Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil på tyske plader

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
THOMSEN

Fortæl gerne lige noget mere om den nye lov du snakker om du er kommet ind over, hvor du har fået lov at køre i en bil på danske plader uden at betale afgift?!

Det har jeg aldrig hørt om før.

Har du firma i tyskland, privat adresse eller lignende?

Mvh

Kim

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 01:01
Hej,

jeg er ikke inde i det.

Men en ven har også lige søgt om at få bil på danske plader uden betaling af afgift (eller nedsættelse).

Det handler om noget af det i har været inde på, om at man skal kunne dokumentere hvor mange kilometer der vil blive kørt i udlandet og i forbindelse med arbejde i udlandet.

Der vil blive foretaget en vurdering og derved en nedsættelse eller frafaldning af afgift på bilen, og man får lov til at have de danske plader (så slipper man også for at blive mistænkelig gjort af alle)

I min vens tilfælde er det en lille Porsche.

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 14:59
MF: Fik din ven godkendt sin ansøgning ?

Kim Sand: Hvordan er det gået med din sag, fik du nogensinde mere ud af THOMSEN ?

Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:18
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:36

Hmm, hvad med gulplade biler?

Nå men hvad alt er, så skal jeg da have mig en anden bil ;-)

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 15:42

Jeg forstår det sådan at bilen skal køre som firmabil og derved undgår man ikke beskatningen.

Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:58
Ja, beskatningen er bilens værdi med dansk afgift, så der ikke meget at spare som person..
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:07
Chr. Hoffmeyer: Ja det gjorde han. Har en fin Porsche nu. Han er iøvrigt almindelig ansat.

Bemærk iøvrigt hvad der nævnes sidst i annoncen omkring en noget lavere afgift hvis bilen er over 3 år gammel.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 21:03
Var ved Sand Jensen i FLensborg i går for at kigge lidt på bil og få en lille snak med Herr Sand :-)

Forelskede mig lidt i en stor BMV cabriolet som ville koste 1,4 mio på danske plader. Desværre var den kun 1 år gammel, så den er nok ikke så godt et køb :-(

Er nedenstående eksempel korrekt:

Jeg har et tysk firma og opholder mig mest i Tyskland (har også et dansk firma). Jeg påtænker at købe en tysk bil hvilket jeg skulle have lov til da jeg er mest i Tyskland. Men hvis jeg køber en bil til lad os for nemhedens skyld sige 1 mio kan jeg regne ud at jeg vel får ca. 200.000 lagt på min skattepligtige indkomst... Er dette korrekt? 

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 22:58
Sydbolig, ved godt at jeg fører tråden på afveje, men kan du godt have virksomheder både i DK og Tyskland samtidig med at du er registreret med adresse i Tyskland ?
Side 4 ud af 5 (47 indlæg)