Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er markedet mættet for webshops?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Mange arbejder med det til daglig.
Mange bruger dem til daglig.
Mange overvejer at starte en...

Det er de såkaldt webshops.

Og ja, har selv været inde i tanken om at starte en op med noget herretøj som en lille b-indkomst.

Men hvordan er markedet? Under en søgning på Kelkoo.dk om et bestemt produkt, så får du enten en bestemt side flere gange, eller også så får du ca 20 forskellige sider med samme produkt.

Nu tænker jeg ikke kun på tøj-webshops, men bare en generalisering indenfor webshops. Er markedet mættet totalt, eller kan man stadigvæk starte en op og få succes??

Håber vi kan få en livlig debat op!

Winther

Er markedet mættet for webshops?

• Ja (22,7%)
  • Nej (69,7%)
  • Måske (7,6%)
  • Totalt antal stemmer: 66

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er markedet for fysiske butikker mættet?

Nej vel? Som jeg ser det, er markedet for webshops ved at være modnet, hvilket betyder, at det er næsten umuligt at finde et hjørne, der ikke er dækket.

Men ganske som for traditionelle butikker er der plads, hvis man formår at skille sig ud fra mængden på den ene eller anden måde. Der skal altså en original vinkel til. Noget man kan gøre bedre end de øvrige konkurrenter i ens hjørne af markedet.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 20:54

Frank Hellerup Madsen:
Nej vel? Som jeg ser det, er markedet for webshops ved at være modnet, hvilket betyder, at det er næsten umuligt at finde et hjørne, der ikke er dækket.

Nej, en anden bruger ville starte op med slag af produkter til kage fremstilling, til hobby brug. Det beviser at der også er et marked der.

> Men hvordan finder man en kategori, som ingen andre har tænkt på, uden at skulle lave en større research.
- for der er jo ikke meget ved at starte noget op, hvor man hurtigt må lukke ned.

Winther

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:06

Winther & Winther:

Nej, en anden bruger ville starte op med slag af produkter til kage fremstilling, til hobby brug. Det beviser at der også er et marked der.

Sådan en webshop kender jeg i forvejen. Den er i hvert fald fem år gammel. Understøtter fint min påstand om, at det er næsten umuligt at finde et hjørne, der ikke er dækket. Smile

Winther & Winther:

> Men hvordan finder man en kategori, som ingen andre har tænkt på, uden at skulle lave en større research.
- for der er jo ikke meget ved at starte noget op, hvor man hurtigt må lukke ned.

Winther

Som jeg var inde på i min første kommentar, så er det næsten umuligt at finde en kategori, som ingen andre har tænkt på.

Det er pinedød nødvendigt med større research, så man kan finde en frisk tilgangsvinkel på en kategori.

Den friske vinkel behøver dog ikke være mere original end at være bedre til at markedsføre sig end konkurrenterne. Hvis ingen i en bestemt kategori kan finde ud af at bruge SEO og PPC for alvor, kan man måske godt skabe sig en forretning på at udnytte det forspring, som man kan skabe sig. Eller hvis man kan finde en unik tilgangsvinkel som kan skabe loyale kunder. (rabat til bestemte foreninger, grupper m.m. eller andre loyalitetsskabende foranstaltninger)

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:28

Jeg vil give Frank ret - foranalyse og god forberedelse betaler sig! Specielt hvis man lægger al sin energi og kaster hele sit liv, familie og økonomi ind i det. Er det mere en hobby/fritidsprojekt ser jeg til gengæld ingen problemer i bare at prøve en masse ting af og se, hvad der virker. Alt for mange bruger al for lang tid med at forestille sig, hvordan det ville være at have sin egen e-shop og kommer med undskyldninger for hvorfor de endnu ikke har hentet deres CVR-nummer.

Hvis man er sikret indtægt fra anden side og har lyst til at prøve en idé af, er det da bare med at komme ud af starthullerne...Det koster ikke mange håndører om måneden aft komme igang, hvis man opererer på et marked uden behov for lagerbinding.

E-handlen har ikke nået sit maks endnu.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 21:47

Jesper Christiansen:
Er det mere en hobby/fritidsprojekt ser jeg til gengæld ingen problemer i bare at prøve en masse ting af og se, hvad der virker.

Enig. Alle vil vel lave noget de går op i, i deres fritid. Men alle kan jo ikke sælge ting/ydelser som de dyrker/bruger i deres fritid, som feks. fodbold, der er jo en masse sites med salg af gear og og støvler til spillere.

Så derfor bliver man jo nød til muligvis at ændre sin strategi og så starte op med noget, som man nok ikke vil gå 110% op i, og tja personligt så ville jeg ikke være stolt af at sælge feks. vatpinde, selvom at jeg måske kunne tjene over 1000 kroner pr. colli jeg sælger. Så derfor er det lidt svært at se hvordan man kan skille sig ud fra de andre mulige webshops der allerede er igang på markedet.

Jesper Christiansen:
Hvis man er sikret indtægt fra anden side og har lyst til at prøve en idé af, er det da bare med at komme ud af starthullerne...Det koster ikke mange håndører om måneden aft komme igang, hvis man opererer på et marked uden behov for lagerbinding.

Det koster reelt set ingenting at starte op. Kun tiden at prøve og starte det op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:44

Glem mæthed, og stjæl, stjæl og stjæl.... kunderne vil have det!

Hvorfor tror du at virksomheder snakker om markedsandel og ikke om tilgangen af nye kunder i et etableret marked.

Glem nye opfindelser og nye måder.

SPAR en fandens masse penge, og stjæl kunderne fra dine konkurrenter. Det er der, hvor du hurtigst tjerne en formue. Dine konkurrenter hjælper dig allerede på vejen til succes.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 12:54

Spændende Blog du har gang i Glenn Smile

Men jo man skal da finde ud af den rigtige strategi for ens forretning, for at man kan stjæle kunderne fra de lignende forretninger Wink

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 13:01

For mig at se er webshops en god måde at tage kampen op med fysiske koncept butikker.

Derudover er webshops også en genial måde at udnytte et nichemarked på i forhold til fysiske butikker.

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:18

Jeg synes der er masser af plads til webshops, men jeg mener også at markedet er modnet, og det vil sige, at det ikke er lige "nemt" at kunne kalde sig succefuld e-handelsmand. Når et marked begynder at modne er det ikke længere de helt fanatiske der handler, men hr. og fru Hansen, og når det sker, stiller det store krav til shoppen. 

Det er meget lig kravene vi intuitivt har til nye shopping centre... er markedet mættet ? ikke hvis du kan lave dit bedre end andre, og fylde det med lige præcis det miks det kræver. 

Et modent marked sætter større krav til din synlighed, troværdighed og vareudbud, så hvis du knækker nakken er det højst sandsynligt fordi du har haft urealistiske forventninger til det at starte en shop. Bare fordi det kan gøres billigt i drift og opsætning, vil markedsføringen altid koste kassen, og jo mere krævende kunderne er, og jo større konkurrence du har... jo flere penge skal du bruge for at tjene penge... og det er ikke godt hvis man forventer de kommer af sig selv...

Jeg har dog helt 100% stemt nej, det er ikke mættet, om end jeg giver Frank ret i at det er svært at finde rentable nicher der ikke allerede har en eller anden form for konkurrence... men nu har konkurrence jo aldrig rigtigt været noget dårligt  - kun for dem der ikke er parate, omstillingsparate og proaktive. 

-Karsten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)