Hej alle
Jeg kan godt se det er en gammel tråd den her, men faldt lige over den, så må vi se om i er her endnu.
Jeg blev noget overrasket over at læse tråden da jeres indlæg falder ret langt fra min opfattelse af Trustpilot. I skriver de "yder en service" og som jeg forstår det mener i det er rimeligt at de får penge for denne "service".
Der står jeg fuldstændig af. Trustpilot har oprettet en hjemmeside hvor en utilfreds forbruger fuldstændig omkostningsfrit kan hænge en forretning ud, helt uagtet de fatale konsekvenser en sådan, måske fuldstændig ufortjent "udhængning" kan medføre for en lille forretningsdrivende.
På den måde bondefanger Trustpilot firmaer som på grund af én enkelt dårlig anmeldelse bliver tvunget til selv aktivt at deltage i trustpilots arrangement, ved at få deres tilfredse kunder til også at skrive anmeldelser med det ene formål at undertrykke en enkelt utilfreds kundes chikane.
Det kalder jeg ikke service.
Og når vi nu er ved service, så har jeg henvendt mig til Trustpilot med en konkret klage og det eneste svar jeg fik var et forsøg på at få mig lokket til at betale kr. 299 om måneden for et abonnement. Min klage og mine spørgsmål blev fuldstændig ignoreret og var overhovedet ikke nævnt i svaret fra Trustpilot. Så der er vist ingen tvivl om at Trustpilot mere er til for ejernes bankkontos skyld end for forbrugerne, og de er ihvertfald ikke til for webshop ejernes skyld.
Jeg har på min blog skrevet et lille indlæg om hvordan min webshop røg på Trustpilot hvis nogen skulle have lyst til at læse http://www.hansen-odense.dk/2010/02/trustpilot/