Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil på tyske plader

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg nu har stiftet et GMBH i Tyskland og kommer til at opholde mig i Tyskland 4-5 dage om ugen (minimum) for at køre dette firma, ville jeg høre om det er muligt at købe en bil på tyske plader i GMBHét og selvfølgelig køre til danmark i den når jeg skal til dk :-)

 

Mine forhold:

 

* Ejer et tysk firma, hvor nogle af lokalerne er indrettet til jeg kan sove der, så vil sove der hver dag her i starten. MEN har ikke meldt flytning til Tyskland da jeg forventer at købe hus ved vandet i sønderjylland. Indtil videre er min adresse i DK i mit danske hus som er til salg (derefter vil det blive hos mine forældre indtil jeg har fundet et andet hus (formentlig i DK) ;-)

* Ejer også et par danske firmaer med kontor adresse hos mine forældre. Ingen af disse firmaer kræver dog at jeg fysisk er i DK.

 

* Hvordan vil det se ud når jeg en gang eventuelt køber et hus i DK og overnatter der hver nat, men arbejder i Tyskland hver dag?

 

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det tror jeg desværre ikke du kan, da du har adresse i Danmark.

Jeg har selv været hos Told og skat da jeg flytter til Tyskland og arbejder i Danmark, efter planen til næste år, og der kan det lade sig gøre, fordi jeg bor i Tyskland. Det vil også sige at jeg skal bruge min tyske adresse fysisk, jeg kan ikke bare have en adresse i tyskland og så bo i danmark hos nogle, og kører i min tyske bil officielt, men som Told og skatte manden sagde, det er der nok ikke nogle som finder ud af, men man ved aldrig ;-)

En tommelfinger regl siger at en bil koster 1/4-1/3 af prisen i danmark, så kan godt forstå du kunne tænke dig det ;-)

Men spørg for en sikkerheds skyld told og skat, de er flinke folk, ihvertfal ham jeg snakkede med ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis du har et firma i Tyskland, som du siger et GmbH. Ja så er der ingen problemer i at du køber en bil til det tyske firma, og du så kører rundt i den i danmark også, du SKAL dog have bilen i tyskland, den største del af året, for ikke at skulle betale dansk afgift, dvs hvis du er i tyskland med bilen mere end 183 dage om året, så er det fint nok. Hvordan de lige vil holde styr på hvormeget du er i de pågældende lande, kan jeg ikke sige og det kan de vist heller ikke selv, derfor er det mere eller mindre ligemeget, medmindre du bliver overvåget af SKAT ;-) læg dog mære til at du vil blive bekattet af bilens værdi, altså som fribil, hvilket minimum er 25% af 160.000 om året, dvs du bliver beskattet af ca. 3500 kr om måneden som minimum. Men en bil som i tyskland koster 160.000 er jo en bil som i danmark koster ca. 500.000 og så må det jo anses som værende billigt! Du vil blive beskattet af bilens tyske værdi.

Kig efter leasing i tyskland, www.pkw.de eller køb af bil på www.mobile.de.

Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at købe en bil i tyskland, som du så ikke bliver beskattet af hvis du udelukkende bruger den til erhvervskørsel.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå så var det godt du ikke lyttede ;-)

Kim det ikke sådan du ved tilfældigvis hvordan forsikringer på biler ligger dernede i forhold til Danmark ?

Har fået at vide det er nogenlunde det samme, og har også fået lidt links, men fatter hat a tysk og de skal bruge ens livshistorie for at regne en pris :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe MK

Jeg må indrømme at jeg også fatter "hat" af tysk ;-) Men jeg ved fra en ansat som kommer fra tyskland at det skulle være nogenlunde som de danske priser, dvs en bil fx -  golf 4 fra 2000 koster det samme i danmark som i Tyskland, dvs selvom indkøbsprisen på bilen er langt lavere i tyskland så er forsikringen noget nær det samme, underligt men sådan er det. 

Vi har endnu ikke købt eller leaset bil i tyskland endnu, men regner med at gøre det indenfor kort tid.

 

Fx har vi her i DK en Mercedes Vito som koster 3500 om måneden hvis man binder sig i 48 mnd og kører max 25000 km om året, i tyskland koster den samme bil, også 3500 kr hvis du vel og mærket kun lejer den for en måned, og det er inkl alt, altså forsikringer, og fri kilometer, selvfølgeligt ikke diesel. Men det viser da lidt at det er meget billigere dernede, og det vel at mærket selvom bilen i DK er på gule plader, dvs forskellen i prisen på de to biler er jo rent faktisk kun 56% hvis jeg husker rigtigt.

Men kigger man på www.pkw.de kan man jo rigtigt se hvor billigt det er at lease dernede, fx den nye porsche 911/997 som i dk koster over 3 mio, den kan leases i Tyskland for sølle 8k om måneden! Kunne man så undgå den personlige beskatning på en smart måde, så var det jo endnu bedre! Jeg har faktisk haft kig på den ny Audi RS4, den koster ca. 5000 om måneden! det er jo en vanvittigt lav pris, når bilen i DK koster minimum 1,5 mio.

Hvis i skal have nogle billige fælge eller andet fedt til bilen, så kan i jo smide mig en PM. ;-)

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det sygt der kan være så meget forskel. Har selv kigget på en Audi TT brugt den vil koste under 100.000 kr i Tyskland herhjemme koster den min 300.000 og opefter. Men vil ikke have råd til forsikringen hehe ;-)

Så en almindelig Golf diesel fra 2004 til under 100.000 bliver det til tror jeg, men lad os nu se ;) Men skal der alu på, hvis det ikke findes, så skal jeg gerne kontakte dig hvis du kan gøre det billigere end i tyskland ;-)

Tilmeldt 24. Sep 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg bor i Tyskland og efter min mening er forsikring billigere i tyskland.

 

Da jeg boede i Danmark havde jeg en Ford focus stc 1.8 tdci med 115 heste fra 2002 det betalte jeg til Tryg forsikring 7500 kr om året for.

 

I Tyskland har jeg en saab 95 aero med alt udstyr og 250 heste fra 2003 det betaler jeg også 7500 kr om året for, begge forsikringer er ens hvad angård dækning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det elite bilist priser ?  

Står nemlig selv i den situation at jeg først skal til at tage et kørekort, så vil tro at det næsten er umuligt at få forsikret en Audi TT feks i min situation. Vi så engang på en Golf GTI som min kæreste så skulle stå for forsikringen, og der ville de fleste ikke forsikre sådan en til personer under 30, og de enkelte steder vi havde hæld med det skulle de have omkring 30.000 kr om året. Det var så i danmark, hvis det er billigere i tyskland i den givende situation ville det jo se mere lyst ud.

Jeg er dog så heldig at der bor en tysker her i huset det næste halve år, så skal have spurgt ham på et tidspunkt, selvom han kører rundt i et gammelt folkevognsrugbrød ;) men mon ikke han ved hvordan de ligger sådan cirka priserne dernede.

Tilmeldt 24. Sep 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er som elite bilist, har haft køre kort siden jeg blev 18 og er 28 nu
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-09-2006 20:49:05 Forfatter: Kim Sand
Hej

Hvis du har et firma i Tyskland, som du siger et GmbH. Ja så er der ingen problemer i at du køber en bil til det tyske firma, og du så kører rundt i den i danmark også, du SKAL dog have bilen i tyskland, den største del af året, for ikke at skulle betale dansk afgift, dvs hvis du er i tyskland med bilen mere end 183 dage om året, så er det fint nok. Hvordan de lige vil holde styr på hvormeget du er i de pågældende lande, kan jeg ikke sige og det kan de vist heller ikke selv, derfor er det mere eller mindre ligemeget, medmindre du bliver overvåget af SKAT ;-) læg dog mære til at du vil blive bekattet af bilens værdi, altså som fribil, hvilket minimum er 25% af 160.000 om året, dvs du bliver beskattet af ca. 3500 kr om måneden som minimum. Men en bil som i tyskland koster 160.000 er jo en bil som i danmark koster ca. 500.000 og så må det jo anses som værende billigt! Du vil blive beskattet af bilens tyske værdi.

Kig efter leasing i tyskland, www.pkw.de eller køb af bil på www.mobile.de.

Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at købe en bil i tyskland, som du så ikke bliver beskattet af hvis du udelukkende bruger den til erhvervskørsel.

Mvh

Kim Sand Sørensen


 

Det Kim skriver er som sådan rigtigt men der er  mere i det. Dagskriteriet er det ene kriterie. Et andet kriterie er den kilometermæssige anvendelse hvor man holder den erhvervsmæssige kørsel i Tyskland op imod den erhvervsmæssige og private kørsel i DK. Kørsel fra Tyskland og hjem betragtes som erhvervsmæssig kørsel i Tyskland.

 

Det er tilstrækkeligt at et af de to kriterier opfyldes. Arbejder man 5 dage ugentligt i Tyskland og er man kun i DK i weekenderne er betingelsen for ikke at betale danske afgifter opfyldt.

 

Det Kim skriver med værdi af fri bil holder ikke. Værdi af fri bil beskattes på grundlag af bilens nypris/listepris som indregistreret dansk bil.Dvs. til en høj beskatning. Til gengæld vil man som arbejdende i Tyskland typisk være socialsikret i Tyskland og dermed være berettiget til forholdsmæssig lempelse i Danmark. Det betyder for den der kun har indkomst fra Tyskland at der ikke sker nogen dansk beskatning. I såfald er beskatningsgrundlaget for værdi af fri bil efter danske regler uinteressant.   

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)