Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra advokat om rettigheder til mit firmanavn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg har fået et sødt brev fra Advokat firmaet Bech-Bruun, på vejne af Axcess A/S, om at jeg ikke må hedde Accees IT fordi det bryder Axcess A/S sig ikke om.

 

Før jeg fik brevet vidste jeg ikke engang der var noget der hed Axcess A/S.

 

Kan jeg bare smide det brev ud eller har de virkelig ret til mit firmanavn?

 

De truer med erstatningskrav, retsag og fogedforbud.

 

mvh

Henrik Meyer

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en helt almindelig taktik fra advokater at der trues med bål, brand og retsager, men tror mig de er IKKE interesseret i en retssag! Formålet er at skræmme dig til at gøre som de siger (min advokat bruger samme taktik og 9 ud af 10 virker det faktisk).

 

I en sådan sag kommer du nok ikke udenom at kontakte en advokat selv og høre hvad han mener om det. Hvis din advokat mener at de står med en meget svag sag, eller ingen sag, vil han nok foreslå at der skrives et simpelt brev hvor deres krav afvises. Så er det op til modparten om de gider løbe den risiko en ressag altid indebærer.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg husker det, så tabte McDonalds engang en sag af sammen karakter... Monster franchise vs lille pølsevogn
Det koster neppe over en tme at snakke med en advokat om sagen så gør det. Skriv så evt selv et brev tilbage om at i følge din advokat så bla bla og bla og i øvrigt kan i rende mig... sagt lidt pænere selvf.
Lad være blot at ignore deres henvendelsem det kan give vanskeligheder.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gad egentlig vide om en email fra firmaet er tilstrækkeligt.. Sidder selv lidt i samme situation: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=7325

Well... God ide med at kontakte en advokat. Der er mange advokater der tilbyder en gratis vurdering om hvorvidt sagen har kød på sig før han/hun tager den. Men ellers: Læs lovgivningen om varemærker og patenter. Der linkes til den fra http://www.dkpto.dk/

Der står bl.a. at et varemærke skal have et tydeligt særpræg for at blive registreret. Almindeligt brugte danske ord må i øvrigt heller ikke registreres. Ved så dog ikke om "Axcess" (som ikke er et almindelige ord) kan kræve at du ikke må bruge "Access" (som er et almindeligt ord). men jeg tror det ikke...

Vi burde lave en tråd, hvor tåbelige varemærker og krav om disse bliver skrevet ned. Så kan vi alle sammen få et par grin :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Mikkel siger skal du tage det igennem din advokat - det er eneste rigtige måde at gøre det på.

Vi har selv fået en lignende henvendelse, fordi et andet firma de havde mere ret til vores domæne/navn netmedia.dk end vi har.
Faktisk var de SÅ sikre på deres sag, at der på deres brevpapir stod VORES email adresse, og VORES hjemmesideadresse som vi har brugt siden Marts 2003

Det endte med et modkrav fra vores advokat, plus krav om at betale advokatregning for at spilde vores tid, og erstatningskrav hvis de ikke straks ophørte med at bruge vores domæne/email adresser. Firmaet var et stort firma med meget stor omsætning.

....men vi hørte aldrig fra dem igen.

Du står endda endnu stærkere, da ordet access er gængs, og bliver i almindelig samtale.. Der er samtidigt 55 firmaer der i den ene eller anden sammanhæng har registreret ordet Access som en del af deres varemærke (fx Microsoft Access).

Held og lykke med sagen, det skal nu nok gå!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad dig ikke skræmme, men tænk dig lige om, hvem anvendte først navnet, og arbejder I indenfor samme felt/branche? Hvis det var de andre, så kan du meget vel have et problem.


Tilmeldt 20. Feb 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
halløjsa, ALDRIG Ignorer en henvendelse,

 

- undersøg hvem der brugte navnet først

- undersøg hvor mange firmaer der bruger noget der ligner navnet, evt med start tidspunkt

- kort sagt lav forarbejdet, kontakt herefter en advokat

- der efter svarer du til dem iflg det du har talt med advokaten omkring ( advokaten kan formulere brev som afsendes af dig)

- svarer din advokat for dig kan det virke som em du allerede er nervøs og i forsvarsposition

 

herefter er bolden ved dem, og sandsynligvis gør de ikke mere ved det, skulle det ske må du tilbage til advokaten og amino

 

held og lykke

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik.



Som der bliver sagt, så hiv den forbi en advokat - men de har Iingen
sag. Iflg. CVR.dk findes der over 150 danske virsomheder hvor "Access"
indgår i navnet.

Ydermere har en virksomhed ejet domænet "Access.dk" siden 1997, men
dine venner Axcess blev først oprettet i 2000... Din virksomhed blev
oprettet i 1999!! De må jo ha'' spist søm... og det er jo så pinligt
tydeligt, at Axcess kun staver deres navn på den måde, fordi den
korrekte stavemåde allerede var snuppet.



Den må de sgu længere ud på landet med. Hiv fat i en advokat, og kræv
at de skifter navn. Det kunne i det mindste være morsomt! :-)




Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-10-2006 03:42:29
Forfatter: Lone S. Hansen

Ydermere har en virksomhed ejet domænet ''Access.dk'' siden 1997, men
dine venner Axcess blev først oprettet i 2000... Din virksomhed blev
oprettet i 1999!! De må jo ha'' spist søm... og det er jo så pinligt
tydeligt, at Axcess kun staver deres navn på den måde, fordi den
korrekte stavemåde allerede var snuppet.


Faktisk har Axcess A/S eksisteret siden 1996 så vidt jeg kan se på http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayProductionUnit.aspx?pnr=1003855441.
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
David;



Ja, det kan jeg godt se.

Hvad (fanden, havde jeg nær sagt) er det, jeg har
fundet?   
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=25463730


Side 1 ud af 2 (11 indlæg)