Hun er da billig ? En fremmed mand, første aften, så stiv at hun ikke kan huske noget . Det er ikke at være kostbar da. Men altså jeg er stort set altid billig når det handler om engangsknald, så det er ikke der skoen er begravet. Spørgsmålet er stadig : er det vi skal sælge på os ? Og sammenligningen med Thailand synes jeg stadig er helt legal . Hvad er det de siger i Thailand : Come on, I will show you good time ! I Danmark er det så blevet til " hygge " nu Men fred være med det. Det åbenbart det vi kan i DK. Og så må vi leve med det
|
Mikkel deMib Svendsen:Nej, men de virker - de sælger rent faktisk de varer, som de er sat i verden for at sælge. Jeg er ligeglad med om en reklame er dårlig smag eller politisk ukorrekt, men den skal fan'dme virke - ellers er det spild af penge.
Netop. Derfor forstår jeg heller ikke forargelsen. Jeg tror reklamen allerede nu har virket på den måde, at mindst et par hundrede flere mennesker af den købekraftige slags har København med i overvejelserne, når de tænker turistmål, end det var tilfældet for 10 dage siden, ganske enkelt fordi disse mennesker har fået Danmark ind på lystavlen. Flere kampagner af den slags, fulgt op af "ægte" kampagner vil helt sikkert give flere turister end de "ægte" kampagner alene ville kunne generere.
Mikkel deMib Svendsen:VisitDenmark opererer tilsyneladende ud fra samme princip som også gælder for valgplakater: Ingen har kunne påvise at de virker, eller har nogen som helst possitiv effekt (måske er den endda negativ). Men ingen tør opgive dem, for hvad nu hvis det så blev værre at de ikke var der. At INGEN partier indtil nu har set den ÅBENLYSE værdi der ville ligge i, at være det første parti der dropper valgplakaterne, fatter jeg slet ikke. Det ville ellers være en oplagt strtegi for et "øko-parti" som SF eller Enhedslisten. Og det ville give mega meget - og meget relevant, omtale for netop dem.
Sjov sammenligning, men den går ikke 1:1, for valgplakater går ikke fra mund til mund - man sender ikke et link til 250 mennesker med en valgplakat, og valgplakater henvender sig altid til folk i vælgerområdet, dvs lokalt - modtageren kender typisk vedkommende i forvejen - man henvender sig ikke til folk på den anden side af jorden.