.2008

    Side 1 ud af 1 (8 indlæg)