Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teste e-mærket

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Lund:

Så kom der lige noget nyt omkring testen:

 

 

Jeg ved ved at dette er en ældre tråd, men nedenstående finder jeg relevant :

Fandt via denne artikel http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article1011041.ece om e-handelsfondens analyse om e-mærket, denne artikel http://blog.e-handelsfonden.dk/?p=329 hvor denne test er nævnt .

Der står sjovt nok ikke noget om at det er en isoleret test (og efter hvad jeg ved den eneste af sin slags) og at det dermed er et lidt tyndt statistisk grundlag at bygge udtalelsen "Skulle man være skeptisk overfor påstanden om, at danskerne foretrækker e-mærkede butikker, burde nye tal, mane den skepsis til jorden"

Jeg har desværre ikke kunnet finde analysen der henvises til i Politiken, men hvis nogen ved hvor man kan kan finde den så smid venligst et link.,

mvh

Jan

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet med samtlige af de tests jeg har set er, at de er fuld af så store huller at man ikke med rette kan drage de konklussioner eHandelsfonden gør. F.eks. har jeg fortsat ikke set en test, der sammenligner med enten et "fake" mærke eller andet mærke. Så reelt set ved vi ikke om de positive resutater der er fremkommet også kunne være fremkommet - eller måske endda kunne være bedre, med et mærke der intet koster, eller som koster mindre end eMærket.

Jeg synes derfor det grænser til falsk markedsføring når eHandelsfonden tolker disse undersøgelser så ensidigt - og netop dette synes jeg er MEGET problematisk for et mærke der påstår at ville skabe troværdighed. Hos mig opleves den slags lige modsat.

Det er jo også vigtigt at huske på, at de i mindst en af testene blev nødt til at bryde med eHandelsfondens regler for brug af eMærket for at få et positivt resultat.

Der er heller ingen af disse tests, der viser hvor mange tabte salg man får ved ikke at kunne tilbyde betaling via bankoverførsel. Og ingen af disse tests viser, om forbrugerne fak tisk bedre forstår handelsbetingelser, når de skrives med store bogstaver. Min påstand, som underbygges af tests af læsevenlighed, er, at tekst skrevet på den måde som eHandelsfonden kræver nedsætter læsevenligheden og forståelsen. Og jeg mener ikke, at det gavner forbrugertilliden, at det er sværere at læse handelsbetingelser.

Så alt i alt vil jeg mene der fortsat er lang ved igen før at eHandelsfonden med rette kan komme med de påstande om eMærket som de kommer med nu. Faktisk vil jeg påstå, at hvis en butik kom med tilsvarende svagt underbyggede påstande om deres varer, så kunne de miste mærket ...

Måske er ehandelsfonden bare blevet for salgsliderlige.

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Mikkel deMib Svendsen, og det er da egentligt besynderligt at opfinderne af et koncept der skal bryde kundernes opfattelse af at man ikke kan stole på internettet, - så rent faktisk selv falder i samme gryde som dem man ikke vil være i selskab med. .

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes derfor det grænser til falsk markedsføring når eHandelsfonden tolker disse undersøgelser så ensidigt - og netop dette synes jeg er MEGET problematisk for et mærke der påstår at ville skabe troværdighed. Hos mig opleves den slags lige modsat.

Ja det er det jeg mener.

Det minder utroligt meget om en gammel TV-reklame for anti-rynkecreme, der i sin fulde længde kører med udtryk som "pro-det ene" og "aktiv formel det andet" - og afsluttes med "Det er bevist" uden at komme nærmere ind på hvad det er der er bevist, men seeren foranlediges til at tro at det er alt det bavl der er sagt umiddelbart inden der foreligger bevis for.

Mikkel deMib Svendsen:

Så alt i alt vil jeg mene der fortsat er lang ved igen før at eHandelsfonden med rette kan komme med de påstande om eMærket som de kommer med nu. Faktisk vil jeg påstå, at hvis en butik kom med tilsvarende svagt underbyggede påstande om deres varer, så kunne de miste mærket ...

Just præcis. Moral er godt - Dobbeltmoral er dobbelt så godt ???

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

MS5:

Jeg er helt enig med Mikkel deMib Svendsen, og det er da egentligt besynderligt at opfinderne af et koncept der skal bryde kundernes opfattelse af at man ikke kan stole på internettet, - så rent faktisk selv falder i samme gryde som dem man ikke vil være i selskab med. .

ja - det er ret tankevækkende. Men som Mikkel siger, så er det nok fordi de er blevet for salgsliderlige - og når man selv skal sælge, kan man jo i egen selvfede selvopfattelse godt smøre lidt tykt på.

mvh

Jan

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)