Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En årlig aminopris - var det en ide der kunne bruges?

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Enten tænker jeg for langsomt, eller også skriver jeg for langsomt. mcdarwin slog mig ihvertfald med den ide 

mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:24
Hej Carsten

Naturligvis har du da ret det skal da være aktive amioner der er i "puljen", men en ny amino (få indlæg) kan jo være lige så gavlig for netværket som en gavet rotte.

At nominerer 10-15 Amino''er er jo en klar mulighed, som nok vil vise sig at kunne holde vand for, så er det jo kun dem der skiller sig ud, på den ene eller den anden måde som vil komme i søgelyset - det er cool nok da.

Dog er man igen over i noget med et udvalg der skal finde disse 10-15 A´er der kan stemmes på *S*

Venligst

René Buch

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:27
  Jeg vil mene at alle skulle have mulighed for at nominere en person herinde fra. Top 5 af nominerede personer kunne så sættes til en afstemning herinde.

Ovenstående har jeg dog ikke tænkt helt til ende. Nu sad jeg bare lige og kiggede på Amino imens jeg skovlede noget mad i hovedet .

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:29
Jeg holder klart på at Mister Martin T, skal være den første der nominers for det er jo manden der har bragt os tætter sammen i dette fantastiske netværk.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 12:49
Kære Aminoer,

Så gik det godtnok hurtigt! Jeg mener det er vigtigt at få defineret hvad der er amino.dks funktion og formål.

Min personlige indfaldsvinkel til at deltage på amino.dk er at kunne dele ud af min erfaring og at lærer af andres erfaringer, samt at promoverer opfinderkonsortiet PL Brake. Jeg sidder ikke med en forventning om at blive hædret for mine gode eller ind imellem noget mindre gode råd. Mit udgangspunkt er at de erfaringer jeg har høstet, at de kan komme andre iværksættere til gode, således at de får den succes der er så h...... vigtig for at kunne medvirke til at skabe nye virksomheder, der via skatteindtægter og arbejdspladser sikrer vore efterkommeres fremtid.

Derfor mener jeg også at succeshistorierne, dvs dem der får succes via amino.dks rådgivning at de har første prioritet - sekundært kan det selvfølgelig være godt med en pris til den bedste rådgiver.

Når jeg i oplægget skriver at afgørelsen er hård og uretfærdig, så er det selvfølgelig fordi alle der ikke vinder, vil føle sig mere eller mindre forbigået.

Formålet med prisen er ikke selvforherligelse, men et middel til en stærkt øget fokus fra f.eks. medierne på, at der sker sgu interessante ting på amino.dk. Det er min erfaring at medierne kun gider at skrive om ting der fænger - og det mener jeg reelt der er en chance for, hvis der via profilering udadtil gøres opmærksom på en særegen, spændende og langvarig konkurrence med indlagte "heats" om hvem der fik størst succes via rådgivning fra amino.dks netværk.

Det kunne også være svaret på de mange beske ord der falder i medierne om at iværksættere er for dårlige, eller at rådgivningen er for dårlig. I amino.dk sidder der mange iværksættere med specielle kompetancer, der ved en samlet indsats kan vise, at vi er sgu ikke så dårlige og at vi sagtens kan fører iværksættere frem til succes.

Se det tror jeg vil tage kegler!

Når det er sagt, mener jeg det er vigtigt at finde frem til en metode til udvælgelse, der ikke tager den voldsomme tid, men som samtidigt er seriøs. Det kunne f.eks. foregå som følger;

./. Der oprettes en tråd som er specielt beregnet på, at dem der får succes via rådgivning fra amino.dk netværket, at de lægger en kort beskrivelse på 2 linier med en præcis overskrift ind i tråden. Alle uvedkommende indlæg, som godt gået! eller nej er det nu dig igen - kunne du bruge mit etc etc, at disse indlæg af de nye moderatorer flyttes over i en anden tråd.

./. Fire gange om året på fastlagte datoer (så de lettere at huske) foretages en afstemning over 48 timer af alle aminoer på de indkomne succeshistorier.

./. De fem der får det højeste antal stemmer, går videre til næste kvartals afstemning (heat)

./. Afstemning kunne blot være via et enkelt skema, hvor man sætter sit anonyme kryds udfor sin "helt" Dermed aflives evt forsøg på at gøre hinanden gentjenester - eller lignende som er kendt fra f.eks. Melodigrandprixet.

./. Når dagen oprinder for den endelige afgørelse af hvem der skal modtage den celebre pris, kunne den jo afholdes hos Martin T - for at bevarer fokus på stifter af amino.dk samt at der er tale om iværksættere og evt mod et mindre gebyr til pindemadder etc.

Jeg håber det gav et bedre overblik? På den anden side kan jeg jo have fejlfortolket amino.dks mission :-)

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:17
Sjov ide, men er lidt i tvivl om hvorvidt det er en god ide på Amino - kan huritgt komme til at virke lidt for overfladisk og amerikansk. Skrækscenariet er at det ender med regulær valgkamp, som på den anden side af atlanten hvor der er awards for stort set alt mellem himmel og jord

Måske bare holde fokus på at hjælpe hinanden, og løbende få et klap på skulderen af dem man hjælper? Og så fortæl om det i Cafe debatten, hvor den slags trives glimrende.

Ikke for at være peter-imod, men syntes egentlig ikke at en award ide er super tiltalende.

Keep it simple, og hold fokus.

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 13:52
Dato: 15-09-2006 13:16:35 Forfatter: netMedia.dk Sjov ide, men er lidt i tvivl om hvorvidt det er en god ide på Amino - kan huritgt komme til at virke lidt for overfladisk og amerikansk. Skrækscenariet er at det ender med regulær valgkamp, som på den anden side af atlanten hvor der er awards for stort set alt mellem himmel og jord
Måske bare holde fokus på at hjælpe hinanden, og løbende få et klap på skulderen af dem man hjælper? Og så fortæl om det i Cafe debatten, hvor den slags trives glimrende.
Ikke for at være peter-imod, men syntes egentlig ikke at en award ide er super tiltalende.
Keep it simple, og hold fokus.

Jeg tror det er vigtigt, hvis amino.dk skal bevarer sin gennemslagskraft og udbygge den, at der kommer endnu mere fokus via medierne - kun på den måde kan man få de rigtige beslutningstagere til at tage netværket alvorligt.

Dermed ikke sagt at vi skal miste fokus med rådgivning af hinanden. Med udgangspunkt i en anonym afstemning og hvor der er tages skridt til at forhindrer valgkampslignende metoder som "jeg gjorde for dig, nu gør du for mig" Så mener jeg faktisk at en årlig aminopris kunne være et sjovt islæt der kunne styrke sammenholdet og samtidigt visualiserer hvad amino.dk kan bidrage med.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 14:00
Nu ikke FOR meget fokus i medierne. Det er svært nok at følge med i forvejen med det antal Aminoer der er kommet med mund-til-mund indtil videre.
Tør ikke tænke på hvad der ville ske med det dobbelte antal.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 14:13
Dato: 15-09-2006 13:59:56 Forfatter: Claus P
Nu ikke FOR meget fokus i medierne. Det er svært nok at følge med i forvejen med det antal Aminoer der er kommet med mund-til-mund indtil videre.
Tør ikke tænke på hvad der ville ske med det dobbelte antal.

Claus

Hej Claus,

Hvad skulle formålet egentlig være med at amino dukker hovedet og ikke tør vokse? Det er netop mangfoldigheden der er amino.dks styrke. Uanset hvem der kommer ind i amino.dk, så kan hver enkelt bidrage med noget - enten det er konstruktivt eller ej. Hver gang vi er nødt til at tænke på hvorfor et indlæg bliver sendt. Enten det er et godt eller i yderste fald spam, så er vores reaktion nødvendig for at kunne bevarer og udbygge amino.dk som det fantastiske netværk det er og skal fortsætte med at være.

For en del år siden var der er kæmpe netværk i USA kaldet sixdegrees, der var flere hundrede tusinde der var opkoblet dagligt - men det døde ud fordi folk fik nok i sig selv og lukkede sig inde i små fora. Sixdegrees lukkede på grund af manglende visioner.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 16:27
Dato: 15-09-2006 13:51:58
Forfatter: Lars C

Jeg tror det er vigtigt, hvis amino.dk skal bevarer sin gennemslagskraft og udbygge den, at der kommer endnu mere fokus via medierne - kun på den måde kan man få de rigtige beslutningstagere til at tage netværket alvorligt.

Der er jeg uenig i det du skriver.

Jeg tror på ingen måde at Amino mister sin gennemslagskraft (hvad der så end menes med det), Aminos styrke ligger i at der er aktive brugere, og at de alle bidrager til debatten, at der ikke er lukkede små hjørner af Amino osv.
Det er noget vrøvl at sige at Amino kun har gennemslagskraft hvis det er i medierne, og belutningstagernes deltagen afhænger af medierne.

Amino er stærk fordi at der er mange aktive brugere, der alle har en mening om stort set alt, og at man deler erfaringer og komme rmed feedback/input til andres problemstillinger. Samtidigt bliver der opbygget mere langtidsholdbar  viden i nye Wiki. Om der er Amino awards eller ej er 100% underordnet - det er brugernes kontinuerlige aktivitet der batter.

Er sikker på at væksten kommer helt af sig selv, men i kraft af at Amino er et godt værktøj - ikke at det har fået meget eksponering.

Er på ingen måde imod eksponering i medierne (tværtimod - jo flere jo bedre) men syntes at en Amino award er lidt poppet og "smart", og ikke reflekterer formålet med debatten.

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)