Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 9 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg rettet mine indlæg. De er markeret enten som slettet eller redigeret og de siger stort set det samme, som de gjorde i første omgang. Bare på en pænere på.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James,

Helt i orden fra min side...;o)) Jeg bære ikke nag til dig, faktisk synes jeg det har været både underholdende og lærerigt. Det er faktisk ikke helt tosset alt hvad du skriver.
 
Jeg tror på den anden side heller ikke på, at vi kommer nærmere på en enighed vedr. MLM end vi er nu. Enige på nogle punkter og rivende uenige på andre punkter. Jeg synes det har været en god debat, som er kommet godt rund om hvad forskellige MLM aktive mener MLM er og hvad der kan tolereres.
 
Lad os starte en ny tråd, hvis vi gider...;o))
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

 
Nu talte jeg lige til 10 inden jeg læste dit indlæg, men der blev jeg da positivt overrasket.

Til dels har det da været underholdende, men jeg er da stadig en anelse knotten over nogle ting. Men ikke værre end jeg kan leve med det.
I hvert fald kan vi jo tage det vi har lært fra denne tråd med os. Jeg har f.eks. lært at jeg nok lige skal lade mig selv falde lidt ned INDEN jeg skriver et svar på et indlæg jeg ikke bryder mig om.
 
Som sagt kan og vil jeg da gerne stadig redegøre for jeres spørgsmål. Men for at være helt ærlig orker jeg ikke lige at finde alle de ubesvarede spørgsmål frem påny. Jeg vil gøre et forsøg på at føre mig mindre aggressivt frem. Mit temperament når bare uanede højder i disse dage, fordi min computer er blevet hacket synder og sammen. Så er lidt ekstra pirlig og lidt lettere at irritere. - Men som du/I kan se er jeg faldet ned på jorden igen og selv rettet mine indlæg hvor jeg virkelig gik for vidt.
 
Vi kan godt fortsætte debatten med en ren tavle for mit vedkommende. Men som du selv siger, så er det måske relevant med en ny tråd om det emne vi diskuterede. - Tager det som det kommer og jeg lover lige at stikke en finger i jorden næste gang jeg føler mig stødt. Vi er jo forhåbentlig ikke ude på, at tryne hinanden og det regner jeg med at vi allesammen kan blive enige om.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Glæder mig over at stormen er ved at falde til ro. Jeg håber vi fremover kan få en konstruktiv debat fuld af nerve
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/26/2005 11:07:34 PM Forfatter: Lougan Glæder mig over at stormen er ved at falde til ro. Jeg håber vi fremover kan få en konstruktiv debat fuld af nerve

Ja med mindre vi befinder os i orkanens øje.. LOL
 
Vi er ikke kommet til enighed omkring alt. Men jeg tror vi har kommet til enighed omkring det allervigtigste og det kan vi jo kune være tilfredse med.
Jeg tror jeg vil læse lidt tilbage i debatten og se om der er nogle ting jeg måske har formidlet forkert eller uheldigt.
Jeg mener jo at der er nogle ting I har misforstået og det kunne jo tænkes, at der var nogle ting jeg ikke formåede at formidle særlig vel. Der er muligvis også nogle af jeres pointer, som ikke trængte helt igennem. Jeg ved det ikke, men det er umiddelbart det jeg vil kigge efter.
Det har jo ikke været selve essensen af jeres (og mine) tvivlsspørgsmål, som har skabt problemer. Problemet vil jeg mene primært var af en mere subjektiv størrelse.
 
Du er naturligvis mere end velkommen til, at bringe debatten på denne tråd fornuftigt videre.
Kort sagt lad os snakke om det.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Dette indlæg er primært til Lougan og Palle.
Jeg har skimmet lidt tilbage i teksten og jeg synes at have spottet noget snakken forbi hinanden allerede i starten. Som jeg umiddelbart ser det, så der adskillige ting at hive fat på og jeg vil forsøge, at bringe et par emner på banen i håb om en opfølgning.
 
Den ting der som udgangspunkt lagde op til forvirringen er så vidt jeg kan se;
Diskutionen omkring det startindskud der er acceptabelt at lægge.
 
Først og fremmest vil jeg give jer begge helt ret i, at et højt startindskud giver grund til bekymring.
Det har måske ikke skinnet igennem i mine svar, men dette har også været min holdning.
Det som jeg mener i denne forbindelse er, at selvom et højt startindskud er noget man skal være på vagt overfor, så er det efter min mening ikke ens betydende med at firmaet dermed også er ulovligt udfra dette kriterie alene. Jeg vil mene, at der er en række af faresignaler som skal være gældende før der reelt er tale om, at et firma opererer ulovligt.
 
Forbrugerombudsmanden sigerat som tommelfingerregel; skal der skal være en omsætning af reelle produkter.
Det der mere præcist hentydes til, er selve pulsen i hhv. MLM og pyramidespil.
 
Det der gør, at et MLM kan holde sig kørende er, at der er en reel produktomsætning via det eksisterende netværk af forhandlere og kunder. Det essentielle er, at firmaets videre drift ikke afhænger af en stadig stigende tilstrømning af nye emner. Firmaets ekspansion er et naturligt resultat af en øget produktomsætning.
 
Et pyramidespil kan kun holde sig kørende når der er en konstant tilstrømning af nye emner. Fjerner man tilstrømningen af nye emner, så kan firmaet og de deltagende som enhed ikke skabe vækst. For væksten er nye emner. - En moderniseret form for menneskehandel kan man med rette sige. Ekspansionen finder sted IKKE som et naturligt resultat af en øget vækst, men snarrere som et nødvendigt tiltag for overhovedet at kunne overleve.
 
Det jeg forsøger at sige er, at sålænge et firma kan fungere økonomisk og uafhængigt af en stadigt stigende tilstrømning af nye emner. Så bygger det på det fundament, som udgør et seriøst MLM firma.
 
Pointen har er, at både ACN og Qbic7 er designet til at kunne fungere økonomisk som enhed.
En vigtig faktor vedrørende Qbic7 er, at Qbic7 stadig er så tidlig i udviklingen. Firmaet er endnu ikke etableret før lanceringen af mainstreamproduktet er fundet sted. Det er først efter dette punkt at Qbic7 er etableret til at kunne fungere som enhed. Dette vil jeg hermed gerne uddybe.
 
Qbic7 startede op for snart 1½ år siden. Firmaet befinder sig stadig i prælancerings facen og er derfor stadig under opbygning. Qbic7''s mainstream produkt består af 7 felter indenfor juridisk og økonomisk rådgivning. Denne rådgivning vil finde sted ad libitum over internettet via fremgangsmåder der er udviklet og har bevist sig at være fuldt funktionelle i Usa og Canada.
Qbic7 har taget denne ide og bygget videre på den. Først og fremmest har Qbic7 udbygget den specifikke rådgivning med en bred vifte af rådgivere. Men som sagt efter samme idegrundlag. Derudover vælger Qbic7 yderligere at tilkoble et stadigt stigende antal af relevante og brugbare produktgrupper: Bla. kommunikationsværktøjet og de muligheder Qbic7 formidler til Skandinavien i samarbejde med Fortune/Generali.

Qbic7 står med alle disse produktgrupper og det er naturligvis hensigten, at disse skal formidles til de relevante
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

He he he, man må sige at meget kan ske på debatten mens man lige er til software konference i Portugal.
Men jeg kan se at de værste indlæg nu er blevet slettet af de sure ejermænd.
Jeg vil nu lukke tråden og ser frem til den næste lidt trættende MLM debat.
Jeg forstår ikke hvorfor MLM debatte altid skal ende i mudderkast, men sådan er det åbenbart.
Men det styrker min glæde over at jeg lave debatten i en selvstændig tråd.

Dbh Martin

Side 9 ud af 9 (87 indlæg)