Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting løsning

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus_Schrøder:

MEN, den bedste løsning vil være en dedikeret maskine med SLA  på mellem 98% til 99%. Er de sidste procent så vigtig og hvorfor??

En SLA mellem 99,5% og 99,9% anser jeg for værende en seriøs SLA.

99% er  knap 4 døgns nedetid om året - Det er i min verden alt for lang tid at tillade sin udbyder at være nede!

I min verden (og de fleste af mine kunders) er det der tæller mest, at der er mulighed for ALTID at få fat på driftsvagten, og at informationsniveauet er højt i tilfælde af problemer.

Det skaber en tryg relation mellem leverandør og kunde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:00

Enig, håndtering af nedbrudet er det ALLER, ALLER, vigtigste, sådan vil det altid være. For It går ned, uanset hvad du gør. Der vil altid komme nedbrud....

Systemet er kun så godt som det svageste led, og derfor er oppetidsgarantien fin nok at tale om. Men er oppetid så vigtig for kunden, og ALT skal være oppe hele tiden, så må systemet laves så det kan håndtere en oppetid der er tæt på 100%. Det kan lade sig gøre..... Men prisen bliver også derefter! -Derfor syntes jeg den oppetid er enorm vigtig at tale om, hvor det viser sig, når du går kunderne på klingen, at den bliver mindre og mindre den garanti!!

Vi kan vælge at anskue oppetiden omvendt, så vi tale om tiden der er risiko for nedbrud, og så bliver regnestykket interessant og brugbart. En nedetid på 1% (svarende til en oppetid på 99%), er ok og har en fornuftig pris. Men nedetiden kan blive dobbelt så god ved at blive halveret til ½% (svarende til en oppetid på 99,5%), eller næste 3 gange så god ved en nedetid på under 0,1% (svarende til en oppetid på 99,9%). Prisen på SLA'en begynder også at stige markant, når nedetiden bliver dobbelt så god, osv osv.

Og så er det igen frem med lommeregneren, vil den mestede omsætning i tiden du er nede kunne godskrive den mer-omkostning en halvering af SLA nedentiden medfører.... Måske, måske ikke...

Et stor spille site, amanzon eller lign, hvor vi tale stor omsætningen pr. time, er businessCasen rigtig god for en høj oppetid. De fleste andre kan klarer sig med mindre >98% og < 99,9% 

Skal lige tilføjes at det ofte er på interne forretningssystemer at oppetiden er ok på 98%. De fleste udadvente systemer har en oppetid på 99% eller 99,5% og er helt enig med dig Anders C.

Claus

www.babygadget.dk

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:00

Allan Hansen:

Hvad kan anbefales?

Du skal være mere end velkommen til at tage kontakt til os, mmc@specialhosting.dk eller tlf. 41 28 28 08, så skal jeg gerne indlede en dialog med jer om optimal dækning af jeres behov. Mange af problemstillingerne er allerede belyst her i tråden, men jeg er helt sikker på vi finder flere når vi har gået jeres behov.

Dbh

Mikkel M.Christensen

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:34

Jeg hører gerne fra flere forskellige. Vi er i øjeblikket ved at se på, om der kan laves noget med et DNS setup, der vælger server efter, hvilken der er oppe, hvor serverne er en række shared hoteller placeret i tyskland pga. trafikprisen.

Måske det er en tangent vi er på vej ud af? det skal vise sig :-) - jeg vil kontakte de forskellige der melder sig på banen og træffe beslutning sidst i næste uge.

Er efterhånden bare kommet frem til, at det skal være noget, hvor at kæden skal hoppe af mere end ét sted, for at filerne ikke er tilgængelige.

Venlig Hilsen

Allan

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:46

Jeg vil meget gerne høre mere om den konkrete praktiske applikation ... DNS er ikke altid det bedste da det tager noget tid at opdaterer, men der er nogle andre muligheder afhængig af hvad du skal have i den "anden ende".

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)