|
Hva er din downline verdt?
|
Forstår ikke helt hva siste innlegg betyr. Jeg spør åpent og ærlig om det er noen som vil gjøre en handel? Videre kan den rette mann/kvinne få gode avtaler med oss for å drive konseptet i Danmark/Sverige. Ring meg dersom James ikke forstår dette eller lurer på noe. mvh 0047 47808021 |
Jeg skal da prøve at forklare hvad jeg mener og det er selvfølgelig bare min holdning... Primært er det selve dit tilbud der virker helt forkert; - At du/I vil købe folks downline... Dvs. du/I vil betale for, at folk flytter deres downline over i firmaet og ind i din forretning. - Der er flere ting omkring dette, som i mine øjne er helt galt. Først og fremmest mener jeg, at du mere eller mindre opfordrer til en form for "selskabstømning" - om muligt legalt, men i mine øjne uetisk i hvert fald... Du vælger efterfølgende at tilsøle andre MLM firmaer og indirekte hentyde til, at "vi" er nogle fjolser; da vi naturligvis ikke er med i dit firma/din forretning. - Jeg synes du proklamerer din egen interesse på bekostning af nogle selektivt udvalgte negative faktorer, der i og for sig også er gældende for det selv samme firma du er engageret i. - Hvordan kan du formidle en MLM forretning ved at fortælle om hvor skidt en forretningsform det er? Når du forsøger at overbevise folk om, at det er MLM firmaerne der er årsagen til folks fiasko; så er du godt i gang med at vildlede folk... Du vildleder dem til, at forankre sig i en illusion om, at det er den onde onde verden der har spændt ben for dem. Du giver dem en grund til at træde i offerrollen og dette snører du sammen til et salgsargument. Men anyway. Nu hvor du skriver, at der er mange MLM firmaer der ikke kører så godt pga. dårlig omtale og andet; - jamen så må du da kunne komme med et bud på, præcis hvor denne mulighed udmærker sig hvor andre rammer fejl!? Jeg går da ud fra, at firmaets politik involverer mere end bare at undgå negativ kritik!? (held og lykke med det i øvrigt). - Kunne det mons tro tænkes, at strategien er lagt på at rekrutere "store" netværkere over til at udføre pionérarbejdet? - Med en dertil hørende blomstrende forretning!? Jeg må formode, at I har mere at byde på end det - men tvivlen rammer mig. Kort sagt, så betvivler jeg dine/firmaets metoder. Uanset om det er ulovligt eller ej, så mener jeg selv, at det er et svaghedstegn når et firma langer ud efter konkurrenten på den måde (MLM eller ej). - Der er en verden til forskel fra; om man bestræber sig på at holde sig foran konkurrenterne - eller om man forsøger at spænde ben for dem. Igen er der bare tale om min holdning udfra hvordan jeg har tolket dine indlæg. Så det er da muligt jeg har misforstået nogle ting... Hvad jeg dog vil sige og som ligger helt fast er; at jeg ikke tror at du skal ikke forvente at få de ønskede henvendelser med den strategi du har valgt. Jeg håber at du vil genoverveje din approach næste gang - men det er jo din egen sag. Mvh. James |
Jeg tror du misforstår. Det er ikke snakk om selskaptømming. Det vi snakker om er at dersom du har en downline, skal du kontakte denne og fortelle om NTC og de muligheter som ligger der. Dette er jo bare en hyggelig "gest" til din downline. Du forteller kun om mulighetene - enhver må avgjøre selv om de vil delta. For denne jobben betaler vi kr. 10000 pr 100 medlemmer som måtte velge å delta hos oss pga den mailen du sendte dem. Dette er en så renhårig metode som du kan tenke deg. Du presser ingen, du gir bare din downline nye muligheter. Var dette en bedre forklaring, eller stinker det fremdeles? |
Hej Asjon Jeg besvarer dit afsluttende spørgsmål først; Ja det er dog en lidt bedre forklaring og jeg kan da forhandles til, at degradere "stanken" til en ubekvem dunst. - Så må vi se om du kan argumentere dunsten om til en sniger og så er vi næsten halvvejs. Først og fremmest. Jeg vil pointere at jeg skrev "selskabstømning" med gåseøjne/citationstegn... dette er jo fordi jeg ikke direkte mener, at det er selskabstømning i begrebets egentligste forstand - men det var umiddelbart den nemmeste måde at give dig associationer til det jeg mener. Men du forklarer jo, at det ikke er et MLM firma der er tale om og dermed har Du/I jo ikke i sinde direkte at hverve medlemmer over i jeres organisation (fra den ene til den anden). - Det der i stedet er tale om er, at firmaet gør som mange andre firmaer og forsøger at integrere en produktgruppe i en allerede oprettet masse af forhandlere og kunder. Men denne proces plejer bare ikke, at gå de involverede MLM firmaer forbi. - Så i stedet for, at være afhængig af firmaet eller firmaernes accept og godkendelse - jamen så opretter man da bare en bypass og følger samme princip eller hvordan? Min ydmyge mening omkring denne strategi er, at den ikke kommer til at give den ønskede effekt! - Hvorfor i alverden skulle netværkere med forståelse for royalty princippet lade sig nøje med en sølle kommision for et stykke arbejde der som udgangspunkt er det samme! - Jeg kan godt følge jer i, at det er en potentiel målgruppe - men strategien der er lagt for dagen er jo helt ved siden af. Hvis det ikke er produktet som er problemet; så kan jeg garantere at det er måden det bliver lagt på bordet. - Du snakker om, at der ikke er noget pres og at du kun fortæller om muligheden og at folk selv kan bestemme om de vil være med... - Det er altså ikke en døjt anderledes når man arbejder med MLM... Så hvordan kan du kritisere MLM metoderne og samtidig opfordre folk til at arbejde med dette koncept, med de selv samme MLM metoder du kritiserer!?!? Ved du overhovedet hvad MLM er og er du nu HELT sikker på, at dette firma ikke også er MLM? - Husk på at Network Marketing, Teamwork Marketing, Relationship Marketing etc. etc. som regel bare er ganske almindelig MLM med et fancy navn. I øvrigt virker det utvetydigt klart, at NTC ikke har i sinde at samarbejde med nogen andre MLM firmaer... Ellers ville de ikke acceptere, at andre MLM firmaer blev tilsværtet for at skabe et fiktivt salgsargument. Men for at vende tilbage til det, som har en dunst. Jeg behøver ikke engang at se dit link før jeg vurderer, at du ikke har noget seriøst tilbud. Måske har du et seriøst tilbud og måske ikke... pointen er, at jeg som udgangspunkt ikke tager dig seriøst og dette er en ærlig observation. - Problemet i dette er, at hvis andre ligesom mig tænker det samme - så er der ikke mange der som udgangspunkt tager dig seriøst, hvilket vil reflektere sig på resultaterne af dine anstrengelser - eller mangel på samme (resultater). Lad os nu bare antage, at du kommer med en god og potentiel ide uden fis og humbug. Du står nu med en "problemstilling" - du skal have formidlet dette fantastiske produkt og gerne i samtlige markeder - af årsager der er mig |
Hei James, På en måte forstår jeg dine invendinger, men det ser jeg på bakgrunn av all svindel som har foregått innen MLM. Det er faktisk mulig at ikke alt er svindel. Når det gjelder lovlighet så skriver vår advokat i Deloitte (som er verdens største advokatfirma innen økonomi): En aksjeklubb er ikke en juridisk selskapsform, men en samarbeidsform mellom personer som inngår en felles avtale. Selv om det mest vanlige er at dette er en mindre gruppe mennesker kan nok også en trading-klubb på nettet anses som en aksjeklubb. Det relevante er at medlemmene godtar klubbens regler og aksepterer disse ved å bli medlem. Vår henvendelse er ærlig ment, men kanskje skrevet forkert. Hva jeg mener er at gjennom en aksjespareklubb gis alle "små" en mulighet til å opptre som en stor investor og dermed få tilgang til tradingmuligheter som kun er forbeholdt de "store". Klubben er som sagt registrert i Brønnøysundregistrebne, har regnskapsbyrå og norsk bankforbindelse. Dersom du mener dette lukter, ja da må du bare holde deg unna - det må bli mitt råd. Vi tilbyr til og med den rette person sin egen tradingklubb, men det er etter avtale med en enkelt person. En av grunnene til at vi går ut på denne måten er at vi gjennom 3 års trading nå har fått mulighet til enda bedre og sikrere tradingmuligheter - men her er inngangsbiletten meget høy og derfor trenger vi flere medlemmer. Fremdeles kan du investere det beløp du måtte ønske, men sammen representerer vi en vesentlig tyngde. Du bør forøvrig lese Oslo Børs anbefaling om aksjespareklubber - også aksjenorge.no har skrevet om dette "fenomenet" - aksjespareklubb. Ha en fortsatt god dag. |
Jeg ved godt, at jeg går dig lidt på klingen og det er også meget fint, at du vælger at tage dialogen op. - Jeg vil gerne kaste lys over nogle kritikpunkter. Jeg vil gerne pointere, at jeg bestemt ikke mener at alt er fub og fidus. Det var jo tværtimod min pointe overfor dig, at du ikke burde nedgøre andre MLM firmaer og insinuere, at disse er rene svindelforetagener. Som jeg ser det, så kan du meget vel stå med en udemærket investeringsmulighed... uanset hvad min personlige holdning er, så ved jeg jo ikke nok til at kunne slå noget fast. - Jeg har dog fortalt dig hvad "jeg ser" og hvordan jeg som udgangpunkt tolker NTC, som det er fremlagt af dig. Men selvfølgelig ligger der mere i min kritik, end at det bare er en mulighed der bliver formidlet forkert. Jeg vil fortælle dig, om et par af de reelle svindelnumre jeg har set igennem tiden og jeg er sikker på, at du vil kunne fange min pointe. Når man har sådan en forretningsmulighed, så må man jo i det mindste lave en standard analysere og -vurdering. Det lyder sikkert såre simpelt når jeg siger, at det som udgangspunkt skal "give mening" - finder man en brist eller en kritisk mangel, så bør man være varsom og undersøge det nærmere inden man handler. Ved flere af de svindelnumre jeg har fulgt på sidelinien har der netop været en brist eller rettere sagt en mangel. - Der har været primært 1 område, hvor de næsten alle havde samme mangel og brugte samme argument. - Der har simpelthen været tale om dele af betalingsplanen, som der ikke har været redegjort for - dvs. der har været et hul. Dette hul bliver udfyldt med et argument som lyder; Der skabes en primær/sekundær indtjening via aktieinvestering. Dette vil sige, at du sidder med en mulighed hvor DU på ingen måde er i stand til at vurdere, om det er bærende eller om der i det hele taget bliver foretaget sådanne investeringer. - Så kort sagt, så indebærer produktet (aktieinvestering) en uheldig gråzone, som almindelige mennesker inkl. mig selv ikke på nogen måde kan analysere eller vurdere på forsvarlig vis. - Tager du et almindeligt MLM firma så finder du ikke den gråzone, da man med bare nogenlunde matematiske færdigheder og en smule ihærdighed godt kan gennemskue konstruktionen (man kan se hvor pengene kommer fra og af). Med dette sagt, kan du så se den gråzone jeg stirrer på når jeg læser om NTC? Nu vil jeg ikke være irrationel og påstå, at NTC har gang i et svindelnummer. Men du skal vide, at andre svindelfirmaer bruger aktieinvestering som dække over deres lyssky forretning og dette kan meget vel blive en udfordring for dig i dit arbejde med NTC. Personligt kan jeg sagtens vende den om og se ideen med NTC. Jeg skønner at man sidder og kigger på nogle forskellige modeller/systemer til aktieinvestering. - Alt efter system og index er der en "smertegrænse"; dvs. det ene system kan man sætte effektivt i gang for f.eks. 25.000 kroner og et andet system kræver måske 100.000 kroner at sætte igang og såfremdeles. - Det man gør er, at samle en stor masse af kunder/investorer... Mulighederne indenfor aktieinvestering bliver jo bedre når man har flere penge og i stedet for at søge efter enkelte store investorer, så kan man også finde et stort antal mindre investorer og opnå samme muligheder. Det er jo ikke fordi jeg ikke kan se "ideen". Jeg vil bare mene, at du er nød til at sætte dig mere ind i selve produktet/investeringen - eller blive bedre til at redegøre for det. - Dette er naturligvis for, at hele din produktdel ikke optræder som en gråzone, ligesom det er tilfældet i de nævnte svindelfirmaer. Det skal simpelthen slås fast, at der i produktet ligger noget seriøsitet bag... ALLE kan jo påstå at være et investeringsfirma - JEG ville på under 1 uge kunne oprette min egen side og påstå, at jeg driver et investeringsfirma. - Så kunne jeg efterfølgende lade en masse mennesker "investere" penge i firmaet, med en tiltro til at disse vil blive videre |
Hei igjen James, Så lenge som vi kan debattere på dette hyggelige nivået så er jeg med. Beklager dersom jeg sier alle MLM selskaper, men her i Norge kan jeg nevne minimum 10 stk som viste seg å være ren svindel. Disse har dermed gitt MLM bransjen meget dårlig PR her i Norge. NTC er kun et verktøy som du kan bruke for å delta i internasjonal trading. Når man kommer på et visst nivå vil man møte mange såkalte lukkede investeringer (jeg er klar over at dette kan virke meget suspekt), men det er faktisk sannheten. Disse har en meget høy avkastning og faktisk minimal risiko. Det siste tradingprogrammet klubben hadde tilgang til og gikk inn i vil gi en avkastning på 10% pr uke i 12 uker og risikoen tilnærmet lik 0. RISIKO: Klubben har utpekt et firma som når som helst på døgnet, 7 dager i uken kan kontrollere at investert beløp aldri forlater en bankkonto som NTC og kun NTC har styring med. Aldri. Firmaet verifiserer dette overfor hver enkel investor. Kan sikkerheten bli bedre? Men det er hverken jeg eller andre i klubben som skal vurdere eller anbefale et tradingprogram. Et tradingprogram blir tilbudt medlemmene, risiko blir opplyst, forventet avkastning (man kan aldri love avkastning da man selvfølgelig kan gå på tap) og da er det opp til medlemmet selv å vurdere om han/hun skal satse noen kroner på dette programmet. Altså, NTC har verktøyet - det er opp til deg som medlem om du vil bruke det. NTC har bestått i over 3 år. Hvorfor har ikke svindelen (dersom det er en) blitt gjennomført? NTC har ikke noe å skjule, vi er registrert i Brønnøysund registrene, og dersom det er interessant for deg kan du gjerne få navn og telefonnummer til vårt regnskapsbyrå. NTC er helt klart i gråsonen hva gjelder investeringer (i Norge er ikke gråsonen forbundet med noe kriminelt, kun at det ikke er styrt av de vanlige kanalene feks en bank og dermed er avkastningene betydelig større) - men poenget er at det er du som medlem som gjør et valg - ta risikoen eller la være. Investeringer vil alltid være en form for gambling - det betyr at du må kunne tåle å tape. Men jeg er enig - man skal være på vakt. Der det er penger er det bandidos. |