For latterligt. Reklamen skaber da helt sikkert omtale og debat, men vil man virkelig basere sin ferie på sådan en reklame? Jeg er godt klar over det er for at være lidt kontroversiel, men er det et signal et officielt Dansk tourist board vil sende ud som et "flagskib" for turisme i Danmark? Danske kvinder er "frie" og lette på tråden, og hvor er det da spændende at smide en besked ud på youtube, for at mit faderløe barn, så mit barn kan finde ud af hvem jeg knaldede i en tilfældig weekend i juli, da jeg havde ubeskyttet sex, wtf? Man kan da sagtens lave andet kontrovertielt der evt. kan få folk til at trække lidt på smilebåndet istedet. Hvad med en gruppe punks der står og kaster flasker med varm urin på H.C Andersens hus, mens H.C vågner fra de døde, og kommer ud med en maskinpistol. Denmark - We take pride in our history |
Rikkepigen:Min pointe er, at filmen er ligegyldig - og derfor er omtalen kanon! De har lige præcis lavet et indhold som får en KÆMPE debat - men som jo overhovedet ikke er hverken umoralsk, politisk ukorrekt eller langtidsvarende.
/Rikke
@Rikke. Tror du selv at det har været VisitDenmark´s intention at videoen skulle skabe en KÆMPE debat om frigjorthed, og uansvarlighed?
VisitDenmark har fortrudt videoen, og den er nu blevet fjernet, da den har stødt mange mennesker. Her er et citat fra VisitDanmark´s direktør:
»Jeg beklager meget, at filmen har stødt mange mennesker, det har slet ikke været meningen. Målet har været at skabe positivt kendskab til Danmark og skabe konversationer om Danmark. For ikke fortsat at støde folk, har vi nu taget filmen af YouTube«
VisitDenmark´s formand skriver dette i en pressemeddelelse:
»VisitDenmark har til opgave at markedsføre Danmark i udlandet og skal naturligvis finde nye og anderledes måder at gøre det på. Når det så sker, er det vigtigt, at man er meget tydelig i sin kommunikation, ellers risikerer man, det modsatte sker. Og det må man sige, er sket her. Derfor har jeg med tilfredshed noteret mig, at filmen er blevet taget af«
Mvh. Rune Gjersvik.