Jeg slår ikke hårdt ned og vil IKKE lave forbud medmindre det er til gavn for alle
En udelukkelse af nogle bestemte persongrupper vil aldrig være en gavn for alle.
Jeg sidder selv og bander over nogle der kan levere en webshop for 3.000 med alt betalt uden at forstå hvordan de kan gøre det så billigt når det for mig er prisen bare for at starte mit testsystem op ;)
Jeg ser ikke Amino som en markedsplads, men et sted hvor jeg kan få noget mere viden OG hvor jeg kan komme med input/råd i områder som JEG kender til eller hvor JEG sidder som "eksperten".
At udelukke < 18 år er helt hen i hampen (inden den er røget) for hvor mange af os har ikke været < 18 og siddet med en knaldhamrende god ide og man blot manglede at høre nogle erfarne om det?
Jeg er enig i Lundsby med at hvis der er et billede og navn på personen (eller det står i profilen) så har man tilbøjlighed til at vægte personens ord mere (det gælder også hvis man har læst flere fornuftige indlæg fra vedkommende). Så er jeg ligeglad med hvor gammel personen er.
Studerende der sidder i fritiden (eller i skolen) og laver hjemmeside og scorer lidt ekstra til SU på den konto bør vi heller ikke udelukke. De er jo fremtidens virksomhedsejere og selvom de kan levere et produkt billigere så har de jo et helt andet kundesegment.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Studerende der sidder i fritiden (eller i skolen) og laver hjemmeside og scorer lidt ekstra til SU på den konto bør vi heller ikke udelukke. Selvom de kan levere et produkt billigere så har de jo et helt andet kundesegment.
Helt enig i det punkt. Det er ca 1000 andre der kan sælge folk en BILLIGERE KASSE end jeg kan, men de kan stadig ikke lever det samme PRODUKT som mig. Derfor vil de aldrig blive et alternativ for mine kunder
Helt enig i det punkt. Det er ca 1000 andre der kan sælge folk en BILLIGERE KASSE end jeg kan, men de kan stadig ikke lever det samme PRODUKT som mig. Derfor vil de aldrig blive et alternativ for mine kunder
Nu ved jeg ikke hvad du laver, så lad det ligge.
Jeg har set unge der har designet landingsider (fx. til mig) og har set ældre lave dem. De unge er i dette tilfælde billigst og bedst, for mig.
Jeg sidder selv og bander over nogle der kan levere en webshop for 3.000 med alt betalt uden at forstå hvordan de kan gøre det så billigt når det for mig er prisen bare for at starte mit testsystem op ;)
Efter min mening er der ikke rigtigt noget at bande over! Den argumentation med at man sælge en hjemmeside/webshop billigt, fordi man ikke har nogle udgifter er en omgang vås.
Priser bliver sat efter udbud og efterspørgelse, så grunden til at der er nogle der sælger billigt er selvfølgelig fordi de ikke tror de kan få mere for den. Medmindre de selvfølgeligt er filantropisk anlagt!!! Så der er på ingen måde noget at være misundelig eller ærgelig over, snarer tværtimod.
Det sagt, så synes jeg faktisk, at de mere erfarne og professionelle leverandører (inkl. undertegnende) har været utroligt dårlige til, at flytte fokus overtil kvalitet, når der er nogle der beder om et tilbud. Trådene bliver stortset altid, en beløbskamp, hvor f.eks. referencer aldrig kommer på banen. Men det er vores fejl, og noget der ikke bør laves om på med regler, men med debat!!!
Trådene bliver stortset altid, en beløbskamp, hvor f.eks. referencer aldrig kommer på banen. Men det er vores fejl, og noget der ikke bør laves om på med regler, men med debat!!!
Lige præcis... :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Der er jo ingen der kan lide at blive hånet og kaldt ting, og dem må man sortere fra. Tag det du kan bruge og lad resten være. Der er i øvrigt mange døgnfluer her og de vil forsvinde af sig selv, når deres 'viden' eller 'prøven' er udtømt. Der er nok for mange brugere her, til at vi kan undgå dem.
Mht. til de unge, så er der mange unge med rigtig gode forretninger. De er kommet for at blive - resten forsvinder eller bliver 'buet' ud. Men de der er kommet for at blive, er seriøse og har fat i mange gode ting. Fx. kan en ung iværksætter rode med noget web 2.0 som vi andre ikke har haft tid til at undersøge og så kan de komme med deres erfaringer, hvis de har gjort brug af det. En erfaring er en erfaring - gjort som ung eller gammel.
De, der er for langt ude - vil få råt for usødet og er de useriøse, viser de sig faktisk ikke igen.
Måske problemet netop består i opretters fokus på prisen, som værende det afgørende konkurrenceparameter :-) Hvis du lever af salg af et standardiseret produkt, så må du finde andre veje, hvorved du kan differentiere dig og dermed give dine kunder en værdi, som de ikke kan finde tilsvarende andre steder
Det lader til, at du har stukket hånden i en vepserede, med dit oplæg til ændringer af Amino.dk.
Du nævner følgende problemstillinger i din oprindelige mail:
1. Du underbydes i pris af andre medlemmer af Amino. Eks. folk med hobbyvirksomheder, studerende, hjemmeboende børn, udlandske firmaer, etc.
2. Du modtager kritik og spammails (hademails?) fra "useriøse" Aminomedlemmer
3. Du finder det upassende, at Aminomedlemmer uden CVR-nr. skal deltage i debatten, da det trækker debatniveauet ned
4. Du savner fokus på takt og tone i debatindlæggene
1. Nej jeg underbydes ikke og har mine faste kunder andre steder og lever ikke af at lave hjemmesider (som jeg skrev i mit indlæg). Men et seriøst firma skal ikke konkurrere med nogle der arbejder sort eller tager designjobs i fritiden. det er min pointe. 2. Ja det er sket og er ikke seriøst. 3. Nej det gør jeg ikke - Det var et forslag for at kunne få et mere kvalificeret forum. 4. Ja det her er vi rigtig mange der savner - det er ved at være en mangel herinde ...
Tak for at du brugte tid på min oplæg til debat. Jeg er en person der gerne vil gøre tingene bedre og håber der bliver gjort noget ihvertfald med det tonefald der nogengange tales i...
IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice
Nej, det er ikke ok - du skal meget længere ned. I min tid på Amino, er min erfaring, at du nok må helt ned på 14 for ikke at udelukke nogle der er seriøse.