Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RYGTE: eBay køber Skype!

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det bare mig eller minder denne handel ikke meget om internet boblen for nogle år siden? Hvordan kan et firma uden nogle væsentlige (fysiske) aktiver komme til at koste et så vandvittigt beløb på 3 år? Det eneste de har er jo en lang række brugere, hvoraf størstedelen bruger programmet gratis... Og dertil kommer at der kommer en lang række konkurenter som fx ms messenger og google + nye teknologier som IP telefoni over WiFi.... alt i alt et lidt risikabelt koncept.... Det virker meget bekendt....
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:15
Det er ikke så meget spørgsmålet om hvad Skype tjener, der sætter prisen - men derimod hvad eBay kan tjene på at eje Skype. Hvis du læser deres pressemeddelelse står det klart at eBay har mange planer med Skype som sagtens kan vise sig at bidrage til en væsentlig større profit end det de har betalt
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:36
Ja, der er vel flere forhold end blot indtjening der kommer under lup når en pris skal sættes på en virksomhed.

Hvis ikke allerede Skype er det, så har det ihvertfald potentiale til at blive verdens største teleselskab. De skal også nok få gang i SkypeIn/Out - deres betalingsdel - for jeg kan ihvertfald godt se fidusen i at kunne ringe til et fastnet nr. globalt, til lokaltakst. Eller at kunne modtage opkald på et fastnet nr. uanset hvor i verdenen jeg befinder mig - uden dyre roaming takster.

Det er rigtigt at der er mange nye teknologier på vej, men hvorfor skulle Skype ikke kunne hægte sig på dem?

Jeg har ikke læst pressemeddelelsen fra eBay, men kunne forestille mig at eBay vil udnytte den enorme bruger-masse Skype har til noget seriøs (billig) markedsføring.

/Carsten
Fra Århus
Tilmeldt 10. Jul 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:04

Jeg vil både give Destiny og Carsten ret. :-)

Jeg synes dog det er et tankevækkende aspekt, at Skype efter sigende blev solgt til ca. halvdelen af TDC''s markedsværdi. Og hav lige in mente at TDC er een af DK''s største virksomheder - og de tjener gode penge. :-)

Så Ebay må VIRKELIG se nogle gode indtjeningsmuligheder i Skype....

mvh
Søren Arnsbo

Bidt af en gal iværksætter...! :-)

Søren Arnsbo, Stifter og CIO i VoiceArchive

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:10

Ja, hvad forhindrer Microsoft og andre i at kopiere konceptet? Det kan vel nemt gå som med Netscape, ICQ osv., der var først, men som nu er overhalet af andre produkter.

Er der i øvrigt nogle, der ved, om Janus Friis selv er programmør og har programmeret Skype/Kazaa fra start, eller om det er andre, der har stået for kode-delen?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:35
Så vidt jeg husker købte Microsoft firmaet bag ICQ - for temmelig mange penge.

I mine øjne skal man virkelig lave noget godt hvis man skal slå Skype på deres kerneprodukt, og få Skype brugere til at skifte til det nye. Personligt gider jeg ikke engang forsøge at slå en virksomhed der har 165 mio. brugere

Hvis Microsoft lavede en variant som fremover kom til at ligge i Windows som standard, ville de selvfølgelig blive en seriøs konkurrent. Men med de problemer de har haft med deres mediaplayer er det nok et spørgsmål om de overhoved kan gøre det uden at få diverse konkurrencenævn på nakken.

/Carsten
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:46
Dato: 9/13/2005 12:09:47 PM Forfatter: jespersahner
Er der i øvrigt nogle, der ved, om Janus Friis selv er programmør og har programmeret Skype/Kazaa fra start, eller om det er andre, der har stået for kode-delen?

Jeg mener, at have læst, at de fik det lavet i estland, hvor de har nogle kontakter ifbm. everyday.com

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:50
Det er jo lige det... Microsoft er jo netop ved at bygge præcis samme koncept ind i deres messenger.. så den vil allerede ligge på skrivebordet i et program som mange benytter i forvejen.... Hvis man kigger på ICQ vs MSN messenger så havde ICQ jo også det meste af markedet før MSN kom og et langt bedre produkt efter min mening (i hvert fald i starten).

Det er bare en af de trudsler som skype har og der er mange andre ting som ville kunne vælte konceptet.....
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:57
Det er vel egentligt ret ligegyldigt om MS kan kopiere Skype eller ej - Skype har gjort hvad de nu har gjort, og herefter hentet gevinsten ved salg til eBay. MS kan i princippet kopiere alle gode ideer, men gør de det? De kunne da også kopiere SpamFighter, eller Bullguard eller andre danske projekter - men foreløbigt får det godt for de fleste. MS kan det hele - men ikke på en gang, og ikke altid med lige stort held :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:01
Dato: 9/13/2005 12:49:45 PM Forfatter: destiny
Det er jo lige det... Microsoft er jo netop ved at bygge præcis samme koncept ind i deres messenger.. så den vil allerede ligge på skrivebordet i et program som mange benytter i forvejen.... Hvis man kigger på ICQ vs MSN messenger så havde ICQ jo også det meste af markedet før MSN kom og et langt bedre produkt efter min mening (i hvert fald i starten).
Det er bare en af de trudsler som skype har og der er mange andre ting som ville kunne vælte konceptet.....

Det var AOL der købte ICQ.
Ebay har IKKE købt teknologi, de har købt et varemærke og en masse brugere.
At lave en Skype kopi, kunne jeg sætte mine folk til og være færdig om under 1 år. Det er der ikke noget svært i.
Det at få 40 millioner mennesker til at bruge det er svært, hvis man altså ikke lige har Kazaa til at distribuere skidtet fra

Dbh Martin
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)