jeg skal lave en forretningsplan for en hjemmeside som er næsten udelukkende finanseret gennem reklamer såsom google adwords. nu skal jeg jo lave en finanseringsplan, men jeg kan ikke rigtig finde nogen statistik over hvor mange penge man tjener i gennesnit om dagen, hvis man for eksempel har 50.000 sidevisninger om dagen. hvis der er nogen af jer der kender til noget statistik omkring det her ville jeg være meget taknemligt.
Det er ikke muligt at sige hvor mange penge du vil tjene i gennemsnit pr. visning da det afhænger hvad din side handler om, hvor du får din trafik fra (hvor målrettet trafikken er) og hvor god du er til at få dine besøgende til at konvertere.
... derfor kan du ikke kan finde nogle statistikker, da indtjeningen afhænger af ovenstående faktorer.
Lav din egen hjemmeside med WordPress. Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
Hvis du ikke kan få hjemmesiden i toppen på almindelige søgeresultater vil jeg anbefale dig at glemme projektet.
Det, du vil gøre var en god forretning for nogle år siden og mange blev meget rige på det. I dag er det noget jeg knap gider at kigge på. Der kan gå måneder før jeg logger ind og ser hvad jeg har tjent på 6-8 websites der bruger AdSense som indtægstskilde.
Ja jeg på dit spørgsmål kan fornemme at du er helt "grøn" , så jeg vil anbefale dig at kaste dig over noget andet hvis det skal være mere end sjov og til en biograftur en gang imellem. Det er IKKE noget du kan forvente skal være dit levebrød.
jeg er så ikke helt enig..!! Laver man en side der fanger mange folk og det er en side hvor folk har en interresse.
Feks golf forum hvor folk skal købe udstyr og den slags der er der faktisk gode penge og tjene på adsense. Du skal dog ikke lave en hjemmeside kun for at tjene på adsense...
Du kan godt opstille et regnestykke, hvor du forsøger at gætte dig til hvad din indtjening bliver - men der er bare meget stor risiko for, at din opstilling ikke kommer til at passe.
Hvis det er et community du vil lave, skal du regne med at netop den slags websites giver den dårligste AdSense indtjening - ofte helt ned omkring 2-3 kr CPM (pr. 100 sidevisninger). Så med 50.000 sidevisninger (hvilket ABSOLUT ikke er et stort website i dag!), giver det måske kun 100-150 kr. pr. dag.
Indtjeningen på AdSense har generelt set været STÆRKT faldende. For nogle år siden lavede jeg selv flere hundrede tusinde om måneden på den slags og helt op til over $200 CPM på nogle sites.
Derudover skal du huske på, at AdSense indtjeningen er meget ustabil. Den ene måned er den fornuftig - den næste det halve. Og pludselig en dag risikerer du at Google lukker kontoen. Det er ganske enkelt ikke en kanal du kan satse hele din forretning på. Så brug det som et supplement og en let måde at starte op på - men sats ikke kun på AdSense! :)
Antallet af besøgende er en faktor - de andre faktoter skal så multipliceres med denne - og derfor er også DE meget vigtige:
1) CTR - den procentvise andel af der klikker på en annonce (det er normalt først ved klik at du tjener noget). Typisk er CTR markant lavere på community websites end andre typer af websites. De dårligste websites - dem med rigtig ringe indhold, er dem der giver den højeste CTR, men dem gider folk så til gengæld ikke at besøge igen.
2) CPC - prisen pr. klik, som annoncørerne er villige til at betale - det vil sige, de annoncører, som Google matcher til indholdet på dine sider. Der er kæmpe stor forskel fra branche til branche - i nogle brancher betaler annoncørerne kun et par kroner CPC - i andre brancher er det over 100.
3) Din andel af CPC - dette oplyser Google ikke, men normalt vil du få mere og mere jo større du er - hvis du komer op over ca. 10 millioner sidevisninger pr. måned kan du bliver "særlig partrner" med Google AdSense og få bedre muligheder og bedre andel af afregningen.
Gode svar her i tråden. Jeg var faktisk i den tro, at der stadig var en del penge at hente.
Når I(Demib og Christian) snakker om, at Adsense tidligere var godt, men nu ikke er det mere - Er dette gældende generelt for affiliate marketing, hvilke virker, hvilke virker ikke?
Når I(Demib og Christian) snakker om, at Adsense tidligere var godt, men nu ikke er det mere - Er dette gældende generelt for affiliate marketing, hvilke virker, hvilke virker ikke?
Du blander æbler og elefanter sammen :)
AdSense er et annoncenetværk fra en bestemt leverandør - Google.
Affiliate marketing er en bred betegnelse for en hel masse forskellige netværk og udbudere af lead eller revenue share baseret markedsføring.
Det skifter hele tiden hvilke netværk og hvilke kampagner der er gode at køre - og på hvilke sites. Det ændrer sig dagligt. Hvis man skal være god til at tjene penge på affiliate programmer kræver det at man bruger en del tid på at finde de bedste netværk og de bedste kampagner og optimere dem bedst muligt. De fleste benytter ikke bare et - men flere, affiliate netværk og plukker de bedste kampagner på tværs af dem.