Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visa Elektron - hvordan billigst

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Jesper Skov:

Det kan godt være man er sikret på en måde, hvis man betaler direkte til butikken gennem Paypal (kender ikke reglerne her), men hvis man overfører penge til Paypal og bruger dem fra sin konto, er man ikke sikret på samme måde.

Enig, men hvem gør det? Iøvrigt var det heller ik det der blev diskuteret, men en B2B solution...

Jesper Skov:

Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem.

Der er vi så uenige igen. Du bør måske udtrykke det nærmere således:

"Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, OG KUN SÆLGE TIL DANSKE FORBRUGERE OG AFSKRIVE DIG FRA EKSPORT MARKEDERNE, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem."

For jeg vil gerne se din online forretning i Sverige, England, Tyskland, Frankrig eller Italien med kun en PBS løsning...

Tusind tak for din korrektion fashion-seller, og fordi du skal bruge mine formuleringer til at få din egen holdning frem. Klart man skal se på andre alternativer til eksport, men det er en anden side af sagen - tråden blev startet med et visa electron spørgsmål. Jeg står stadig ved alt det jeg har sagt her.

Jeg har bidraget med hvad jeg kan til denne debat. Held og lykke med valget af den rigtige løsning.

// Jesper Skov

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 20:58

Fashion-Seller:

Jesper Skov:

Det kan godt være man er sikret på en måde, hvis man betaler direkte til butikken gennem Paypal (kender ikke reglerne her), men hvis man overfører penge til Paypal og bruger dem fra sin konto, er man ikke sikret på samme måde.

Enig, men hvem gør det? Iøvrigt var det heller ik det der blev diskuteret, men en B2B solution...

Jesper Skov:

Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem.

Der er vi så uenige igen. Du bør måske udtrykke det nærmere således:

"Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, OG KUN SÆLGE TIL DANSKE FORBRUGERE OG AFSKRIVE DIG FRA EKSPORT MARKEDERNE, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem."

For jeg vil gerne se din online forretning i Sverige, England, Tyskland, Frankrig eller Italien med kun en PBS løsning...

Præcis!

Der er slet ikke tale om andet end en Business Solution her...

Vi snakker ikke private handler folk imellem!

Jeg kunne ikke være mere enig med dig i dit udsagn om internationale handler, Fashion-Seller!

Med mange internationale handler (som vi også har)...er PBS ganske simpelt ikke godt nok...OG, hvad mere interessant er:

Danskerne er ved at komme godt efter PayPal også...heldigvis! Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:21

Jesper Skov:

Tusind tak for din korrektion fashion-seller, og fordi du skal bruge mine formuleringer til at få din egen holdning frem. Klart man skal se på andre alternativer til eksport, men det er en anden side af sagen - tråden blev startet med et visa electron spørgsmål. Jeg står stadig ved alt det jeg har sagt her.

Jeg har bidraget med hvad jeg kan til denne debat. Held og lykke med valget af den rigtige løsning.

Det er ik et spørgsmål om at få min holdning frem, det er et spørgsmål om at holde dine udsagn op mod fakta. Det er blevet gjort igennem hele tråden, og gang på gang på gang er du kommet med ukorrekte informationer.
Du siger som den eneste af alle deltagende, at en udbyder (her PBS) er det eneste seriøse og brugbare. Alle andre kommer med evt forslag, og fortæller det gode og det dårlige ved hver enkel.

Men når du nu påstår noget at en udbyder er bedre end andre, og følger det op med en masse fordomme og egne holdninger, som desværre ik matcher de reelle fakta, så må du da kunne forstå, at der bliver rettet på dine udsagn.

Hvis du læser alle andre debatter om emnet, vil du se jeg altid foreslår, at folk tjekker alle mulighederne ud, og derefter vælger det der passer til deres behov. Jeg siger aldrig at en er bedre end andre. For der er ingen af udbyderne der matcher alle behov, hvorfor det os er dumt, at påstå det. PBS har sine mangler og ligeledes har Paypal (ingen DanKort f.eks).  

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:30

Jesper Laugesen:

Det kan godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men når PBS skriver dansk udstedte kreditkort, menes der så f.eks Visa/Dankort eller er det et rent Visa card? Altså bliver det trukket som Dankort transaktion eller Visa Card transaktion?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:38

ikke dumt spg. er selv usikker her.

men lige nu kan jeg se jeg betaler 2-3 kr pr. transaktion ( 0,1%), og det er for visaDankort og alm. dankort.

Visa Elektron som jeg efterlyser behandles som kreditcard og koster 1,25%

men i paypal koster det ( med min omsætning) 2,9%  , så ser ud som paypal faktisk er alt for dyrt.

mvh

jesper

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:47

Jesper Laugesen:

men faktisk fortsat langt billigere med PBS

Mvh

Jesper

HEj Jesper (og andre)

Det er faktisk også min konklusion - jeg har opstillet regnestykket i flere tråde, men sjovt nok, er det regnestykke ikke blevet kommenteret nogle stedet - det gælder også dit regnestykke.

Så min konklusion om dette er, at der er gået en slags 'religion' i det - de objektive regnestykker (eller på nydansk 'business cases') er helt væk, og drukner i mere eller mindre fast cementerede opfattelser.

Og inden der nu er nogen, der fortæller mig, at jeg ikke har forstand på det: Jeg vil bede jer opsætte et regnestykke på hhv. den ene eller anden løsning - jeg har dog (i lighed med Jesper) gjort forsøget.

Et referat af dommen vedr. PayPal kan ses her: http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=5811

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:07

Hej Kirsten

Tak for kommentaren - så er vi da to Smile

Men ihvertfald skal man ikke langt op i omsætning før Paypal bliver for dyrt.

Lader i egentlig kunderne betale disse gebyrer direkte , eller lægger i det på priserne ?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:39

Kirsten E:

Det er faktisk også min konklusion - jeg har opstillet regnestykket i flere tråde, men sjovt nok, er det regnestykke ikke blevet kommenteret nogle stedet - det gælder også dit regnestykke.

Så min konklusion om dette er, at der er gået en slags 'religion' i det - de objektive regnestykker (eller på nydansk 'business cases') er helt væk, og drukner i mere eller mindre fast cementerede opfattelser.

Okay men takseres det så som en Visa eller Dankort transaktion? Hvis det er Visa, så er det jo billigst for indenlands transaktioner.

Kirsten E:

Et referat af dommen vedr. PayPal kan ses her: http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=5811

Dommen referere til "Paypal-Penge" og ik deres gateway, bare så der ingen misforståelser er. Deres B2B gateway er mindst ligeså sikker for alle, som PBS...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:41

Jesper Laugesen:

men i paypal koster det ( med min omsætning) 2,9%

Hvor får du det tal fra? Det højeste er da 1,9%...

EDIT: Sorry glemte lige at DKK er dyre at modtage, en svipser!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trend

Dvs. du er enig i konklusionen, at Paypal er langt dyrere end Pbs for Visa Elektron ?

Mvh

Jesper

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)