![]() ![]() |
Lidt fra min kommernde bog E-pusher
http://www.thorborg.dk/e-pusher-udtalelser.htm Hvis nogen føler sig krænket, så send mig en mail. Dbh Martin |
Hej Martin! Tillykke med bogen! Har læst e-pusher light og er meget imporneret! Jeg kan fortælle dig at det er gået i den grad i den rigtige retning siden! Først tænkte jeg "kan det nu passe"?! Men så snart vi havde tilpasset begyndte der pludselig at komme meget større ordre. Jeg er dig dybt taknemmelig. Bedste hilsener :) Bente |
Dbh Martin |
Din bog ser meget spændende ud... Men lov mig én ting.... ... lad være med at bruge fonten "Comic sans" til den trykte udgave ![]() Jeg kan ikke udstå den font ![]() |
Og Martin er vist lidt for overglad for comic sans ![]() |
Dbh Martin |
1. Opkræve producenterne penge for bedst placering (gjorde vi f.eks. i Bog & idé''s webshop) 2. Send online kataloger og kampagner ud, som er leverandør-finansierede 3. Tænk i shoppingflows og skab impulskøb ved kassen 4. Skab sanseoplevelser i jeres grafiske flow - gør det levende at være i butikken. Altså genskab lidt af en virkeligheds-shoppingoplevelse og kombiner det med nettets fordele i forhold til bekvemmelighed, sortiment etc. |
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=814450/ Og der kommer noget i Børsen på mandag, så det er jo dejligt :-) Dbh Martin |
Dato: 27-10-2006 18:00:53 Forfatter: engodsag Hejsa Martin. Hvis du har brug for yderligere field research, har vi på www.engodsag.dk 400 danske e-butikker. Deres conversion rates må selvfølgelig ikke oplyses i en bog - de er fortrolige, men det kunne være spændende at undersøge (f.eks. gruppere dem), hvilke butikker som konverterer bedst - og hvorfor. Dvs. hvorfor konverterer nogle af vores butikker 0,5%, andre 25% af de brugere, vi sender videre. Din bog giver nogle bud, men ikke alle svarene - har efterprøvet en del af reglerne (som jeg som udgangspunkt er enig i), men de holder ikke altid i praksis for alle butikkerne. Vi har eksempelvis butikker, som overholder næsten alle 'leveregler', som gør det langt dårligere end shops, der tilsyneladende forbryder sig imod en række grundprincipper. I de tilfælde, uden at jeg kan nævne navne, er det nærmere sprogtone m.m., som skaber salg, frem for smart shoppingflow - og det virker jo noget paradoksalt. Men blot et tilbud du kan tage op til en fremtidig opdatering, hvis du ønsker det ... Og ja: stort tillykke med bogen. Synes også den indeholder rigtig mange gode ting. Især fordi netbutikker kan lære utrolig meget af de fysiske butikker. Tænk som Dansk Supermarked og jeg vil love jer, at I øger jeres omsætning markant. Dvs. har I nok traffik hvorfor så ikke: 1. Opkræve producenterne penge for bedst placering (gjorde vi f.eks. i Bog & idé's webshop) 2. Send online kataloger og kampagner ud, som er leverandør-finansierede 3. Tænk i shoppingflows og skab impulskøb ved kassen 4. Skab sanseoplevelser i jeres grafiske flow - gør det levende at være i butikken. Altså genskab lidt af en virkeligheds-shoppingoplevelse og kombiner det med nettets fordele i forhold til bekvemmelighed, sortiment etc. Hej Jonathan Min bog indeholder ikke alle svarene, det har du helt ret i og det lover jeg bestemt heller ikke. Jeg skriver om de parametre jeg selv har prøvet at skrue på og som er mere eller mindre universelle og på de tilbagemeldinger jeg har fået, så ser det ud til at være rigtigt. Du skriver at nogle butikker gør næsten alt rigtigt og ikke har har succes og det er jo ikke mærkeligt. Laver du bare en graverende fejl, så er du færdig og det uanser hvor godt alt andet er. Du skriver også at nogle butikker næsten laver alt forkert, men alligvel sælger. Har du et rigtig godt unikt produkt eller pakker du dit produkt ind i en god historie eller på anden måde skaber noget unikt, så kan du godt få en rimelig succes. Men havde de læst min bog, så havde de måske konverteret 50% istedet for 25%.. Og så lige en detalje, du skriver at man kan lære meget af de fysiske butikker og det er jeg enig i. Men pas på, der er også rigtig mange ting du bestemt ikke kan tage med over. Der er trods alt meget stor forskel på de to ting. Mht. til dit tilbud, så siger jeg mange tak. Lad os kigge på det en dag hvor jeg har lidt bedre tid. Og tak for din ros, den er jeg glad for :-) Dbh Martin |