|
RYGTE: eBay køber Skype!
|
Hvis ikke allerede Skype er det, så har det ihvertfald potentiale til at blive verdens største teleselskab. De skal også nok få gang i SkypeIn/Out - deres betalingsdel - for jeg kan ihvertfald godt se fidusen i at kunne ringe til et fastnet nr. globalt, til lokaltakst. Eller at kunne modtage opkald på et fastnet nr. uanset hvor i verdenen jeg befinder mig - uden dyre roaming takster. Det er rigtigt at der er mange nye teknologier på vej, men hvorfor skulle Skype ikke kunne hægte sig på dem? Jeg har ikke læst pressemeddelelsen fra eBay, men kunne forestille mig at eBay vil udnytte den enorme bruger-masse Skype har til noget seriøs (billig) markedsføring. /Carsten |
Jeg vil både give Destiny og Carsten ret. :-) Jeg synes dog det er et tankevækkende aspekt, at Skype efter sigende blev solgt til ca. halvdelen af TDC''s markedsværdi. Og hav lige in mente at TDC er een af DK''s største virksomheder - og de tjener gode penge. :-)
Så Ebay må VIRKELIG se nogle gode indtjeningsmuligheder i Skype....
|
Søren Arnsbo, Stifter og CIO i VoiceArchive
Ja, hvad forhindrer Microsoft og andre i at kopiere konceptet? Det kan vel nemt gå som med Netscape, ICQ osv., der var først, men som nu er overhalet af andre produkter. Er der i øvrigt nogle, der ved, om Janus Friis selv er programmør og har programmeret Skype/Kazaa fra start, eller om det er andre, der har stået for kode-delen? |
I mine øjne skal man virkelig lave noget godt hvis man skal slå Skype på deres kerneprodukt, og få Skype brugere til at skifte til det nye. Personligt gider jeg ikke engang forsøge at slå en virksomhed der har 165 mio. brugere Hvis Microsoft lavede en variant som fremover kom til at ligge i Windows som standard, ville de selvfølgelig blive en seriøs konkurrent. Men med de problemer de har haft med deres mediaplayer er det nok et spørgsmål om de overhoved kan gøre det uden at få diverse konkurrencenævn på nakken. /Carsten |
|
Alt om både i Danmark
Det er jo lige det... Microsoft er jo netop ved at bygge præcis samme koncept ind i deres messenger.. så den vil allerede ligge på skrivebordet i et program som mange benytter i forvejen.... Hvis man kigger på ICQ vs MSN messenger så havde ICQ jo også det meste af markedet før MSN kom og et langt bedre produkt efter min mening (i hvert fald i starten).
Det er bare en af de trudsler som skype har og der er mange andre ting som ville kunne vælte konceptet..... |
|
Det var AOL der købte ICQ. Ebay har IKKE købt teknologi, de har købt et varemærke og en masse brugere. At lave en Skype kopi, kunne jeg sætte mine folk til og være færdig om under 1 år. Det er der ikke noget svært i. Det at få 40 millioner mennesker til at bruge det er svært, hvis man altså ikke lige har Kazaa til at distribuere skidtet fra Dbh Martin |