Hej Amino''er På dette forum har vi alle en del til fælles. Vi er kreative, ambitiøse, initiativrige og bærer rundt på ideer vi mener andre ikke kan leve uden. MEN vi er også fattige og når man starter virksomhed er ressourcerne små og udgifterne store. Jeg starter derfor denne tråd i håb om at samle en oversigt over prisbillige, alternative eller kreative markedsføringsformer. Dvs. tiltag der kan sætte fokus på ens virksomhed - uden at det koster noget særligt. Ideelt set bør ens forslag indeholde følgende: 1) Hvad er det? 2) Hvilke ressourcer kræver det. Økonomi & tid. 3) Fordele/ Ulemper 4) Gode råd 5) Evt. succeshistorie (intet inspirerer mere end en god succeshistorie) Personligt har jeg følgende forslag: 2) Koster 450,- at udsende gennem pressport hvis man skriver den selv 3) Fordele: Mulighed for at komme ud med sit budskab gennem massemedierne. 4) Sørg for at skrive noget relevant, og udvælg nøje medierne den skal udsendes til. 5) desværre - jeg arbejder stadig på min Jeg håber en diskussion af denne tråd på Amino kan føre til en liste over gode råd vi kan samle til alle nuværende og kommende iværksættere som alle kan bruge som inspiration. Så kom igang Amino''er. Jeg ved I har en masse i jer. Del ud af erfaringerne. |
TOTAL go ide... alså at starte sårdan en tråd
Min erfaringer viser at det at personificer produktet sæger bedre, men så skal du have det ud til din ny potentialt kunder og det er ikke nemt.
Det jeg har erfaringer med:
Find en reklame gave der er total anderledes og koster ca. kr. 50 til kr.100,-
Gaven kan fx være start kit til dit regnskab, eller førstehjælp til dit hjemmeside..
Generere en liste med de kunder der vil være noget for dig. Ring og sige, jeg har en gave til dig ... jeg kommer lige og aflevere den, hvornår er du på kontoret... noget vil sige nej tak.. eller hvad er det.. men der kommer dine evner frem til at gør det muligt at du kan komme ind og aflevere den her gave.
Så køre du ud og aflevere den her gave.. snak ikke noget som helst om hvad du kan eller noget i den stil .. spørge til ham, lad ham vis dig hans virksomhed, som han er stoldt af .. (de er de jo).. hvis han spørger hvad du laver sige det kort og ingen lang folklaring.
Når du køre så siger du, tak for idag, jeg kigger forbi næste gang jeg er i områden.. .. ikke mere...
Næste gang du kigger forbi .. 1 uge senere fx. så sælger du 90% sikkret.. !
Det tage længere ting på den her måde.. men tænkt.. du sortere dem fra som ikke vil se dig allerede i telefonen. Hvis du bare går ind og sælger ved første møde, er dit konvertering til ordre ikke ret stor, da manden ikke kender dig. Giv ham det opmærksomhed han ikke få fra de andre sælger, så få du ordre, samt en kunde der ringer igen.
Der er noget jeg og mine kolega køre efter det her. Det er noget vi har kørt efter i langt tid, og det er noget der virker.
---------------------------------
Anden metode vi bruger ofte er når vi skal have en møde med kunden alligerved og vi skal ud til ham, lad os sige det er en tømmer. vi tage en kasse cola med hvorpå vi har klisted vores log og en fed slogan... fx vi gør arbejdet du nyde colaen.. de få alle hans ansatte - og ham du skal holde møde med.. få en fed snak og ordre er i hus.
Du skal tænke på - at når du gør det viser du omtanke med hans virksomhed. du viser at du vil have de skal have det godt og du er da faktisk for at hjælpe dem og ikke bare tjene penge på dem. Det er noget der giver total meget loyalitet. Det er noget der giver ny kunder.. !
MEN
jeg har også brugt for hjælp, jeg kan finde ud af at servicere mine kunder men jeg her meget svært med at se hvordan jeg kan skaffe ny kunder.
Det jeg henvender mig til et små virksomheder, hvad i nogle ide'er til hvordan jeg skaber activitet omkrig mig selv så de selv kommer..
Hvad med det større virksomeder, skal jeg tilbyde mit arbejde gratis for at komme ind ? Hvad gør i ?