Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Vi mangler tips vedr. søgetermer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er helt nye indenfor søgemaskineoptimering, men er klar over, at det er et område som er meget vigtigt. Vi følger derfor også meget med i, hvilke søgetermer, der giver trafik til vores hjemmeside www.finando.dk.

Vi har lagt mærke til, at vi ligger nr. 1, når man søger på ”gode netbutikker”. Det er det eneste søgeterm, som vi rigtig er med på, og ingen andre er på side 1 i Google søgningerne.

Vores tanke er så, hvorfor ligger vi netop så godt med søgetermet ”gode netbutikker” på Google?

Hvad kan vi helt konkret gøre for at få endnu flere søgetermer på side 1 i søgeresultaterne hos Google?

Vi har brug for nogle konkrete idéer, da vi allerede har læst en masse bøger, artikler m.m. om søgemaskineoptimering, så mangler konkrete tips til, hvad man kan gøre på Finando.dk.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 18:25

jeres underside ligger nr. 1 fordi der ikke er konkurrence på ordet og fordi det står i undersidens titel.. mit bud er at de giver jer 10 besøgende max om måneden..

Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 18:31

Ordet giver faktisk 20-30 besøgende om dagen. Derfor er vi selvfølgelig interesseret i flere gode søgetermer.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:33

Du kan ikke få en side til at ligge nummer et på flere hundrede ord, men du kan optimere dine undersider på forskellige ord.

Jeg ligger iøjeblikket nummer et på bl.a. gratis taletid og nummer 2 på billige mobiler. Siden med billige mobiler vil jeg også gerne have længere op på billige mobiltelefoner. Jeg har en underside med billige Nokia mobiltelefoner og den er jeg ved at optimere. Lige nu er den stadig kun på side 2 med billige Nokia mobiltelefoner.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@ Rønlund - er ked af at sige det, men tror ikke dit svar hjælper Finando særlig meget.

Nu vil jeg prøve at komme med mine tips og tricks :)

Først vil jeg lige sige, jeg er langt fra ekspert, men det er blot viden jeg selv har fået fra bl.a. optimering af min egen side, billigegolfbolde.dk.

Som Rønlund rigtig beskriver, så er det grunden til at i ligger #1 på det ord.

Noget enkelt, som I kan gøre er at tilmelde jer en masse linkkataloger. Giv det et søg på Amino, der er mange bare her på Amino.

Deruodver så skal i finde udaf hvilke termer i gerne vil findes på. Nogle forslag kunne være økonomi spørgsmål, investering, skat, pension, den nye skattreform osv. I ved sikkert bedst selv hvilke ting jeres side er omkring.

Når i så frem over linker til Finando, så gør det sådan her: spørgsmål om den nye skattereform.

Fordi her om et par timer kommer Google forbi og tænker 'Hey! Der bliver linket til Finando, når folk skriver om skattereformen, så må jeg (google) da hellere sørge for at folk der søger på skatteereform hos mig bliver sendt til Finando'. Og gør man det mange steder fra, ja så giver det godt.

Det er i al sin enkelthed hvordan det fungerer :)

Håber det hjalp. :)

Ellers så spørg i endelig bare..

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finando.dk:

Ordet giver faktisk 20-30 besøgende om dagen. Derfor er vi selvfølgelig interesseret i flere gode søgetermer.

Har du tal på det? google keyword værktøj siger at det ca. er det antal der søger på ordet om måneden så det lyder meget mærkeligt hvis det du siger passer...

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Godt og enkelt beskrevet Yes

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rønlund:

Har du tal på det? google keyword værktøj siger at det ca. er det antal der søger på ordet om måneden så det lyder meget mærkeligt hvis det du siger passer...

Googles Keyowrd tool er meget upræcist ved få søgninger per måned. Det er ikke sjældent at vi ser trafik data fra Google Analytics som er meget højere end Googles keywprd tool siger. I de tilfælde sætter vi mere lid til Google Analytics.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 17:26

Hej Rønlund,

Ifølge Google Analytics får vi flere besøgende. I går havde vi eksempelvis 23 besøgende på søgetermet.

Besøg www.finando.dk

Tilmeldt 7. Mar 09
Skrevet kl. 17:27

Ellers tak for jeres mange svar. Det er super godt med jeres indlæg. Vi håber der kommer flere.

Besøg www.finando.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)