Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurrence MediaDirekt

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har også lige 'vundet' en 2. præmie. 

Er folkene bag MediaDirekt ikke de samme som var bag K2M?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:48 | Låst

Glenn Kibsgaard:

Jeg bliver sgu lidt ked af at læse en tråd som denne. Huh?

Manden har jo succes med sin konkurrence, han fik solgt og opnået nok sit mål med kampagen. Tillykke her fra. Yes

Jeg er så lodret uenig, fordi når man kigger på kampagnen som en helhed - som man jo skal når man skal beregne om den er succesfuld eller ej, påpeger du jo selv kritiske elementer ved den der både ødelægger det for dig men også for kampagne-indehaveren selv. 

Hvis eneste succeskriterie er at få en masse til at give sin email adresse og telefonnummer - tillykke du har fået stemplet "succesfuld kampagne" - men hvis det derimod er at få et varigt, stabilt, professionelt og seriøst brand der samtidigt sælger produktet uden at man i sidste ende føler sig snydt - så er kampagnen dumpet. 

Jeg kan da også lave en kampagne der er en bragende succes i forhold til tilmeldinger (har selv gjort det med gratis is for en isbutik for nyligt), det hårde ligger så i efterfølgende at få folk flyttet fra en gratis is mentalitet over til en købsmoden og loyal kunde der ikke har noget imod at betale mere end gennemsnittet for en god hjemmelavet is. 

Det virker som Karen "sagen" (bare i meget mindre målestok) hvor kampagnen var succesfuld i forhold til antal visninger, men i kraft af at kampagnen ikke fulgtes til dørs, og visit denmark ikke bekendte flag allerede når folk kom ind på kampagnesitet - rullede skandalen. 

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09 | Låst

Hej Karsten.

Selvfølgelig er du uenig med mig, og jeg er glad for din udmelding.

For jeg forventede at du er, og du har ret, set ud fra det mål du gerne vil opnå med en kampagne.

Kunne det tænkes at hans mål med kampagnen ikke er den samme som dit mål ?

Det er i min opfattelse, at de ikke er de samme.

Kunne det tænkes, at der er en del personer som har betalt de 999kr (eller hvad det var) for at få tilbuddet som 2. præmien indholder ?

Kunne det tænkes, at disse personer er uviden om den manipulationsmetode der er brugt, og er derfor lykkelige over servicen i deres udvidenhed ?

Kunne det tænkes, at der er mange iværksætter og erhvervsdrivende som ikke læser Amino, og derfor har MediaDirekt forsat mulighed for at skabe indtægter uanset hvilken metoder de bruger fremover ?

Derfor min konklusion, men jeg er på din side Smile

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:03 | Låst

Det er sjovt, blev også ringet op i morges, og havde også vundet 2.præmien.. 

det er det mest latterlige form for markedsføring !!! - de kan godt regne med dette kommer ud over det hele, det fører ingen steder at snyde sig til kunder, og samtidig vil jeg også mene det er ulovligt, og dårlig forretningsSKIK !!! 

- Ville aldrig nogensine vælge et firma som virker så anmasende, samt snyder deres "vindere" med at man "kun" skal betale en lille pris får at man får sin præmie .. det er da total latterligt... 

Og som man kan se er jeg ikke den eneste der har denne holdning, Der er ingen tvivl om at jeg vil sende mit advokat på denne sag, for at undersøge om dette er lovligt at tilbyde en konkurrence hvor man skal betale i sidste ende, samt der er flere der vinder samme plads? - det er det mest latterlige salgstrick jeg har hørt om ! 

Held og lykke om at få kunder efter denne tur .. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:01 | Låst

Markedsføringsloven..
 11.
Afsætning til forbrugerne af formuegoder eller tjenesteydelser må ikke søges fremmet af mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækninger, præmiekonkurrencer eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af køb.

(endvidere står der forklaret på forbrugerombudsmandens hjemmeside..)
Ordet deltagelse skal forstås bogstaveligt. Hvis en erhvervsdrivende afholder en konkurrence, hvori den erhvervsdrivendes produkt indgår som et element (fx indsendelse af kapsler eller kuponer indlagt i eller optrykt på emballagen), men hvor der samtidig også er reelle muligheder for at deltage i konkurrencen uden at købe produktet, er konkurrencen som udgangspunkt tilladt. Dette forudsætter dog at forbrugerne er klart orienteret om den alternative deltagelsesmulighed, og at der er ligeså gode muligheder for deltage såvel med som uden køb af produktet [2].

Da man ikke kan deltage/få gevinsten uden at købe produktet, er det altså ulovligt, som jeg forstår det!

----------------------------------------------

Jeg citerer lige dette indlæg, da heri står afklaring mht. den kampagne der køres.

MediaDirekts kampagne er klart et brud på markedsføringsloven, det kan vi alle vist se.

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:08 | Låst

Jeg har taget kontakt til dem, deres forklaring på denne hændelse er at der er 15 der har "vundet" 2.præmien. Da disse 15 har sagt nej til deres såkaldte præmie, har de taget 15 mere ind og givet samme tilbud, derved er det ikke en præmie mere, men et tilbud .. vi har valgt at gå videre med sagen, hvad enten det bliver advokat, som er igang med denne sag nu, samtidig vil vi også tage kontakt til de landsdækkende aviser, og forklare dem sagen.. velkommen på forsiden! 

- vi mener dette er imod god forretningskik og ingen skal prøve at lave disse ting, og slippe godt fra det, denne konkurrence, bevidner også denne virksomheds tankegang, og hvem regner med at man kan lave sådan et fupnummer, også endda på amino, uden at få noget dårligt ud af det ? denne virksomhed har bevist for dum man har lov til at være.. .

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:16 | Låst

Har også "vundet" 2 præmie :) :) :) FUP & SVINDEL!!

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:37 | Låst
Hej Rasmus
Nej tak til jeres 2. præmie, men i kan købe 10000 gratis klik pr.måned på 24Goal.com til kun 2,5 kr. pr. klik
oprettelse 998,- og min. 3 måneders abonnement!

Mvh.
Levi Nielsen Dahl
-----
Sent: Thursday, October 15, 2009 11:29 AM
Subject: Matriale ang. deres 2.præmie til en Google AdWords Kampagne via MediaDirekt

Hej Levi.

Som aftalt sender jeg hermed lidt materiale vedr. din præmie samt mine kontaktoplysninger.

Hvis ikke du kan åbne den vedhæftede fil, skal du downloade dette program: http://get.adobe.com/dk/reader/

Nedenunder følger priserne på de forskellige pakker du kan vælge: (Det er de priser der står med denne farve du skal vælge imellem da du jo har vundet 2.præmien)

Normalpris:

1.000 klik til 5 kr. pr. klik plus oprettelse på 999 kr. i alt 5.999 kr.

2.000 klik til 5 kr. pr. klik plus oprettelse på 999 kr. i alt 10.999 kr.

3.000 klik til 5 kr. pr. klik plus oprettelse på 999 kr. i alt 15.999 kr.

2.præmiepris: 50% rabat på klikprisen

1.000 klik til 2,5 kr. pr. klik plus oprettelse på 999 kr. i alt 3.499 kr.

2.000 klik til 2,5 kr. pr. klik plus oprettelse på 999 kr. i alt 5.999 kr.

3.000 klik til 2,5 kr. pr. klik plus oprettelse på 999 kr. i alt 8.499 kr.

Alle priser er eksklusiv moms. (moms samt markedsføringsudgifter kan trækkes fra)

Med venlig hilsen
Rasmus Jørgensen
AdWords-Ansvarlig

MediaDirekt ApS
CVR: 10 10 18 67

www.MediaDirekt.dk

Telefon: +45 88 88 60 88

Læs mere om FAQ emner: (klik på emnet)

Hvordan får jeg den rigtige
Søgeoptimering?

Kan MediaDirekt hjælpe mig med
Sponsorlink?

Hvad kan
Adwords gøre for min virksomhed?

Hvad betyder
CMS?

Hvordan får jeg en
Webshop?

Få en
Flash for kr. 1.999,-

Få et
Logo for kr. 1.999,-

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:11 | Låst

Steen Nielsen:

Markedsføringsloven..
 11.
Afsætning til forbrugerne af formuegoder eller tjenesteydelser må ikke søges fremmet af mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækninger, præmiekonkurrencer eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af køb.

(endvidere står der forklaret på forbrugerombudsmandens hjemmeside..)
Ordet deltagelse skal forstås bogstaveligt. Hvis en erhvervsdrivende afholder en konkurrence, hvori den erhvervsdrivendes produkt indgår som et element (fx indsendelse af kapsler eller kuponer indlagt i eller optrykt på emballagen), men hvor der samtidig også er reelle muligheder for at deltage i konkurrencen uden at købe produktet, er konkurrencen som udgangspunkt tilladt. Dette forudsætter dog at forbrugerne er klart orienteret om den alternative deltagelsesmulighed, og at der er ligeså gode muligheder for deltage såvel med som uden køb af produktet [2].

Da man ikke kan deltage/få gevinsten uden at købe produktet, er det altså ulovligt, som jeg forstår det!

----------------------------------------------

Jeg citerer lige dette indlæg, da heri står afklaring mht. den kampagne der køres.

MediaDirekts kampagne er klart et brud på markedsføringsloven, det kan vi alle vist se.

Jeg vil først lige sige at jeg ikke bryder mig om den måde MediaDirekt har markedsført sig på. Men jeg vil også lige gøre klart at deres "konkurrence" altså ikke er ulovlig. En konkurrence er først ulovlig når den er købsbetinget, dvs. du skal købe et produkt/tjeneste før du kan deltage i konkurrencen - dette er jo ikke tilfældet. Man kan jo faktisk vinde en 1. præmie uden at bruge en eneste krone - så konkurrencen er altså fuldt ud lovlig.

Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:45 | Låst

For mig at se, så begår Mediadirekt en klassisk markedsføringsmæssig fejl. Michael Christensen fra Mediadirekt ved udemærket godt, at deres koncept ligger i en gråzone for hvad der er moralsk lovligt, og derfor er det utrolig usmart at prøve at legitimiserer deres konkurrence. Konkurrencen er ikke ulovlig, dog er den moralsk forkastelig, da ingen virksomheder med fremtidsplaner ville bruge disse metoder til at skaffe kunder. Bevares, der ryger da en masse kunder i "fælden" på kort sigt, men det skræmmer til gengæld en masse andre væk.

Ved at anvende en bedre markedsføringsmetode, ville de have fået en masse kunder på kort sigt, og samtidig havde sluppet for at ødelægge deres fremtidige kundekreds. Alle virksomhedsejere der har læst de indlæg, der efterhånden er mange af omkring Mediadirekt, er jo skræmt væk for altid, og de fortæller da deres mening om virksomheden til deres venner og bekendte.

Pointen er, at man så at sige, ligger som man har redt. Ved at bruge moralske ufine metoder, frarøver man sig selv for langsigtede muligheder. Det er nøjagtigt hvad Mediadirekt er i gang med her.

Ligegyldigt om det er et godt tilbud eller ej, vil man aldrig opnå noget konstruktivt/positivt, ved at forsøge sig med sådanne undvigelsesmetoder, når "pøblen" er smartere end man lige regner med. Man kan have verdens bedste tilbud/produkt, men hvis man bryder de moralske markedsføringsregler så skyder man sig selv i foden. Der er efterhånden så mange virksomheder om buddet, at kunderne ikke ved hvilke virksomheder de skal anvende. Prisen er selvfølgelig en væsentlig faktor, men den er jo snart den samme overalt. Derfor bliver man nød til at satse på andre faktorer så som kundeservice, kvalitet og levering til tiden osv. Her må man ikke gå på kompromis med hvad der er moralsk og hvad der ikke er. Umoralske virksomheder, har altid og vil altid, have en kort levetid.

Selvfølgelig snakker virksomhedsejere sammen, det skal de for ikke at blive taget i røven og for at forbedre deres egen virksomheder. Dette er det der gør Amino til sådan et fantastisk site.

Mediadirekt skulle i stedet have markedsført deres 2. præmie som en trøstepræmie. Derved havde det været en mere moralsk anlagt markedsføringskampagne, og de havde sluppet for alle disse sure miner. Der ville ikke være behov for en længerevarende diskussion, om hvorvidt det var moralsk eller ej. 

Nå, her til sidst bliver jeg lige nød til at sige at Mediadirekt, trods deres mindre "blødning" klarer sig væsentligt bedre end mange andre virksomheder af samme afskygning. Se bare på alle de programmer der køre for tiden om annoncehajer. Her klarer Mediadirekt sig en del bedre. Derudover skal det også lige pointeres at deres tilbud jo egentlig er ganske udemærket, set på pris i forhold til deres indlysende konkurrenter. Så skal man bare gøre op med sig selv, om man kan samarbejde med en virksomhed, der så åbenlyst går på kompromis med moralsk markedsføring.

Dette var en mindre smøre, af arrigskab og galde fra mig. Håber i kan leve med det.
P.s. Jeg har en bachelorgrad i markedsføring og kommunikation og ved at jeg har ret hehe.

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)