Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er det med .dk for at ranke godt på google.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvor vigigt er det om man har mysite.dk kontra mysite.com/.net osv. når google ranker din side til danmark.

Mvh Brian

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

det har ingen betyning om dit domæne er .dk eller .africa... Du kan ranke præcis lige så godt med ikke .dk domøner i Danmark..

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 20:07

men er dine kunder danske så se om ikke du kan finde et dk domæne, det har størst troværdighed blandt danske forbrugere.

er dine kunder ikke kun dk, så vælg com eller net.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 20:59
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rønlund:
det har ingen betyning om dit domæne er .dk eller .africa

Nonsens! Det må være en søgemaskineekspert som har bildt dig det ind for at tjene flere penge på linkbuilding.

Ergo, er dine kunder svenske, så vælg et .se domæne, norske .no etc.

Er dine kunder fra mange lande vælg .com hvis muligt.

Hvor meget vigtigere? Ja, her er det jo så at det nok kan betale sig at betale sig fra, at få det vurderet; for her er der mange ting som spiller ind, om det kan betale sig. Lige meget om det er ½% eller 40% vigtigere, så kan det jo være det jo være prikken over i´et som giver dig den bedre placering.

Jimmy

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:14

Dimsedut:

Rønlund:

Nonsens! Det må være en søgemaskineekspert som har bildt dig det ind for at tjene flere penge på linkbuilding.

Ergo, er dine kunder svenske, så vælg et .se domæne, norske .no etc.

Er dine kunder fra mange lande vælg .com hvis muligt.

Hvor meget vigtigere? Ja, her er det jo så at det nok kan betale sig at betale sig fra, at få det vurderet; for her er der mange ting som spiller ind, om det kan betale sig. Lige meget om det er ½% eller 40% vigtigere, så kan det jo være det jo være prikken over i´et som giver dig den bedre placering.

Jimmy

Jeg kan kun give dig ret. Det er nok ikke mange procent vi snakker, men alt tæller jo i den større sammenhæng. Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:14

Domæne, server-placering og sprog spiller alle tre ind ved søgning på et bestemt sprog, så jeg ville helt sikkert go efter de lokale domæner - og ellers skal der "bare" ekstra mange links til :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dimsedut:

Rønlund:

ja det var, bland andet Frank Hellerup Madsen der sagde:

"Det gør ikke nogen forskel for din SEO-indsats, om du investerer i .com, .net, .org, .info, .ws, .biz eller nogle af de mange andre domæneendelser derude i verden."

Og Mikkel deMib Svendsen der sagde:

"Det er så godt som uden betydning i forhold til søgemaskinerne - rent teknisk, hvilket domæne du anvender. Alle domæner kan optimeres nogenlunde lige godt."

Og at deMib skriver "så godt som uden betydning" kan jeg da godt se gør at jeg har overfortolket kraftigt når jeg siger" ingen betydning".

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:02

Nu ved jeg ikke hvilken context du har taget deres kommentarer ud af, men som du skriver det der, så er jeg 100% uenig i ham der hedder "Frank Hellerup Madsen" . og tildels uenig i Mikkel Demibs sætnig, hvis vi tager den isoleret. (men det er ikke første gang jeg i så fald ville være uenig i, hvad han siger)

Jimmy

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 10:30

Jeg har del danske sider liggende på .net, .org og .nu domæner og har ikke kunne se nogen forskel i placeringerne på baggrund af TLD'et. Min er erfaring er at det hverken er lettere eller svære at ranke på et andet TLD end .dk.

Det vigtige er som nævnt at serveren du anvender er placeret i Danmark og at .dk giver mere mening især hvis du vil markedsføre din side gennem andet end SEO.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:31

Dimsedut:

Nu ved jeg ikke hvilken context du har taget deres kommentarer ud af, men som du skriver det der, så er jeg 100% uenig i ham der hedder "Frank Hellerup Madsen" . og tildels uenig i Mikkel Demibs sætnig, hvis vi tager den isoleret. (men det er ikke første gang jeg i så fald ville være uenig i, hvad han siger)

Hej Jimmy,

Uenighed er ikke altid til det onde. Om ikke andet har denne tråd fremprovokeret, at jeg er ved at sætte en lidt mere formaliseret test af TLD-effekt op, så jeg får noget mere håndfast at støtte mig til fremover. Så får vi se, om den medfører, at jeg må æde mine ord, eller om mine hidtidige erfaringer understøttes af testen.

Ovennævnte citater stammer forresten fra denne tråd, hvor Rønlund spurgte til råds ang. .ws og .biz-TLD'er.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)