Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil på tyske plader

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
...ved ikke om du er kommet skævt ud af sengen Bent, men jeg synes lige du skal læse mit indlæg igen.

Ja Bent, selvfølgelig er det SKAT der laver de bindende svar, tror du jeg er født igår ?!

Hvis du har 20 års erfaring bag dig, så ved du ligeså vel som jeg, at selvom lovteksten siger en ting, så kan praksis sagtens være anderledes...

og nej Bent, jeg går ikke galt i byen. Hvis du læser hvad jeg skriver, så står skattelovgivningen SKREVET sort på hvidt, men som jeg lige netop pointerer, så er den langt fra bare sort og hvid... (hvilket du også selv skriver). Desuden ser jeg ingen grund til, at du betvivler mit kendskab til reglerne omkring udstationering, dem kender jeg alt for godt...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:51
I gamle dage var det Ligningsrådet der lavede det man kalder en bindende forhåndsbesked. I dag laves de bindende ligningssvar lokalt.  

At praksis kan være "anderledes" end loven skyldes alene at reglerne ikke er sorte og hvide men på det her punkt er reglerne klare. Opfylder man bare et af de to kriterier, herunder kilometerkriteriet og har man en udenlandsk arbejdsgiver ja så er man berettiget til at køre på udenlandske plader.    

Du skriver jo selv at udstationering udelukkende handler om LL § 33A (42 dages reglen) og hvis du mener det, ja så vil jeg tillade mig at betvivle dit kendskab til det der hedder udstationering.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:02

Bent jeg synes det her trækker i en forkert retning, så du får bare 2 korte kommentarer:

- Vedr. udenlandsk firmabil eller ej, så er der nok en grund til at de store revisionsfirmaer (herunder KPMG) ikke ubetinget anbefaler det, selvom det står ganske tydeligt i lovteksten.

- Jeg har på intet tidspunkt sagt at udstationering udelukkende handler om 42 dages reglen, det må bero på din misfortolkning. Som sagt så kan jeg ikke se, hvad forfatteren af tråden får ud af, at du vil betvivle mit kendskab til udstationering. Jeg er pt. selv under de regler og kender dem derfor ganske udemærket...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:33

Bent jeg synes det her trækker i en forkert retning Det er meget muligt men det man ikke må glemme er at Amino er et off. website og folk der læser de råd som gives m.v. vil ofte bruge dem til noget. Rådgivning om skat m.v. er ikke bare noget man gør/laver.

Vedr. udenlandsk firmabil eller ej, så er der nok en grund til at de store revisionsfirmaer (herunder KPMG) ikke ubetinget anbefaler det, selvom det står ganske tydeligt i lovteksten. Nu ved jeg ikke hvor du har dine oplysninger fra men prøv at læse her http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=3567 Vedr. det afgiftsmæssige er der næppe noget at tage fejl når SKAT allerede har lavet et genoptagelsescirkulære hvor folk der har betalt danske afgifter kan få genoptaget sagen.

Hvis KMPG eller andre ikke ubetinget anbefaler det så skyldes det alene at de kun kan sige til folk at der stadig efter gældende regler skal ske beskatning af værdi af fri bil efter hvad værdien på af bilen danske plader ville være. Derved falder nogle af fordelene væk. Beskatningsgrundlaget er bare ikke interessant hvis man får sin udenlandske indkomst lempet efter exemptionsreglerne.

Jeg er pt. selv under de regler og kender dem derfor ganske udemærket. Det at du er inde under reglerne om udstationering gør jo ikke i sig selv at du kender dem og kan kalde dig ekspert. Det kan din lokale KPMG revisor heller ikke. Der trækker den pågældende - forhåbentlig - på firmaets skatteafdeling, hvor ekspertisen sidder, på samme måde som alle andre revisorer i de store revisionsfirma'er gør. Det er der og fra det off. system jeg har min baggrund, og mit vigtigste område er at rådgive revisorer. Dvs. folk som de fleste i forvejen regner som eksperter.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:01
Til Ret og Råd

Jeg har mine oplysninger fra egen bitter erfaring

Jeg kørte Temmeligt galt i en tysk indregistreret bil for nogle år tilbage

Og betjenten klappede mig pænt på skuldren og fortalte mig at jeg var meget heldig at der var en tysk statsborger i bilen - Da jeg ellers ikke havde lov til at køre i den

Men det kan da godt ske at noget er ændret siden - eller at betjenten var et vrøvlehovede

- Det var også det jeg skrev - Ring og spørg politiet (Jeg ved ikke noget om hvordan told og skat ser på det) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:06
Det er både rigtigt og forkert flyttemanden.

Hvis du som privat kører rundt i en tysk bil, og som du ikke er berretiget til gennem fx dit firma eller lignende, dvs fx en tysk privat persons bil, ja så må du ikke køre rundt i den uden at bilens ejer er med i bilen.

Det er ikke det samme når vi snakker om at køre rundt i en Tysk firmabil og du har tilknytning til det tyske firma, det er mere det vi snakker om.

Mvh

Kim

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 11:47
Jeg har netop indregistreret en bil til brug i Tyskland.

Og faktisk har jeg søgt SKAT om afgiftsfritagelse iht. den nye lov.

Jeg har ederfor fået bilen indregistret i Danmark på danske plader, men

uden at skulle betale afgift.

Jeg opfylder "kun" kilometerkriteriet.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 11:57
Det lyder underligt, troede kun man kunne få den på tyske plader.

Bliver du beskattet af fri bil? hvilken værdi har de lagt til grund?

Hvem snakkede du med ved skat?

Tak til alle i andre som også har bragt lidt klarhed over sagen ;-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:59
Dato: 26-09-2006 15:57:00 Forfatter: Skat & Råd
Det vil muligvis være en fordel at du lader dig ansætte i det tyske men der er lige nogle høje tyske socialafgifter der skal tages hensyn til.

Under visse omstændigheder kan man slippe for at betale en stor del af af de høje tyske socialafgifter.

Hvis man her en månedsløn på over 3700 Euro, så kan man vælge at bytte den offentlige sygesikring ud med en privat forsikring. Man kan også vælge helt at lade være med at betale sygesikring i Tyskland.

Jeg bor i Danmark og arbejder 100% i Tyskland og har fravalgt at betale noget sygesikring i Tyskland. Jeg er som borger i Danmark omfattet af det gule sygesikringsbevis, så jeg har ikke noget behov for at forsikre mig i Tyskland.

Herved sparer jeg 12-14% af min løn som jeg normalt skulle betale og min arbejdsgiver betaler naturligvis heller ikke sin tilsvarende andel som han normalt skulle.

Søren

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:46
Hej Thomsen,

...jeg har også firma i Tyskland (Flensborg), men overvejer at flytte privat til DK, men at beholde firmaet i Tyskland - hvordan kan du få danske plader på bilen uden at betale afgift heraf? Er det valgfrit om man vil køre på tyske eller danske plader? Jeg troede kun at det var muligt med tyske plader?

Lad os høre lidt mere herom...

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)