Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan slipper du for at betale...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis er blevet lokket til at underskrive en aftale om en fupannonce, og allerede har betalt pengene, er du ilde stedt. Du vil formentlig skulle igennem retssystemet for at få dine penge igen, og det kan være svært, hvis du har skrevet under - også selvom det er sket på baggrund af falske oplysninger. Det er ikke umuligt, men med mindre du har penge til den store advokatregning, må du nok indstille dig på at sluge kamelen og nøjes med at lære af tabet.

Hvis du derimod har skrevet under eller givet anden form for tilsagn, men ikke har betalt endnu, er der absolut håb forude. I langt de fleste tilfælde vil du kunne slippe af sted med følgende:

Kontakt firmaet pr. anbefalet brev og gør dem opmærksom på, at du hermed annullerer den indgåede aftale, med henvisning til, og at du er blevet vildledt til at indgå den på falske forudsætninger. Skriv ganske kort et eller flere forhold, som viser vildledningen. Hvis du har brug for hjælp til at formulere brevet, så skriv i denne tråd, så giver jeg gerne en hånd med.

Herefter vil du blive truet med bål og brand, advokater og RKI. Afvis alle disse henvendelser med henvisning til det brev, du har sendt om annullering af aftalen. Hvis du bliver optaget i RKI, skriver du et brev til RKI, om at du ikke anerkender kravet i mod dig. Vedlæg en kopi af din ordreannullering og bed om at blive slettet. RKI må nemlig ikke optage dig eller dit firma, hvis der er tvister om forholdet, og du ikke anerkender kravet (det er der mange, der ikke ved, men den er god nok).

Dermed tvinger du fupannoncefirmaet til at trække dig i retten for at få deres penge, og det gider de i 99,9 % af tilfældene ikke. De truer helt vildt, men de går ikke det sidste stykke. Deres sag er nemlig ret tvivlsom, hvis du så hurtigt som muligt har sørget for at annullere ordren på ovenstående måde.

Jeg er ikke jurist, så hvis det drejer sig om et stort beløb, er det nok klogt at få en advokat med ind over sagen. Det kølner formentlig også fupfirmaets interesse for at forfølge sagen, hvis de får annulleringsbrevet fra en advokat, men hvis du ikke vil ofre penge på det, står du rimeligt stærkt ved at gøre, som jeg har beskrevet ovenfor.

Held og lykke!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:31
Godt indlæg! Jeg vil bare understrege, at det helt sikkert hjælper hvis brevet kommer fra en advokat. Alle de sager jeg har hørt om er blevet droppet af annoncehajerne, når en advokat bliver blandet nd i det, for de ved godt at deres sag er ufattelig svag.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:51

Jeg vil godt lige sige tak til mcdarwin. Vi har været i kløerne på Hotel & Restaurations Indkøb A/S (HRI). Jeg benyttede præcis den fremgangsmåde, som mcdarwin anbefaler, og resultatet blev her forleden dag – efter noget tovtrækkeri – at HRI frafaldt alle krav.

Amino styrer!

Død over annoncehajerne!

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 07:15

Det er fantastisk at læse Bo, det er fandme godt gået Yes 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 08:54

Rigtig godt tip! Det skal jeg huske!

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Haderslev
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:34

Rart at vide - jeg får nemlig nok snart selveste TDC på nakken!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)