Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afventer spændt kritik

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Er spændt på kritik af min web shop www.lbask.dk

Jeg er af den overbevisning, at fremtiden bliver at rigtig meget bliver købt og solgt over nettet, deriblandt dansk designer tøj til kvinder og børn. Det bliver måske endda rigtig svært med de små fysiske butikker.

www.lbask.dk har kørt siden midt juni og har pt. et par hundrede besøgende dagligt. Jeg har tidligere læst at 1 % giver et decideret salg, men der kan jeg desværre ikke være med ! Hvorfor ?

Siden er købt hos Scannet og fungerer godt m.h.t. vareudlægning, avanceret lagerstyring m.m. Det skal nævnes at jeg også har en fysisk butik og har haft denne i 3 ½ år og det er de samme varer i begge butikker.

Jeg er blevet klar over at flash ikke er optimalt da mange pc´ere ikke kan læse det og det iøvrigt også tager pladsen (på forsiden) fra de søgeord man gerne skal have stående.

Er det en god idé at have en fast forside, hvor man evt. har skiftende billeder ude i siden ? Jeg synes bare at jeg selv nogle gange "længes efter" variation i mine egne foretrukne shops.

Får man ikke indtrykket af en loyal og spændende butik ?

Er det klogt at sætte professionelle på sagen og hvor professionelle ikke mindst hvor dyre skal de være for at se en markant og vedvarende stigning ???

Jeg kunne stille 100 spørgsmål, men tror jeg vil vente og se hvad I svarer.

P.S. mit mål er et få stablet en fornuftig og rentabel forretning på benene, som folk kender, ved hvad står for og handler i.

På forhånd tak

Stine

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:42
Først tillykke med shoppen.

Jeg synes din side ser meget uprofessionel ud, det er nogle flotte modelbilleder, men de bliver ikke brugt rigtigt. Jeg har sådan kun set på din forside, men det er jo også den der skal fange brugeren. Den er meget tom. Jeg vil foreslå dig at sætte nogle professionelle på sagen, evt. en freelancer, jeg tror godt det kan gøres nogenlunde billigt.

Produkterne er jo gode nok, så hvis du ofrede f.eks. 10.000 på at få en professionel til at opsætte siden, så er jeg næsten hundred procent sikker på, at pengene vil være tjent ind i løbet af et halvt år + overskud, og salget vil stadig være stigende.

Mit råd til dig er altså, ta'' og ofre lidt penge på siden i stedet for at stå med en halv tom og - færdig side.

håber du kan bruge min kritik på en positiv måde.

mvh Tobias

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:44
Lige en ting til... få lavet et ordenligt logo, det ligner lidt et der er lavet i word... ;)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:22
Jeg synes baggrunden med "butik i svendborg" er malplaceret, da jeg er inde på en netbutik.
Brug hellere baggrunden til noget reklame eller info om siden.

Der mangler noget mere tekst på forsiden og tekster til de varer, som bliver vist på forsiden, så den ikke virker så tom!

Jeg kan faktisk godt lige logoet, jeg ville nok bare gøre det noget større.

Og så leder jeg efter en "profil" side, den kigger jeg altid efter på hjemmesider.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:40
Først vil jeg sige, at du har nogel store og rigtig flotte billeder. Det er noget enhver webshop burde have!

Respekt for det!
Mit første indtryk af din side er, at den virker meget tung at se på, lidt legoklodsagtig, den virker meget enkel (hvilket kan sagtens kan være postivt), og barnlig. Det virker som du har forstørret alting en smule, og det gør det for mig svært at overskue siden. Giver det mening?

Der er efter min smag også for mange billeder ift. mængden af tekst, godt nok er jeg visuel, men jeg vil godt have lidt at læse lige når jeg kommer ind på siden, uden at skulle behøve at trykke for at finde noget.

Fra midten af siden, og nedad (der hvor der står jakke til 799,-), har du sat en række tilbud op, hvilket forstyrrer mig rigtig meget, tilbud er godt, men de optager simpelthen for meget plads. I venstre side, står der et tilbud, og efter en laaaang spadserer mod højre, finder vi det tilhørende billede. Hvor sætter du ikke prisen over eller under billedet, og bruger den overskydende plads til noget andet?

Umiddelbart kan jeg godt lide dit flashbanner med de forskellige modeller, men hvorfor skifter den kun mellem to "billeder"? Jeg sidder og venter på at kunne se hele din kollektion, men bliver lidt skuffet (jeg ved at banneret bliver for tungt, men skriver min ummidelbare indskydelse). Så hellere udskifte det med noget andet."

Dit slogan øverst, "L''bask.dk " skinner igennem af at du selv har lavet det. Det er efter min mening en ommer.

Jeg har lige opdaget at området med vores lange spadserertur, skifter automatisk i tilbuddene. Her bør du efter min mening gøre det, fast (ikke skiftende), da jeg personligt bruger "tilbage" knappen meget i min browser, og venter at finde det sammen, men tilbuddene kan nu være væk, hvilket kan få mig til at blive irriteret og lukke siden ned.
Du skriver dette under fortrydelsesret, "Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet Reklamationsret." Du skriver at kunden skal sende returvaren før du sender pengene, men ifølge, http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek/2/3/1/konsekvenserne-af-at-fortryde-et-koeb/ 
Citat, "Du har ikke pligt til at tilbagelevere de varer, du eventuelt har modtaget, før sælger har tilbagebetalt pengene. Hvis sælger ikke tilbagebetaler pengene efter senest 30 dage, har du krav på renter af beløbet. Fristen regnes fra den dag, sælgeren modtog varen eller din besked om, at du fortryder." Citat slut.

Evt. leveringsomkostninger kunden har med at sende varen tilbage til dig, skal du først betale når du har modtaget varen, Citat, "Sælgeren skal også tilbagebetale eventuelle leveringsomkostninger.  Er det en vare, du har købt, skal sælger tilbagebetale pengene snarest muligt, efter at han har modtaget varen og haft lejlighed til at undersøge den." Citat slut.
Det bør du indskrive, evt. i kortere form, i dine betingelser.

For at svare på dine spm.:

"Er det en god idé at have en fast forside, hvor man evt. har skiftende billeder
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 19:12
Hej Stine

Jeg har også selv en webbutik, ikke med helt så meget designertøj endnu, men ja, jeg tror også der stadig er et stort uudnyttet marked her. Men man skal dog være meget bevidst om, at på børnetøjsområdet, der er der rigtig mange webbutikker lige nu, så det er vigtigt at skille sig ud.

Forsiden er den der betyder, om kunden har lyst til at kigge videre. Jeg kan meget godt lide det øverste del af din forside, men den nederste del hvor der vises produkter under hinanden, den vil jeg anbefale at lave om. Vi har selv tidligere haft en scannet webshop, og kender til de problemer der kan være med at lave en god forside. Hvis jeg leder efter babytøj, så fortæller forsiden mig ikke tydeligt, at det har du også. Der vil være stor fare for, at jeg går videre til en af de mange andre webshops.

Som en af de øvrige nævner, så mangler jeg nogle oplysninger om personen bag webbutikken, det er også vigtigt for mig. Lige som ekspedienten har betydning, så har ejeren af webbutikken det også for mig. Noget af det står under den fysiske butik, en tekst jeg vil forslå dig at flytte ind under info, der passer den bedre.

Med hensyn til 1% salg af besøgende, så har jeg også hørt det. Men det afhænger jo meget af, hvordan statistikprogrammet tæller besøgende. Jeg har en fornemmelse af, at Scannet tæller flere end de reelt besøgende. Vi har skiftet webshopudbyder, og dermed også statistikprogram, og har set et fald af antal besøgende (ca. halvdelen), samtidig med at vi har haft en stor stigning i antal ordrer.

Med mindre du kun henvender dig til dem, der i forvejen kender alle de mærker du har i din butik, så kunne det måske være en ide at ændre på varekataloget, eller måske tilføje overskrifter som børnetøj og dametøj. Nye kunder skal helt igennem så få klik så muligt for at have fundet ind til varen.

Det var lige et par hurtige kommentarer, har du brug for flere så sig til.

Og så lige en lille sidebemærkning, godt at vide hvor man kan sende sine kunder hen, når man får udsolgt af sine varer. Jeg tror vi har bestilt for lidt af tøjet fra Halling, det sælger godt, og har fået flere forspørgsler på tøjet i de store størrelser.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 11. Sep 06
Skrevet kl. 19:32
Tak for Jeres svar.

Der er vist ingen tvivl om at mit logo er snuppet fra word. Det er måske en fejl, at jeg fra start ikke har truffet beslutning om et professionelt samarbejde, men troede måske.... ja..... det er sgu ikke noget der er nemt.

Grunden til " butik i svendborg" som baggrund er, at det skulle vise troværdighed. Jeg håbede også lidt at det ikke behøvede at være det helt store forkromede udseende, men dyder som service, hurtig forsendelse, hurtig besvarelse af mails, pæn indpakning (altid silkepapir som min.) o.s.v. Men det burde selvfølgelig være en selvfølge, det tror jeg dog ikke det er.

Jeg vil virkelig gerne drive det her til noget og er helt med på at jeg skal have noget hjælp ude fra. Nu skal jeg så finde een der vil lave en virkelig spændende og købssikker (man skal have fuld varekurv når man forlader butikken) forside, så mine potentielle kunder ikke går tomhændet herfra. Selvfølgelig GRATIS. Nå...

Jeg tror ikke jeg vil bygge videre på den store flash bjælke, da der åbenbart er mange der ikke kan køre det. Jeg når nok bredest ud ved at lade være og så evt. lave et enkelt billede i flash.

Dimitri : jeg tjekker lige reglerne igen, det er også en af de ting jeg går højt op i.

Er der nogen der har fået hjælp til lign. forside og varmt kan anbefale vedkommende ?

Stine

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:34
Jeg har tidligere fået hjælp af Kristian fra Cygnet.dk (også på amino) og ham vil jeg helt klart anbefale...
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:40

"Er der nogen der har fået hjælp til lign. forside og varmt kan anbefale vedkommende?"

- Jeg tror at du får mest respons ved at oprette en ny tråd, specifikt til dette formål

Tilmeldt 11. Sep 06
Skrevet kl. 19:47
Hej Lene !

Sjovt, lige da jeg læste for tidlig fødte, tænkte jeg på at anbefale Halling, som jeg også sælger godt, primært som barselsgaver.

Hvilken anden udbyder har du så nu og hvordan er den bedre ?

Jeg har tænkt på at dele mine varer op i dreng, pige, mor og derefter i undertøj, bukser, bluser o.s.v. Lige som du også har gjort det. Hvem har lavet din forside. Den er meget enkel og ligetil.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)