Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lave en pengeløs virksomhed?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også utrolig svært ved at se det respektløse i, at vill gøre noget godt for andre uden kortsigtet personlig økonomisk gevinst i sigte. Tværtimod. Respekt handler da ikke om, at man skal gøre på samme måde som DU synes er rigtig, men derimod at man lader DIg gøre som DU vill, ligesom du lader andre gøre som de vil. Det er respekt. Respektløst er det, at kalde velgørendhed for respektløst :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:31

Mikkel deMib Svendsen:
Respektløst er det, at kalde velgørendhed for respektløst :)

Øh. Jeg foreslog faktisk at skelne mellem egentlig velgørenhed og det at drive forretning.
Så nej. jeg har ikke sagt at det er respektløst at hjælpe andre - og heller ikke at deltage i velgørenhed.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:19

Kære alle

Igen mange tak for jeres tid og tanker. Det er rent guld i forhold til at komme videre. Jeg kan sagtens se pointen med, at man kun bliver taget seriøst, hvis man tager penge for sine ydelser, men sådan tror jeg ikke altid, det kommer til at være. En vigtig modydelse kan fx være, at man får udvidet sit netværk, men det kan man selvfølgelig også, selvom man tager penge for det. Jeg er meget optaget af netværksudvidelsen (især efter at have læst Homo Conexus af Morten Bay).

Jeg tænker også på Don Ø, som tager hele 40.000 for et foredrag, men med det krav, at alle pengene skal gå til velgørenhed, så kombinationen kan jo også laves.

Det ender nok med, at jeg har en virksomhedsdel, hvor jeg tjener penge til at gøre det, som vil kunne hjælpe rigtig mange (og det rækker langt ud over mødrehjælpen). Det vil sikkert give mig det bedste fra begge verdener. Om det så kræver en bestemt virksomhedsform, må jeg finde ud af.

Igen tak for jeres indblik, indspark og tid.

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)