Altså: Skolesystemet er bygget af ansatte og er udviklet til at fremstille ansatte.
Har ikke tænkt sådan på det før.
Men, derfor kan folk der vil være iværksættere vel sagtens få noget god læring alligevel på f.eks HHX, right?
Selvfølgelig kan man det. Men man skal bare passe på at ikke tror at det er den eneste vej frem i livet. Jeg syntes det er mere tiltrækkende at tjene penge når man er ung også kunne gå tidligt af arbejdsmarkedet istedet for at bruge 3-10år på ens liv på at uddanne sig.
Min oplevelse er, at skolesystemet ikke har brug for os.
Over de seneste 12 år har jeg tilbudt at komme ud i folkeskolen ca. 6 gange og på CBS ca. 5 gange og fortælle om iværksætterlivet.
Det er ikke lykkedes een eneste gang - og jeg har altså lidt for meget gang i hjulene til at stå med hatten i hånden for at få lov til at fortælle i skolesystemet, at der ER et andet liv end at bytte tid for penge.
Ærgerligt for dem, der sidder i klassen og ikke kan følge undervisningen fordi det ikke siger dem noget. De føler sig "forkerte" - og det er de også i forhold til det selskab de er tvunget ind i af "samfundet" ("samfundet" er igen de timelønnede).
Hvis alle disse "utilpassede" fik at vide, at der var et andet liv end den tube "samfundet" prøver at presse dem ned igennem, så tror jeg, at vi kunne få en helt anden iværksætterkultur her i Danmark.
Sagen er, at "de timelønnede" ikke forstår iværksætterverdenen for de har aldrig lært at overskue deres egen situation ud fra et større perspektiv.
Hvis du skal dømmes, skal du dømmes af dine egne - ikke nogle timelønnede, der ikke har det fjerneste begreb om, hvilke mål vi har
Venlig hilsen,
Christian