Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er markedet mættet for webshops?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Lund:
Jeg synes der er masser af plads til webshops, men jeg mener også at markedet er modnet, og det vil sige, at det ikke er lige "nemt" at kunne kalde sig succefuld e-handelsmand. Når et marked begynder at modne er det ikke længere de helt fanatiske der handler, men hr. og fru Hansen, og når det sker, stiller det store krav til shoppen. 

Personligt så kigger jeg også efter flere ting end bare varen på de forskellige webshops. Jo kunderne vil have kvalitet.

Karsten Lund:
Et modent marked sætter større krav til din synlighed, troværdighed og vareudbud, så hvis du knækker nakken er det højst sandsynligt fordi du har haft urealistiske forventninger til det at starte en shop. Bare fordi det kan gøres billigt i drift og opsætning, vil markedsføringen altid koste kassen, og jo mere krævende kunderne er, og jo større konkurrence du har... jo flere penge skal du bruge for at tjene penge... og det er ikke godt hvis man forventer de kommer af sig selv...

Jo større forventninger er, jo nemmere/hurtigere er det at bukke under. Derfor gør det, det jo også sværere for mig at starte noget op, hvis det bliver skruet op på de forkerte ting og der ingen kunder kommer. For man kan jo ikke klare sig igennem ved at holde udsalg eller (minus) -10% på udvalgte varere i starten.

Karsten Lund:
Jeg har dog helt 100% stemt nej, det er ikke mættet, om end jeg giver Frank ret i at det er svært at finde rentable nicher der ikke allerede har en eller anden form for konkurrence... men nu har konkurrence jo aldrig rigtigt været noget dårligt  - kun for dem der ikke er parate, omstillingsparate og proaktive. 

Kan kun give dig ret i det sidste.

Winther

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

En butik vil altid kunne komme til at gå godt, uanset hvor mange der er på markedet. Det er blot et spørgsmål om at få konveteret kunder hos dine konkurrenter - til din egne kunder. Som kibbsgaard så fint siger "STJÆL DEM", og som han har skrevet meget fint om på hans blog kibsgaard.nu.

Det kræver blot at du skiller dig ud fra mængden.

• Du skal yde bedre service end konkurrenterne
  • Have det rigtige udvalg.
  • Kunden skal kunne finde din butik
  • Du skal knokle - det kommer ikke af sig selv.

Der er self områder som er mere over bollet end andre med shops. Fx. tøj branchen. der er hundredvis af den type shops. og det er mega svært hvis man ingen erfaring har inden for dette område. Da det er meget sesæon betonet for en varer (sommer / vinter / efter , for-år). En række fejl køb i en sæson kan betyde DØD for ens butik. Der er også stor risiko for at du skal sælge det hele på udsalg, ,og så har du død omsætning som ikke giver dig brutto kr i kassen. Og så er du jo lige vidt. Lav research inden for det marked du vil arbejde på - inden du søsætter noget som helst.

HUSK : Hvor der er en vilje - er der også en vej. Kæmp for din sag!! Så kommer man ofte langt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:57

Jeg vover lige en påstand: du kan ikke starte en webshop med herretøj op som B indkomst - i hvert fald ikke hvis du har tænkt dig at tjene penge på det.

Hvis du vil have kunder er du nødt til at have et ordentligt udvalg.

Hvis du har et ordentligt udvalg skal du have mange kunder - da det er sæsonvarer skal det meste ud af døren igen indenfor 4 måneder. Når der er udsalg sætter du penge til.

Hvis du skal have mange kunder skal du bruge en del penge på markedsføring - ellers ved ingen du eksisterer.

Hvis du skal bruge mange penge på markedsføring for at sælge dine varer.... og så starter smøren forfra igen....

Sorry - men jeg har bare hørt SÅ mange som startede noget for hyggens skyld... og når det er sæsonvarer så holder det bare ikke. Enten er det alt på et brædt - eller slet ikke. Det var det valg jeg også selv indså jeg måtte træffe, for fire år siden da jeg startede for sjov...

Har man den rigtige vinkel - og ikke mindst det sortiment kunderne går efter - så er der stadig et marked. Men hvis du vil tjene penge skal det nok ikke være som fritidsbeskæftigelse.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 13:49

Lars Mathiesen; Der er self områder som er mere over bollet end andre med shops. Fx. tøj branchen. der er hundredvis af den type shops. og det er mega svært hvis man ingen erfaring har inden for dette område. Da det er meget sesæon betonet for en varer (sommer / vinter / efter , for-år). En række fejl køb i en sæson kan betyde DØD for ens butik. Der er også stor risiko for at du skal sælge det hele på udsalg, ,og så har du død omsætning som ikke giver dig brutto kr i kassen. Og så er du jo lige vidt. Lav research inden for det marked du vil arbejde på - inden du søsætter noget som helst.

- Vil give dig ret. Det er jo den direkte vej til at give op, hvis man smækker det hele på udsalg.

Helle - houseofkids.dk:
Enten er det alt på et brædt - eller slet ikke.

Meget vigtig sætning du kom med Helle, tror mange kunne bruge den når de mener de vil starte noget op.

Winther.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)