Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovpligtig forsikring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er jeg kommet dertil, hvor jeg har hyret folk. Jeg er godt klar over, at jeg skal have en lovpligtig arbejdsgiver-forsikring. Men hva'' pokker er det for een? Det er noget med, at man skal have en arbejdsskadeforsikring (www.ase.dk), men de skriver også noget om en arbejdsulykkesforsikring.

Er der nogen, der kender reglerne?

Og evt. nogle forsikringsselskaber, hvor man kan tegne en sådan...

På forhånd tak (pu ha, det er et fuldtidsarbejde at have ansatte. Jeg troede, de skulle aflaste mig).

Molvins
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:05
  Ligesom du privat kan få en "familie-basis-pakke" som indeholder de fleste forsikringer man har brug for i en standard familie, så kan du også få tilsvarende erhvervsforsikringer.

Jeg tegnede i sin tid mine erhvervsforsikringer hos Alka og fik også en rigtig god behandling og rådgivning. Jeg rendte dog ind i det problem, da jeg for nylig anskaffede mig en firmabil, at Alka nulstiller ens ancinitet, således at jeg skulle starte med en forsikring på trin 0 - på trods af at jeg som privatbilist har omkring 10 års accinitet. På trods af dette, så må jeg sige at Alka da i det mindste var meget ærlige og beklagede meget at deres regler var så firkantede - det var oven i købet dem selv der rådede mig til at snakke med et andet selskab omkring bilen. Så stor respekt for den meget professionelle holdning de udviste. Jeg kontaktede derefter Codan, som gerne ville tegne bilforsikringen - vel og mærke i henhold til min nuværende private accinitet .

Jeg må indrømme, at jeg føler mig taget meget mere seriøs og får en meget mere kompetent rådgivning, hvad angår mine erhvervsforsikringer, set i forhold til den til tider elendige rådgivning jeg har fået af de forskellige selskaber hvor jeg har haft mine private forsikringer - Der blev jeg behandlet som om jeg blot var endnu en dråbe i havet (hvilket jeg jo i realiteten også var) og at der var mig som skal være taknemmelig over at måtte være kunde hos dem. Jeg vil dog så lige tilføje at jeg i dag har Fair som selskab og det er første gang jeg har oplevet at have et forsikringsselskab privat som jeg var tilfreds med - ulempen er blot at de ikke kan lave erhvervsforsikringer.

Nu har jeg nævnt to forskellige Alka og Codan, som begge har givet mig en god rådgivning. Men der er mange andre som også har "firma-pakker".

/Jesper
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 16:40
Tak for svaret. Jeg kunne godt tænke mig, at få at vide, om der er tale om, at jeg skal have to forskellige forsikringer eller blot kan nøjes med en enkelt.

Andre med erfaring derude??..
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:32
  Det kommer lidt an på hvilken branche din virksomhed beskæftiger sig med, men du skal ihverfald have følgende:

- Arbejdskade-forsikring<< lovpligtig forsikring.
- "arbejdsgiver-forsikring" jeg kan ikke huske hvad den præcist hedder, men det er heller ikke en forsikring som sådan. Man skal betale et fast beløb om måneden pr. ansat. Dette beløb går til en offentlig forsikring, som sørger for at dække eventuel løn til dine ansatte i deres opsigelsesperiode, såfremt din virksomhed pludselig går konkurs. Det er også denne som træder ind i dagpengesituationer - f.eks. i forbindelse med barsel eller længerevarende sygdom hos en af de ansatte.
- Erhvervsansvar << lovpligtig forsikring. Denne forsikring kommer typisk i en erhvervs-pakke sammen med arbejdsskade-forsikringen. Erhvervsansvar dækker hvis du eller dine ansatte f.eks. ødelægger et eller andet hos en kunde når de er på besøg.

Når du får ansatte, så skal du også huske, såfremt der er tale om fastansatte på kontrakt, at du også automatisk vil skulle betale til AER (Arbejdsgivernes Elev Refusion). Det er et relativt lille beløb pr. ansat og det er i princippet de penge du får igen, hvis du en dag beslutter dig for at have en elev. Og så er der lige detaljen med feriepenge.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)