|
OK Den havde jeg ikke hørt før Bent, jeg var næsten 100% sikker på at du kun blev beskattet af den tyske bil reelle værdi eller købs pris. Men som du siger, hvis jeg valgte at blive ansat i mit tyske firma, og udelukkende modtge løn derfra, så ville jeg slet ikke blive beskattet af bilens værdi, hverken i Tyskland eller Danmark? I såfald skal jeg da ud og have mig en Porsche!! For så er det jo endnu mere vanvittigt billigt at have en tysk indregistreret bil i sit Tyske firma, uden overhovedet at blive ramt på sin private pengepung! |
Dato: 26-09-2006 13:45:41 Forfatter: Kim SandOKhvis jeg valgte at blive ansat i mit tyske firma, og udelukkende modtge løn derfra, så ville jeg slet ikke blive beskattet af bilens værdi, hverken i Tyskland eller Danmark? IDu vil da blive beskattet i Tyskland fra dag 1 når du arbejder i Tyskland for en tysk arbejdsgiver eller et fast driftssted i Tyskland. Var det en dansk arbejdsgiver uden fast driftssted i Tyskland, ville du komme ind i tysk beskatning efter 183 dag.Har du indkomst både fra Danmark og Tyskland sker der heller ikke nogen direkte beskatning i DK da den fri bil behandles som den tyske indkomst. Men såvel den tyske indkomst som værdien af den fri bil indgår i beregningen af mellem og topskatterne og får betydning den vej rundt.For mig lyder det som om at du fortsat er undergivet ren dansk beskatning og det lyder umiddelbart ikke rigtigt.
Bliv gratis medlem