Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram???

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej C5

Som du kan se, ved du ikke meget om det at udvikle et softwareprogram, analysemetoder / designværktøj er ikke anderledes hvis det var Amanda der skulle revurderes set ud fra betragtning om at lave et regnskabsprogram.

At du slynger om dig med termer som du slet ikke har forstand på gør C5 skade. Hold dig nu til det som du er god til, nemlig at få kunder i butikken. Du kan kritisere firmaet i en tråd omhandlende manglende overholdelse af markedsføringsloven sov.  Lige PT. Er det information omkring regnskabsprogram.

At du snakker om jeg ikke fatter en meter, er din holdning, men at du ikke fatter din del, giver mig anledning til at spørge dig.

snippet fra København uni.
Kandidatuddannelsen
Kandidatuddannelsen ved IT-Universitetet består af fire linjer med fokus på hvert sit kerneområde indenfor it: Medieteknologi og spil, Digital design og kommunikation, Softwareudvikling og teknologi samt E-business

Du må meget gerne fortælle mig i hvilken retning jeg skal bevæge mig, for at opfylde dine ideer om at man skal være bogholder for at kunne udvikle et regnskabsprogram.

Er det spille linjen?

Er det Softwareudvikling og teknologi?

Er det medieteknologi og spil hmm jeg lærte ikke meget om bogholderi dengang ??

Mvh
Juul

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:08

Juul:

Hvis du vil kode noget som helst, skal du først have kendskab til hvordan man egentligt frembringer et stykke software, det du siger er useriøst særligt efter jeg lige fortalte dig, at man IKKE behøver at have kendskab til dobbelt bogholderi principper, da de dele vil blive analyseret og senere designet.
Det mest kedelige ved systemudvikling er selve programmeringsdelen, da alt det kreative er båndlagt gennem den analyse og design af datastrukturen som er forgået. Hvilken relationer data har indbyrdes, hvilke dele der indgår som dobbeltbogholderi vil dermed fremkomme som information for de folk som efterfølgende skal sammensætte en synstakst til brugbar kode.

Juul har du ikke hørt om XP, SCRUM eller de andre agile processer?

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:17

Jo kender godt scrum, vandfaldmetoden, spiralmetoderne osv. Men nu var det kun som teori, ord omkring systemudvikling, ikke en undervisning omkring metodevalg for projekter.

Du vil altid løbe ind i manglende ”forudsete” krav. Det er så underordnet om man bruger ny udvikling som scrum, om du starter med processen ”slut” processen ”middel” processen ”start”. Du vil altid løbe ind i krav opstået i forløbet og derved skal der være plads til ”kreativitet” før programmeringen startes.

Mvh
Juul

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 17:26

Hvis du fast holder denne udtagelse "Det mest kedelige ved systemudvikling er selve programmeringsdelen, da alt det kreative er båndlagt". Så ved du nok ikke så meget omkring de Agile udviklingsmetoder aligevel andet end det der står på google Surprise

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:50

Hej Remydk

Nu skal det ikke lyde som det er kedeligt at programmerer, men overdrivelse fremmer forståelse. Det mest spændende er da analysedelen, så for at fremhæve den del, så er programmeringsdelen jo kedelig, da det kreative er "foregået"........

Lige PT. laver jeg undervsiningsprog. til folkeskolen, hvor fag som samfund, dansk, mat integreres, så programmeringsdelen er rigtig  spændende, da det  overbyggende slet ikke er designet og ikke bliver det, da skitse / eller kald det storyboard, gøres sig bedst i forsøgsudvikling.

Det er foreligger er en historie, data på normværdi, slutmålingsparameter osv. Ikke så meget andet.

Du kan ikke lave extrem programmering i alle forløb ej heller bruge én model for datavalidering osv. Hvert projekt skal planlægges, ellers er det jo ikke nogen ide i at sammensætte ”teamet” for optimering.

At inddrage bruger direkte i udvikling er ikke noget  nyt, det blev også brugt i gamle dage, derfra kom komma versionerne, hvis der fandtes fejl efter testen, blev det til ny version osv. Så jo programmeringsdelen er stadigvæk den kedeligste del i et udviklingsforløb. At du så ikke behøver at kede dig i det arbejde er noget helt andet.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 21:50

Juul:

Hej Remydk

Nu skal det ikke lyde som det er kedeligt at programmerer, men overdrivelse fremmer forståelse. Det mest spændende er da analysedelen, så for at fremhæve den del, så er programmeringsdelen jo kedelig, da det kreative er "foregået"........

Lige PT. laver jeg undervsiningsprog. til folkeskolen, hvor fag som samfund, dansk, mat integreres, så programmeringsdelen er rigtig  spændende, da det  overbyggende slet ikke er designet og ikke bliver det, da skitse / eller kald det storyboard, gøres sig bedst i forsøgsudvikling.

Det er foreligger er en historie, data på normværdi, slutmålingsparameter osv. Ikke så meget andet.

Du kan ikke lave extrem programmering i alle forløb ej heller bruge én model for datavalidering osv. Hvert projekt skal planlægges, ellers er det jo ikke nogen ide i at sammensætte ”teamet” for optimering.

At inddrage bruger direkte i udvikling er ikke noget  nyt, det blev også brugt i gamle dage, derfra kom komma versionerne, hvis der fandtes fejl efter testen, blev det til ny version osv. Så jo programmeringsdelen er stadigvæk den kedeligste del i et udviklingsforløb. At du så ikke behøver at kede dig i det arbejde er noget helt andet.

Nogen udvikler kun for dokumentation, os andre for kvalitet og nytænkning. Big Smile

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 20:45

Er jeg den eneste, der undrer sig over JUUL's ihærdige forsvar for et program, der er beregnet til nogle få hundrede bilag om året og derfor ikke relevant for ret mange virksomheder?

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:47

Hej C5,

Hvad jeg undrer mig mest over i denne tråd er at "opfinderen"  (remydk) af smart-regnskab anbefaler et helt andet program end det han er skal har skabt!

Det er mit oprigtige indtryk, at Juul rent faktisk er en tilfreds bruger af smart-regnskab. Juul fokuserer på selve produktet - regnskabsprogrammet - og hvor andre af os har opfattelsen at de ydre rammer også har en betydning (service - gennemskuelighed mv.).

Hvem køber en bil uden at kunne prøvekøre den og samtidig betaler for den til en konto, som man ikke ved hvem ejer. Frasiger sig fortrydelsesretten og accepterer en serviceaftale på bilen uden at kende omfanget den. Og så en bil som mekanikeren ikke selv kan anbefale.....Big Smile

Henrik

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 08:45

Henrik Krogh:

Hej C5,

Hvad jeg undrer mig mest over i denne tråd er at "opfinderen"  (remydk) af smart-regnskab anbefaler et helt andet program end det han er skal har skabt!

Det er mit oprigtige indtryk, at Juul rent faktisk er en tilfreds bruger af smart-regnskab. Juul fokuserer på selve produktet - regnskabsprogrammet - og hvor andre af os har opfattelsen at de ydre rammer også har en betydning (service - gennemskuelighed mv.).

Hvem køber en bil uden at kunne prøvekøre den og samtidig betaler for den til en konto, som man ikke ved hvem ejer. Frasiger sig fortrydelsesretten og accepterer en serviceaftale på bilen uden at kende omfanget den. Og så en bil som mekanikeren ikke selv kan anbefale.....Big Smile

Henrik

Nu er Smart-Regnskab ikke det eneste regnskabsprogram jeg har lavet. Eftersom Smart-Regnskab var nævnt i denne tråd ville jeg anbefale et andet GRATIS regnskabsprogram. Jeg mener man sagtens kan anbefale andre kvalitets produkter. Fordi jeg ikke har et religiøst forhold til regnskabsprogrammer, som visse andre!. For mig er de kun et redskab. Eftersom det ikke er en store videnskab at lave et regnskab ser jeg ikke de samme problemer som andre.Big Smile Men det kan være at finanskrisen har givet nogen folk mere tid til ligegyldig diskussioner. Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:13

Remydk:
Men det kan være at finanskrisen har givet nogen folk mere tid til ligegyldig diskussioner.

Du mener sådan nogle som dine "kokasse-monologer"!!Big Smile

Håber at du får del i opsvinget!Yes

Henrik

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)